دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III

یکی از اقتصادی ترین دوربین های فول فریم بدون اینه که از سومین نسل از دوربین های A7 است دوربین Sony Alpha a7 III Mirrorless kit 28-70mm می باشد که توانایی های بی نظیر آن، موجب می شود تا یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای ورود به دنیای Mirrorless های سونی باشد. دوربین سونی برای عکاسی و هم فیلم برداری از یک حسگر پیشرفته ی به روز شده ، کار میکند و عملکرد بسیار خوبی دارد. سونی برای بهتر شدن کار کرد این دوربین در نور کم، از یک حسگر اختصاصی Exmor R BSI CMOS که ساخت خودش است بهره گرفته است.

این حسگر پیشرفته در کنار پردازشگر پر قدرت Bionz X این امکان را به دوربین می‌دهد تا با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه همراه با نورسنجی و فوکوس خودکار عکسبرداری کند. این سرعت فوق‌العاده، تا چند سال پیش تنها از دوربین‌های بسیار رده بالای ورزشی انتظار می‌رفت. ضمناً با وجود این حسگر، اکنون می‌توانید با حساسیت ISO 100-51200 نیز عکاسی و فیلم‌برداری کنید که برای کار در نور کم بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین سیستم فوکوس پیشرفته این دوربین که از نوع Hybrid AF است، ترکیبی از ۶۹۳ نقطه تشخیص فاز و ۴۲۵ نقطه تشخیص کنتراست است که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های فوکوس در بین تمامی دوربین‌های فول‌فریم محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III می‌پردازیم.

ویژگی های مهم بدنه ی دوربین

به خاطر سبکی و مقاومت بالا بدنه ی دوربین ان را از الیاز منیزیم ساخته شده و همچنین از مدل قبلی مانت فلزی ان بهتر شده استقامت بالایی پیدا کرده است تا بتواند تحمل لنز‌های قدرتمند و سنگین وزنی مانند لنز Sony 400mm f/2.8 GM OSS را داشته باشد. و همینطور بدنه ی این دوربین عایق بندی شده تا در اب و هوای نا مساعد اسیب نبیند وتا شما بتوانید بدون هیچ نگرانی از ان در طبیعت برای عکاسی های حیات وحش یا منظره و حتی عکاسی های خبری نیز استفاده کنید .اغلب باتری های دوربین هایی که بدون اینه هستند عمر کوتاه تری نسبت به انواع دوربین های DSLR دارند. ولی شرکت بزرگ سونی سعی بر این دارد که عمر کوتاه باتری هارا تغییر دهد و حالا باتری دوربین NP-FZ100 نسبت به مدل قبلی خود بهتر شده و قابلیت این را دارد که با هر بار شارز کامل بیشتر از ۷۰۰عکس را به طبق استاندارد(CIPA) به ثبت برساند

این مقاله را بخوانید
عکاسی انتزاعی

این دوربین دارای دو اسلات جداگانه برای کارت حافظه است که هر دوی آن‌ها از کارت‌های در دسترس خانواده SD پشتیبانی می‌کنند. البته یکی از این دو اسلات، امکان پشتیبانی از کارت‌های فوق‌سریع UHS-II را نیز دارد. این اسلات‌ها می‌توانند برای ذخیره‌سازی جداگانه فایل‌های JPEG و RAW عکس یا به عنوان کارت‌های پشتیبان یکدیگر و همچنین برای ضبط جداگانه فیلم‌ها و عکس‌ها استفاده شوند. یک درگاه USB 3.0 Type-C نیز روی این دوربین قرار گرفته که علاوه بر امکان انتقال بسیار پرسرعت اطلاعات، امکان شارژ دوربین از طریق اتصال USB C را نیز می‌دهد.