آموزش عکاسی از غذا

آموزش عکاسی از غذا

عکاسی از غذا یکی دیگر از انواع عکاسی است که امروزه با توجه به فعالیت بیشتر افراد در فضای مجازی رواج پیدا کرده است و شما را به فکر آموزش عکاسی از غذا می اندازد. قبل از هر چیز باید بدانید که عکاسی از غذا کار ساده ای نیست، می توانید با دوربین گوشی خود این کار را انجام دهید، اما اگر به فکر یک عکاس حرفه ای هستید، بهتر است دوربین و لنز حرفه ای خود را داشته باشید.
غذاهای لذیذ همیشه زیبا به نظر نمی رسند، اینجاست که مهارت های عکاس نقش می بندد و تصاویری خلق می شود که دهان هر بیننده ای را آب می کند. برای گرفتن تصاویر مناسب بهتر است به نورپردازی، ترکیب بندی و … توجه کنید. اینها اصولی است که باید در انواع عکاسی رعایت شود تا تصاویر به دست آمده مناسب باشند.
همچنین به یاد داشته باشید که قوانین در عکاسی فقط شما را محدود می کند و اگر می خواهید عکس های منحصر به فردی بگیرید، بهتر است قوانین عکاسی را خودتان تنظیم کنید.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

لنز مناسب

در عکاسی از غذا اولین چیزی که نیاز دارید یک دوربین و لنز خوب است. فرقی نمی کند که از لنز تله فوتو استفاده می کنید یا خیر. اما یک لنز با فاصله کانونی ثابت ۵۰ میلی متر انتخاب مناسبی برای عکاسی شماست. البته لنزهای دیگر به عنوان مثال، لنز زوم ۲۴-۷۰ میلی متری، یکی از محبوب ترین لنزها، برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا نیز مناسب است.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از راه دور

آموزش عکاسی از غذاسه پایه

یکی از ابزارهایی که برای عکاسی از غذا مفید خواهد بود، سه پایه شماست. برای گرفتن عکس های با کیفیت بدون رنگ باید دوربین خود را در هنگام عکاسی کاملا ثابت نگه دارید و سه پایه می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. یکی از مهم ترین عناصر برای عکاسی از غذا، ترکیب رنگ ها است. ترکیب رنگ های خوراکی باعث می شود مصرف کنندگان احساس کنند که غذا طعم لذیذی دارد.
از طرفی همانطور که می دانید وجود رنگ های مختلف تاثیر زیادی روی بیننده دارد. روانشناسان بر این باورند که رنگ ها بر روحیه افراد و حتی تصمیم گیری ها تاثیر دارند، زمانی که کاربران برای مدت طولانی در معرض رنگ ها قرار می گیرند، این تاثیرات حتی می تواند روی سبک زندگی افراد نیز تاثیر بگذارد. برای تطبیق رنگ ها در تصویر خود، باید از نورپردازی مناسب استفاده کنید که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. اگر از سه پایه عکاسی استفاده می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که تصویری که می گیرید غلظت خوبی از نویز دارد.

کیف مناسب را برای عکاسی از غذا انتخاب کنید.

شاید در ابتدا توجه زیادی به انتخاب ظروف نداشته باشید اما یکی از ارکان اصلی تصویر شما ظرف نهود در عکس است. بنابراین به انتخاب رنگ غذا با توجه به رنگ غذا توجه کنید. همچنین اندازه ظرف فاکتور بسیار مهمی است، می توانید با انتخاب ظرف بزرگتر غذا را کوچکتر نشان دهید. توجه داشته باشید که این عوامل ممکن است به خودی خود چشمگیر نباشند، اما با رعایت تمام این اصول، تصاویر بسیار زیبایی را در اختیار شما قرار می دهند.

نور مناسب برای عکاسی از غذا

بهترین منبع نور برای روشن کردن غذا، نور طبیعی خورشید است، اما نه مستقیم، پس از عبور از یک جسم مانند صفحه نمایش، بهتر است جسم را در جایی که اشعه خورشید می ریزد روی ظرف قرار دهید. در این صورت نور ملایم و ملایمی دارید که در خلق عکس های خوشمزه کمک زیادی به شما می کند.
آموزش عکاسی از غذااما اگر نور طبیعی خوبی ندارید، می توانید از فلاش عکاسی نیز برای نورپردازی استفاده کنید، اما مراقب باشید از خود فلاش دوربین استفاده نکنید، فلاش تعبیه شده در اثر تابش مستقیم، سایه های غیر طبیعی روی سوژه قرار می دهد. تصاویر، بنابراین استفاده از فلاش داخلی برای عکاسی توصیه نمی شود.
بهترین راه برای فلاش استفاده از فلاش خارجی است که به طور غیرمستقیم روی سوژه می تابد. البته بهتر است با موادی مانند کاغذ تا حد امکان از فلاش نور ایجاد کنید.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، رنگ تاثیر زیادی روی تصاویر ما دارد، بنابراین وقتی از غذا عکس می گیرید، دستان خود را کاملا باز دارید تا تصاویر غنی در رنگ های مختلف ایجاد کنید. برای ایجاد ترکیب رنگ بهتر در ظروف می توانید از ادویه ها، سبزیجات، خامه یا چیزهای دیگری که با محتوای ظرف شما مطابقت دارد استفاده کنید.