معرفی کوتاه دوربین

دوربين نيکون D7500 ، یکی از دوربین های عکاسی میان رده شرکت پر آوازه نیکون و از دوربین های سری DX این شرکت است.دوربین نیکون مدل D7500 با بهره گیری از حسگر‌های سری کراپ شرکت نیکون و پردازشگر EXPEED 5، مجهز به ارائه عکس هایی با رزولوشن ۲۰٫۹ مگاپیکسلی و ویدئو هایی با ۴k، Full HD و HD می باشد.

حسگر دوربین و پردازنده

مهم‌ ترین تغییر دوربین عکاسی نیکون D7500 استفاده از حسگر جدید در آن است. شاید برایتان جالب باشد که برای اولین بار در این رده از دوربین‌ها، رزولوشن دوربین نیکون D7500 kit نسبت به قبل کاهش داشته است. دوربین عکاسی D7500 برخلاف مدل‌های D7100 و D7200 که هر دو آن‌ها دارای حسگر ۲۴ مگاپیکسلی بودند دقیقاً مانند D3400 و D5600 نیکون، از حسگر ۲۱  مگاپیکسلی دوربین D500 استفاده کرده است. پردازشگر این دوربین نیز درست مثل پردازشگر EXPEED 5 است که موجب سرعت بی نظیر بالای D500 بود. استفاده از این پردازشگر پرسرعت، امکان فیلم‌برداری ۴K را نیز به D7500 داده تا اولین دوربین سری ۷۰۰۰ باشد که می‌تواند با این رزولوشن فیلم بگیرد.

 

همچنین  بافر این دوربین نیز قابلیت این را دارد تا به جای ۱۸ فریم فایل خام در مدل قبلی، تا حداکثر ۵۰ فریم با فایل خام عکس‌برداری کند. از نظر دقت در نورسنجی در زمان عکس‌برداری پی‌درپی هم می‌توانید دقیق‌ ترین نورسنجی ممکن را از نیکون D7500 انتظار داشته باشید. استفاده از حسگر نورسنج ۱۸۰۰۰۰ پیکسلی در D7500 که قبلاً در Nikon D5 و D500 هم استفاده شده بود، نورسنجی و تراز سفیدی این دوربین را فوق‌العاده دقیق می‌کند.

دوربين نيکون D7500فوکوس دوربین نيکون D7500

سیستم فوکوس خودکار ۳D در دوربین‌ های شرکت نیکون شهرت بسیاری دارد. این سیستم دقیق و بسیارسریع است. دوربین نیکون D7500 نیز همانند اکثر دوربین‌ های DSLR نیکون، از این قابلیت بهره برده است. شما می توانید از سیستم فوکوس ۵۱ نقطه ‌ای این دوربین برای عکاسی پرسرعت در حالت LiveView جهت عکس گرفتن از سوژه ‌های متحرک استفاده کنید. از حالات فوکوس دوربین D7500 می توان به حالت های انتخاب تک نقطه، پیوسته، تشخیص چهره، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست، تکی، چند ناحیه و مشاهده مستقیم اشاره کرد. علاوه بر فوکوس اتوماتیک در این دوربین قادر به انجام فوکوس به صورت دستی نیز خواهید بود. حداقل فاصله قابل فوکوس در این دوربین برابر با ۴۵ سانتی متر می باشد

فیلمبرداری دوربین نيکون D7500

با این دوربین می توانید فیلم برداری با کیفیت های  ۴k، Full HD و HD با سرعت های ۶۰، ۵۰، ۳۰، ۲۵ و ۲۴ فریم بر ثانیه داشته باشید و همینطور ویدئوها را در فرمت های MPEG-4 و H.264 ذخیره کنید. زمان استفاده از رزولوشن ۴k تصاویر با بزرگنمایی ۱٫۵ برابر ذخیره خواهند شد. همچنین اگر از رزولوشن Full HD استفاده کنید میزان این بزرگنمایی ۱٫۳ برابر خواهد بود.

اگر هنگام فیلم برداری با مود تصویری Flat ویدئو های خود را ضبط کنید ( که تقریبا مانند ویدئو‌های خام سینمایی می باشد)، کار شما هنگام استفاده از نرم افزار های ویرایشگر ویدئو همانند Adobe Premier بسیار آسان خواهد شد.

