عکاسی 360 درجه از محصول

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول گونه ای از عکاسی است که تعدادی فریم از یک محصول را در خود جا می‎دهد، یعنی آن‎ها را به شکل ایجاد یک تصویر ۳۶۰ درجه با هم ترکیب می‎کند. این فناوری به مصرف کنندگان اجازه می‎دهد از هر زاویه قابل تصوری کالای مورد نظر خود را مشاهده کنند که به دنبال آن تصویر شفاف ‎تری از محصول در ذهن آن‎ها شکل می‎گیرد. این نوع عکاسی راه حلی عالی برای تجارت الکترونیکی است چون به خاطر بهبود و خوب نشان دادن محصول، پتانسیل و آمار فروش آنلاین نیز بالا می‎رود.در ادامه با نمایندگی نیکون هرماه باشید.

فواید عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات

  • برقراری ارتباط بیشتر با کاربر :

عکاسی ۳۶۰ درجه یکی از اصلی ترین روش های های تبلیغاتی فروش های انلاین محصولات است. این سیستم برای خریداران بسیار جذاب خواهد بود چرا که حس بررسی حضوری محصول را به مخاطبان خواهد داد.

  • جلب توجه کاربر:

عکس های ساده از یک محصول نمی توانند خریداران را به خوبی جذب کنند چرا که فقط از یک یا دو زاویه تهیه می شوند. عکس های ۳۶۰ درجه محصولات عکس هایی کاربرد پسند بوده و بیانگر اهمیت به حقوق خریدار خواهد.

  • افزایش فروش:

فروشگاه هایی که این نوع عکس ها را در سایت فروش خود به کار می گیرند، می توانند برای خریداران خود شرایطی را فراهم کنند تا با اعتماد بیشتری خرید کنند. عکس های ۳۶۰ درجه محصولات به طور موثری باعث افزایش نرخ خرید می شوند.

  • افزایش اعتبار برند:

ارائه عکس های ۳۶۰ درجه به خریداران توصیف کامل تر کالا به خریداران است. این سبک عکس ها تصویری واضح و واقعی از محصول ارائه می دهند. معرفی کالا با ارائه اطلاعات کاملتر به مشتریان باعث اعتبار محصول و تولید کننده خواهد شد.

  • کاهش هزینه های برگشت:

بهرگیری از عکس های ۳۶۰ درجه امکان بررسی همه ی  محصول پیش از خرید را می دهد. این بررسی و مشاهده دقیق احتمال پسند نشدن محصول و بازگشت آن را بسیار کم می کند. درئنتیجه هزینه های ناشی از عدم رضایت خرید و برگشت محصول تا حد زیادی کم می شود.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از شفق قطبی

عکاسی 360 درجه از محصولتجهیزات مورد استفاده در این سبک

  • دوربین DSLR یا بدون آینه

برای مقابله از  حجم زیادی از اطلاعات در زمان کارکردن، بسیاری از عکاسان دوربین‌های سطح پایین کم رزولوشن را انتخاب می‌کنند. در اکثر موارد، یک دوربین کراپ سنسور ۲۴ مگاپیکسلی ، کیفیت فوق‌العاده‌ای را بدون کند کردن وبسایتی که تصاویر ۳۶۰ درجه محصول را نشان می‌دهد، ارائه می کند.

  • لنز زوم

از آنجایی که اندازه محصولات متفاوت است، شما لازم به لنزی دارید که بتواند هم آیتم‌ های کوچک و هم آیتم‌های بزرگ را در کادر قرار بدهد. بهترین انتخاب استفاده از یک لنز زوم است. از این رو، برای اطمینان از اینکه محصول در عکس قرار می‌گیرد همه ی کاری که باید انجام دهید این است که زوم کنید یا از زوم خارج شوید.

  • صفحه چرخان

چندین برندهای تجهیزات عکاسی، برای عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول صفحه چرخان را می‌‌فروشند. ولی شما حتما لازم نیست که با  پرداختن پول‌های بزرگ برای رسیدن به عکس های حرفه‌ای ندارید.

شیوه ی ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه

صفحه چرخان ۳۶۰ درجه را روی میز قرار دهید.هنگامی که صفحه چرخان را در محل خود قرار دادید، محصول خود را در وسط قرار داده و آن را بچرخانید تا مطمئن شوید که لق نیست. احتمال دارد تنظیم همه چیز کمی طول بکشد، در نتیجه صبور باشید.

عکاسی 360 درجه از محصول

تجهیزات نورپردازی را برپا کنید

من به این نتیجه رسیدم که اجرای نورپردازی با دو نور برای عکاسی۳۶۰ درجه از محصول  راحت ترین روش است.

برای ایجاد نور یکنواخت لازم است که نور اول را بالای صفحه چرخان ۳۶۰ درجه قرار دهید. به عنوان اصلاح کننده نور از یک سافت باکس هشت ضلعی بر روی فلاش استفاده شد.

این مقاله را بخوانید
تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

سپس نور دوم را برای ایجاد نور پس زمینه در پشت سوژه قرار دهید. از یک پارچه آستری بزرگ به خاطر مساحت زیاد آن در پشت میز استفاده کردیم.  اما همیشه می‌توانید از سافت باکس بزرگ استفاده کنید.

فوکوس دستی

دوربین نیکون d850 را روی سه پایه قرار داده و آن را رو به روی میز عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول  قرار دهید. روی محصول زوم کنید و مطمئن شوید که به اندازه لازم دور و اطراف آن فضای سفید قرار دارد. سپس، به فوکوس دستی بروید و لنز خود را تا زمانی که سوژه واضح شود تنظیم کنید.

زمانی که به عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول می‌رسیم، استفاده از حالت دستی دوربین، حیاتی است. با این کار، شما کنترل کامل بر روی تنظیماتی که استفاده می‌کنید را دارید. برای حساسیت ISO، استفاده از عدد ۱۰۰ بهترین انتخاب است. انجام این کار به شما امکان می‌دهد که نویز تصاویر خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

برای اطمینان از این که سوژه شما در فوکوس قرار دارد، از یک دیافراگم بسته استفاده کنید، چیزی مابین f/8 تا f/16. اگر نورپردازی خوبی دارید، از f/16 استفاده کنید. اما f/8 زمانی که از LED استفاده می‌کنید مناسب است.

سرعت شاتر

سرعت شاتر به روشنایی نورهایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. با یک مقدار مانند ۱/۱۲۵ ثانیه شروع کنید. اگر تاریک بود، آن را کم‌تر کنید و عکس بگیرید. اگر همچنان خوب نوردهی نشده بود، این روند را تا زمانی که به نوردهی خوب برسید تکرار کنید.

اگر عکس محصول شما خیلی روشن بود، سرعت شاتر را افزایش دهید.

این مقاله را بخوانید
مشکلات رایج دوربین عکاسی