دوربین نیکون D7200 body

دوربین نیکون Nikon D7200

دوربین نیکون D7200 bodyدوربین نیکون D7200 body جایگزین بالارده ترین دوربین سری DX نیکون یعنی D7100 است. در این دوربین فیلتر Low Pass حذف شده است و دارای سنسورهای ۲۴ مگاپیکسلی که این دوربین عکاسی نیکون D7200 تصاویر را با دقت ۶۰۰۰×۴۰۰۰ ذخیره می‌کند.

این دوربین عکاسی فوق العاده که قابلیت فیلم برداری با کیفیت Full HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه( در حالت کراپ ) دارد و دامنه حساسیت  ISO 100-25,600 می باشد. بیشترین سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ثانیه و سرعت عکاسی پیاپی ۶ فریم بر ثانیه می‌باشد. صفجه نمایش۳٫۲ اینچی این دوربین هم با دقت ۱٫۲ میلیون نقطه‌ای است.

نوع باتری این دوربین هم باتری لیتیومی EN-EL15 است.شرکت بزرگ نیکون بروز رسانی های زیادی رو این مدل از دوربین داده و بهبود یافته  حتی در هنگام عکاسی با فرمت NEF یا LARGE JPG شما قادر خواهید بود تا ۱۰۰ عکس پیاپی را ثبت کنید این در حالیست که D7100 تنها قادر به ثبت ۳۳ عکس بود.

یکی دیگر از وژگی ها و این تغییرات میتوان به مجهز شدن این دوربین نسبت به مدل قبلیش WiFi و NFC می باشد که بااستفاده از این امکانات شما می توانید به برنامه یا اپلیکیشن مخصوص نیکون دسترسی پیدا کنید.البته یکی دیگر از این رونمایی ها میتوان به حالت عکاسی جدید Flat و حالت فیلمبرداری Time-Lapse Movies که به این دوربین اضافه شده‌اند اشاره کرد. خروجی HDMI  در دوربین نیکون d۷۲۰۰ از گونه مینی می باشد.

عکاسی

همانطور که قبلا گفته شد این دوربین از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی بهره می برد که باعث افزایش سرعت و وضوح تصاویر می شود و با حذف OLPF رزولوشن آنها افزایش می یابد. همچنین به دلیل وجود پردازنده Expeed4 باید سرعت پردازش عکس ها و فیلم ها در محدوده دینامیکی بالا با اطلاعات دقیق افزایش یابد، فوکوس خودکار سریع و دقیق و نوردهی عالی در آن گنجانده شود.
بنابراین دوربین D7200 دوربین ایده آلی برای ثبت لحظات مهم و غیر قابل تعویض شما با کیفیت بالا خواهد بود. همچنین اگر با محیط کم نور مواجه شدید، نگران نباشید، زیرا D7200 دارای محدوده ISO (حساسیت حسگر) گسترده (۱۰۰-۲۵۶۰۰) است، بنابراین می توانید با نویز کم عکس بگیرید. این دوربین همچنین با طیف گسترده ای از لنزهای نیکون برای دوربین های Nikkor DSLR سازگار است، چیزی که هر عکاسی از آن لذت خواهد برد.

ویژگی های اصلی دوربین نیکون D7200 body

  • حسگر ۲۴ مگاپیکسل بدون فیلتر پایین گذر
  •  سیستم اتوفوکوس ۵۱ نقطه ای حساس به -۳EV
  • دامنه حساسیت ۱۰۰-۱۲۸۰۰ قابل گسترش تا ۱۰۲۴۰۰ ( فقط در حالت سیاه و سفید )
  • مانیتور ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰۰۰۰ نقطه
  • دو محفظه کارت حافظه SD
  • بدنه آلیاژ منیزیوم مقاوم در برابر عوامل محیطی.
این مقاله را بخوانید
مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

بدنه و طراحی دوربین نیکون D7200 body

دوربین نیکون D7200 bodyتغیری در طراحی دوربین عکاسی نیکون نسبت به مدل قبلی D7100 ایجاد نشده است. در جلوی دوربین لامپ کمکی اتوفوکوس، دکمه مشاهده عمق میدان و دکمه قابل برنامه ریزی Fn قرار گرفته است. در قسمت جلو و سمت چپ دوربین نیز دکمه هایی که مرتبط است با فلاش، برکتینگ و انتخاب فوکوس دیده می شوند .

طراحی پشت دوربین همان طراحی استاندارد دوربین های نیکون است و معمولان اغلب دکمه ها در سمت چپ مانیتور واقع شده اند. دکمه های اصلی در سمت راست مانیتور شامل دکمه کنترلر، سوئیچ انتخاب حالت ویدیو و دکمه چرخان تنظیمات می باشد. مانیتور دوربین نیکون D7200 همانند مانیتور دوربین D7100 بوده ، غیر متحرک و غیر لمسی است .

از نظر ارگونومیکی دوربین نیکون D7200 میلی‌متر بسیار راحت و ساده در دستان شما جای می گیرد و دکمه ها ( غیر از دکمه پخش ) همان جایی هستند که بایستی باشند . و یکی از ضعف های ان شاید ایراد طراحی بدنه اندازه کوچک دستگیره دوربین است .

قسمت بالای دوربین بسیار مشابه با دوربین نیکون D7100 می باشد. که در سمت چپ دکمه انتخاب حالات عکسبرداری با قفل مرکزی قرار دارد. اگرچه دوربین D7200 در زمره دوربین های رده بالای نیکون است اما وجود حالات Auto و SCENE نشان دهنده توجه نیکون به کاربران آماتور عکاسی است.

در زیر دکمه انتخاب حالات دکمه انتخاب نوع عکسبرداری ( Drive ) قرار گرفته است. در سمت راست نمایشگر اطلاعات ، دکمه های نورسنجی ، جبران نوردهی و ضبط ویدیویی واقع شده اند. جالب است که می توانید دکمه ضبط ویدیویی را برای تنظیم حساسیت ( ISO ) برنامه ریزی کنید.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون P900

 

بررسی کلی

دوربین نیکون D7200 bodyنکات مثبت :

  1. کیفیت خیلی خوب عکس در رده دوربین های APS-C
  2. بهترین عملکرد در محیط های کم نور
  3. عملکرد عالی تعقیب سوژه از طریق منطره یاب
  4. حساسیت تمام نقاط فوکوس تا -۳EV
  5. طراحی ارگونومیک خیلی خوب و رابط کاربری عالی
  6. دوام باتری عالی

نکات منفی :

  1. عدم وجود کنترل دیافراگم هنگام تصویربرداری
  2. عملکرد محدود اپلیکیشن WiFi
  3. سیستم اتوفوکوس کند