  • قالب تصویر فیلم ۴K UHD منطقه ای است که در فاصله کانونی موثر لنز مورد استفاده ۱٫۵ برابر افزایش می یابد و برای ضبط ۴K 3840 x 2160 اختصاص دارد.
  • منطقه تصویر فیلم ۱٫۳x برش ۱٫۳x سنسور DX را فراهم می کند و برای ضبط فیلم های Full HD و HD استفاده می شود.
  • قالب تصویر فیلم مبتنی بر DX از پهنای سنسور قالب DX استفاده می کند و برای ضبط فیلم های Full HD 1920 x 1080 و HD 1280 x 720 استفاده می شود. این تنظیمات برای عمق کم اثرات میدانی مناسب است و وسیع ترین میدان دید را فراهم می کند.

دوربین نیکون مدل D7500 قابلیت این را دارد تا با ۱۴۴Mbps به صورت ۴K یا UHD برای کمتر از ۳۰ دقیقه بی وقفه تصویربرداری کند. با این حال در حالت UHD کراپ ۱٫۵x تصویر را در پی دارد که در زاویه های باز بسیار محدود کننده می باشد. این دوربین نیکون قادر به ضبط ویدئویی Full HD تا ۶۰ فریم بر ثانیه بدون هیچگونه  کراپی می باشد. دوربین نیکون مدل D7500 دارای یک میکروفون داخلی و یک ورودی هدفون نیز هست.

کیفیت تصویر گرفته شده همراه باعکس

دوربين نيکون D7500عکس های ثبت شده توسط این دوربین ۲۰٫۹ مگاپیکسلی، سایزی با نسبت ۳:۲ و حداکثر روزلوشن ۳۷۱۲ x 5568 پیکسل خواهد داشت و در فرمت JPEG و RAW ذخیره می شوند. به وسیله دوربین D7500 می توانید با سرعت ۸ فریم بر ثانیه تا ۱۰۰ عکس به صورت پی در پی ثبت کنید.

 یکی از قابلیت های خوب دیگر این دوربین مجهز بودن به تکنولوژی Live View یا تصویر زنده است. البته این قابلیت برای عکاسان حرفه ای زیاد جذاب نیست ولی اگر علاقمند به روش های مدرن در عکاسی باشید می توانید از آن استفاده کنید.

طراحی بدنه دوربین نيکون D7500

این دوربین عکاسی سبک وزن که همراه با باتری تنها ۶۴۰ گرم وزن و سایزی به اندازه ۱۳۶ x 104 x73 میلی متر دارد، طوری طراحی شده است که در شرایط آب و هوایی سخت و خشن کاملا مقاوم باشد. بدنه این دوربین عکاسی ضد نفوذ ساخته شده است. باید به این نیز دقت کنید که دوربین های کمی به صورت ضد نفوذ ساخته می شوند، زیرا اینکار هزینه های بالایی دارد.

در دوربین نیکون مدل D7500 یک صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی بازشو استفاده شده است که خوشبختانه لمسی است و می‌تواند سرعت عمل شما را هنگام کار با منو‌ها و تصاویر گرفته شده در دوربین افزایش دهد. منو‌ها به یک سری دکمه ‌های قابل کلیک کردن تبدیل خواهند شد و سریع تر از حالت کار کردن با دکمه ها می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. برای دیدن عکس‌ها و ویدئو ‌های ضبط شده می‌ توانید تصاویر را همانند یک آلبوم عکس ورق زده و با کشیدن دو انگشت روی آنها، تصاویر را بزرگتر ببینید.

ساختار داخلی بدنه دوربین نیکون مدل D7500 در مقایسه با دوربین نیکون D7200 طراحی مجدد شده است و در وزن، سایز و چیدمان دکمه‌ ها نیز این موضوع تاثیر بسزایی داشته است. در واقع ۴۰ گرم از کل وزن کم شده است و مقاومت در برابر آب و هوا به آن اضافه شده است. علاقمندان به خرید دوربین نیکون مدل D7500 در نظرسنجی ها در مورد این قابلیت احساس رضایت زیادی داشته اند.

صفحه نمایش دوربین

دوربين نيکون D7500

صفحه نمایش دوربین D7500 روزلوشنی معادل نهصد و وبیست و دو هزار نقطه دارد. خوشبختانه این دوربین دارای چشمی می باشد. هنگامی نور محیط زیاد است چشمی به شما کمک می­کند دید بهتری نسبت به محیط داشته باشید و راحت تر تصاویر مورد نظر را ثبت کنید. نمایشگر لمسی قابل چرخش به صورت عمودی روان و کاملا واکنش گرا می باشد. رویکرد لمسی آن در منوها، playback و در حال فیلمبرداری از طریق live view فعال می باشد. این یک راه ساده و کاربردی برای حرکت نقطه های فوکوس خودکار در live view است.به جز این موارد دوربین نیکون مدل d7500 یک حالت شاتر لمسی هم وجود دارد.

