نکات عکاسی از ساختمان برای معماران

نکات عکاسی از ساختمان برای معماران

ساختمان ها یکی از موضوعات مهم در عکاسی هستند. عکاسی حرفه ای معماری نه تنها می تواند مخاطبان زیادی را جذب هنر و خلاقیت عکاس کند. همچنین آنها را با ذهن و تفکر سازنده آشنا می کند.در نتیجه در ادامه ی مقاله نمایندگی نیکون تصمیم گرفته است تا نکات عکاسی از ساختمان برای معماران را با شما به اشتراک میگذارد.

مقدمه ای بر تکنیک های عکاسی معماری برای معماران

عکاسی معماری یک حرفه منحصر به فرد در نظر گرفته می شود که با ترکیب دو تجربه معماری و عکاسی امکان پذیر شده است. نحوه نمایش جزئیات یک مکان و کیفیت ساخت، هنری است که حاصل تلفیق عکاسی و معماری است. به طور کلی از دیدگاه عکاسی، تمامی معماری ها و ساختمان ها از دو جهت حائز اهمیت هستند:

فضای داخلی

فضای داخلی محیطی بسته از ساختمان است که نور کمتری نسبت به فضای بیرون دارد، کمتر تحت تاثیر عناصر طبیعی قرار می گیرد و نیاز به نورسنجی و تنظیمات فلاش دقیق تری دارد. معمولاً در داخل خانه با چالش‌های بیشتری نسبت به بیرون روبرو می‌شوید. چالش هایی که وضوح و ابتکار عکاس را نشان می دهد.

نکات عکاسی از ساختمان برای معماران

فضای بیرونی

از طرفی در مقابل فضای بیرونی هستیم که همیشه در معرض نور طبیعی است، می تواند تحت تاثیر عناصر محیطی قرار گیرد و اساسا نمای بیرونی یک سازه را نشان می دهد. از آنجایی که نمای بیرونی معماری بخش بزرگی از هویت آن را نشان می دهد، یافتن زوایای و موقعیت های بدیع برای عکاس بسیار مهم تلقی می شود. زیرا طرز تفکر و دید عکاس بر نحوه دیدن بیننده از این ساختار تاثیر خواهد گذاشت.

نحوه عکاسی حرفه ای از ساختمان

بیایید به چگونگی ایجاد یک تصویر خیره کننده از ساختار و معماری برویم. در واقع سوال این است که عکاسان و معماران چگونه می توانند به عکس های حرفه ای ساختمان ها نگاه کنند. آموزش عکاسی معماری یکی از مهمترین صنایع است.
  • خلاقیت خود را نشان دهید.

خلاقیت حرف اول را می زند. خلاق باشید و چیزها را متفاوت ببینید. هنگام عکس گرفتن، ساختمان را در ذهن خود مجسم کنید و به این فکر کنید که کدام زاویه برای شما جالب تر خواهد بود. همیشه رفتن از ذهن به واقعیت به شما کمک زیادی می کند. نکته مهم دیگر این است که از زوایای مختلف به عکاسی نزدیک شوید، معماری یکسان را از همه جهات ببینید و در زمان های مختلف از آن بازدید کنید. مطمئن باشید در عصر تکنولوژی و دیجیتال، یک نگاه ساده نمی تواند به کار شما ارزش بدهد.

  • هنگام عکاسی از ساختمان، جزئیات را فراموش نکنید.

هیبت و شکوه بیرونی داخل ساختمان می تواند باعث شود جزئیات جالب را فراموش کنید. گاهی اوقات وقتی به خطوط، نقوش، نقش ها، رنگ ها و سبک به کار رفته در ساخت ساختمان توجه می کنید، متوجه جزئیات جالب و قابل تاملی می شوید. این جزئیات گاهی اوقات می توانند تحول بزرگی در یک عکس ایجاد کنند. گاهی اوقات بزرگنمایی و برجسته کردن جزئیات فقط خلاقیتی است که کار شما به آن نیاز دارد.
  • نور مناسب را پیدا کنید.

جهت نور که زاویه آن بر بافت، رنگ و کنتراست تصاویر تأثیر می گذارد. سعی کنید بهترین زمان برای عکس گرفتن از محل کار را پیدا کنید. اگر وقت دارید، خوب است ساختمان را برای چند ساعت (صبح، بعدازظهر، عصر، شب) مشاهده کنید. گاهی اوقات نور هنگام طلوع و غروب خورشید تأثیرات غیرعادی بر معماری می گذارد و آگاهی از این زمان ها به ایجاد جلوه ای منحصر به فرد کمک می کند.

  • نکات عکاسی از ساختمان برای معمارانحرکت و عکاسی را با هم ترکیب کنید.

گاهی اوقات می توان بر یک مفهوم یا عمل بیشتر از سایر عناصر در تصویر تأکید کرد. به عنوان مثال، نشان دادن حرکت افراد، خودروها یا وسایل دیگر در اطراف یک ساختمان، مفاهیم متعددی را در یک عکس منتقل می کند و تصویر را نمادین می کند. این تکنیک را می توان با استفاده و تنظیم سرعت شاتر پیاده سازی کرد.

  • دهانه را به درستی تنظیم کنید.

برای ثبت عکس های منحصر به فرد از یک ساختمان معماری، بهتر است دیافراگم را به صورت حرفه ای تنظیم کنید. چه دیافراگم بازتر یا باریک تر باشد، به طور موثر نوردهی و عمق میدان را در تصاویر افزایش می دهد. هنگام عکاسی از ساختمان ها، هرچه عدد f دیافراگم بیشتر باشد، جزئیات و جزئیات بیشتری نشان داده می شود.

این مقاله را بخوانید
تنظیمات اولیه دوربین حرفه ای پس از خرید