در دوربين نيکون D7500 یک کارت فوق العاده ی SanDisk Extreme PRO UHS-I SDXC وجود دارد که برای شرایط سخت تهیه شده و در آن آزمایش شده است ، ضد ضربه ، ضد اشعه X و ضد آب است ، در حالی که همچنین می تواند درجه حرارت از -۱۳ تا ۱۸۵ درجه فارنهایت را تحمل کند.

اتصال وایرلس دوربین نيکون D7500

 در این دوربین جهت اتصال به کامپیوتر از درگاه USB 2.0 استفاده شده است. همچنین برروی بدنه یک خروجی تلوزیون mini-HDMI نیز به کار رفته است. دوربین D7500 دارای امکانات ارتباطی بی سیم بلوتوث و وای فای با استفاده از سیستم ارتباطی اختصاصی SnapBridge دوربین ‌های شرکت نیکون نیز می باشد.

سیستم SnapBridge در برخی از دوربین‌ های این شرکت با گوشی‌های اندرویدی، راحت کار نمی‌کند و محدودیت‌ هایی برای حجم فایل های ارسالی دارد. اما SnapBridge در D7500 با گوشی اندرویدی به خوبی هماهنگ می‌شود و شما با استفاده از SnapBridge به راحتی قادر به برقراری ارتباط بین دوربین و تلفن‌های همراه هوشمند یا تبلت خواهید بود و می توانید عکس‌های و ویدئو‌های ثبت شده را مشاهده کرده و مستقیما در اینترنت و یا شبکه ‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جهت ذخیره سازی تصاویر و ویدئو های خود می توانید از کارت های حافظه SD، SDHC و SDXC استفاده کنید.

لنز های مناسب دوربین نيکون D7500

یکی از مناسب ترین و پر کاربرد ترین لنز هایی که همراه دوربین عکاسی D7500 در بازار عرضه شده است لنز ۱۴۰-۱۸ VR و لنز ۱۸-۵۵ می باشد. دوربین به همراه لنز ۱۸-۱۴۰ میلی‌متری به یک لنز چند کاربردی تبدیل می‌شود که می‌تواند در زمینه‌های گوناگون عکاسی مورد استفاده قرار گیرد.

دوربين نيکون D7500باتری مرتبط با دوربين نيکون D7500

در این دوربین از یک باتری لیتیوم یونی با مدل EN-EL15a استفاده شده است که با هر بار شارژ این دوربین می توانید تا ۹۵۰ عکس ثبت کنید. بنابراین هیچ نگرانی از لحاظ تمام شدن باتری نخواهید داشت.

در دوربين نيکون D7500 واحد شاتر برای استفاده طولانی مدت برای حداکثر ۱۵۰،۰۰۰ سیکل آزمایش شده است و یک مانیتور شاتر یکپارچه به طور خودکار مدت زمان بین حرکات پرده عقب و عقب را با هر بار قرار گرفتن در معرض محاسبه می کند تا به طور خودکار برای هر گونه تغییر اصلاح شود.

در داخل جعبه این دوربین به همراه خود دوربین Nikon D7500 ، باتری لیتیوم EN-EL15a ، شارژر اختصاصی، درپوش بدنه، لاستیک منظره یاب و بند حمل دوربین قرار داده شده است.

ورودی کارت حافظه

دوربین عکاسی D7500 یک ورودی کارت حافظه دارد و کارت های حافظه UHS-I در این دوربین عکاسی پشتیبانی می‌شوند، البته اگر از کارت حافظه‌های UHS-II استفاده کنید، آن‌ها با تمام قدرت خود کار نخواهند کرد.

 خرید دوربین همراه با لنز

به شما توصیه می کنم همیشه همراه با دوربین نیکون d750 حتما از خرید دوربین نیکون D7500 همراه با لنز ۱۸-۱۴۰ و خرید دوربین نیکون D7500 همراه با لنز ۱۸-۵۵ را تجربه کنید.

لینک های مرتبط : نمایندگی نیکون | فروشگاه نیکون | شرکت نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D810 به همراه لنز ۲۴-۱۲۰ | دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix P900 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5300 | فروشگاه نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D750 | دوربين ديجيتال نيکون D610 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5600 | دوربين ديجيتال نيکون D810 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D7200 Body | دوربین نیکون D7200 Body | دوربين ديجيتال نيکون مدل D500 | دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix A100 | دوربین دیجیتال نیکون مدل W100 | دوربين ديجيتال نيکون مدل COOLPIX A300 | دوربين نيکون COOLPIX B700 | دوربين نيکون COOLPIX AW130