بهترین لنزهای مبتدی نیکون

بهترین لنزهای مبتدی نیکون

قبل ازمعرفی بهترین لنزهای مبتدی نیکون می‌توان گفت که شرکت نیکون (nikon) یکی از مشهورترین شرکت‌های تولید کننده دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری است. این شرکت دوربین‌های مدرن و پیشرفته‌ای را به بازار ارائه می‌کند که اغلت با استقبال گسترده‌ای رو به رو می‌شوند. یکی از اصلی ترین وسایلی که در کنار دوربین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، لنز عکاسی است. در واقع بخش زیادی از کیفیت تصاویر ثبت شده، به لنز دوربین بازمی گردد.

  • لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm

نخستین لنز مورد بررسی در دسته بهترین لنز‌ های نیکون ، لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm است. لنز نیکون ، یکی از لنزهای مانت DX نمایندگی نیکون است که با فاصله کانونی ۳۵ میلی‌متری، البته قرارگیری در دسته لنز‌های واید، مناسب ثبت تصاویر واید است. عناصر اپتیکی به کار رفته در این لنز، شامل ۸ عنصر اپتیکال است که در ۶ گروه در لنز تعبیه شده‌اند. از جمله عناصر خاص این لنز، می‌توان به المان extra-low dispersion اشاره کرد که پراکندگی نور را در لنز به حداقل می‌رسانند.

بهترین لنزهای مبتدی نیکون

Super Integrated (پوشش اختصاصی شرکت نیکون)

یکی دیگر از عنصر هایی که در این لنز استفاده شده است و می‌تواند پدیده فلر را تا حد زیادی کاهش دهد و بازتاب سطح بیرونی لنز را به حداقل برساند. وجود این عناصر اپتیکی، لنز AF-S DX NIKKOR 35mm را به یکی از لنز‌های باکیفیت تبدیل کرده است که می‌تواند تصاویری شارپ و با کنتراست بالا در اختیار شما قرار دهد، به همین سبب می‌توان این لنز را یکی از بهترین لنز های نیکون به شمار آورد.

در حقیقت لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm ، یکی از لنز‌های بسیار کم حجم و همچنین سبک وزن شرکت نیکون است که با وزن ۲۱۰ گرم و طولی حدود ۷ سانتی‌متر، به آسانی می‌توانید آن را به همراه خود داشته باشید. این لنز به سبب قابلیت‌های خاص خود، می‌تواند گزینه مناسبی برای ثبت تصاویر واید، و حتی پرتره باشد.

لرزشگیر تعبیه شده در این لنز، لرزش‌های دست شما را تا ۳٫۵ استاپ کاهش می‌دهد. به این دلیل استفاده از این لنز بر روی دوربین‌هایی که سرعت شاتر کمتر از حالت معمول دارند، برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. موتور فوکوس خودکار Ring-type ultrasonic فوکوسی سریع و بی صدا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • لنز نیکون AF-S Nikkor 50mm f/1.8G

یکی دیگر از لنز‌های فوق العاده سری نیکور شرکت نیکون، لنز نیکون AF-S Nikkor 50mm f/1.8G است که با فاصله کانونی ثابت ۵۰ میلی‌متر، در دسته بهترین لنز های نیکون قرار گرفته است. این لنز مناسب دوربین‌های DSLR طراحی شده است. این لنز به خاطر مجهز بودن عمق میدان مناسب، برای عکاسان پرتره و کسانی که اغلت در محیط‌های کم نور به عکاسی می‌پردازند، گزینه مناسبی است.

این مقاله را بخوانید
نمایندگی نیکون در ایران

لنز نیکون AF-S Nikkor 50mm f/1.8G به سبب استفاده از المان‌های اپتیکی کم تعداد، دارای سایز کوچکی است که به همین سبب برای عکاسی در سفر بسیار مناسب است. این لنز بر روی دوربین‌های فول فریم (مانت FX) شرکت نیکون نصب می‌شود. همچنین در شرایطی که این لنز بر روی دوربین‌های crop frame نیکون نصب شود، فاصله کانونی آن تا ۷۵ میلی متر افزایش خواهد یافت.

بهترین لنزهای مبتدی نیکوندیافراگم این لنز، می‌تواند با ایجاد بوکه مناسب در پس زمینه، عکس هایی جذاب برای شما ایجاد کند. این قابلیت ویژه در زمان عکس برداری پرتره، با جداکردن سوژه از پس زمینه تصویر، بسیار خارق العاده عمل می‌کند.

عبارت AF-S که بر روی این لنز مشاهده می‌شود، مخفف عبارت Auto Focus Silent و به معنای «فوکوس خودکار بی‌صدا» است. این ویژگی همانطور که از نامش پیداست، فوکوسی بی صدا و سریع را برای شما رقم می‌زند. در انتها باید گفت که این لنز با قابلیت‌های ویژه خود، مناسب افرادی است که قصد دارند با صرف هزینه کم، لنزی مناسب و با کیفیت تهیه کنند.

  • لنز نیکون AF-S Nikkor 85mm f/1.4G

 ازدیگر لنز‌هایی که در دسته بهترین لنز های نیکون مورد بررسی و معرفی قرار می‌گیرد، لنز AF-S Nikkor 85mm f/1.4G نام دارد. این لنز با فاصله کانونی ثابت ۸۵ میلی‌متری خود، در دسته لنز‌های تله فوتو قرار می‌گیرد. این فاصله کانونی، لنز نیکون AF-S Nikkor 85mm f/1.4G را برای تصویر برداری در محیط‌های کم نور و همچنین ثبت تصاویر پرتره ، بسیار مناسب کرده است.

موتور فوکوس خودکار التراسونیک نیز یکی از توانایی های مهم این لنز به شمار می‌رود که به دلیل وجود آن، فوکوس خودکار با سرعت بالا و صدای کم انجام می‌شود.

این مقاله را بخوانید
نمایندگی اصلی نیکون در ایران

میزان گشودگی دیافراگم این لنز، در محدوده f/1.4 و f/16 قرار دارد. با وجود این میزان گستردگی دیافراگم، شما امکان این را دارید تا میزان نور ورودی به لنز و همچنین، عمق میدان تصویر را به آسانی تغییر دهید و تصاویری شارپ به ثبت برسانید. این ویژگی‌ها در کنار بوکه‌های خارق العاده‌‌ای که لنز Nikkor 85mm f/1.4G ایجاد می‌کند، این لنز را به یک لنز تمام عیار در عرصه عکاسی پرتره تبدیل کرده است.

بهترین لنزهای مبتدی نیکون

ساختار اپتیکی این لنز متشکل از ۱۰ عنصر اپتیکی است که در ۹ گروه در کنار هم نصب شده‌اند.

این لنز نیز مانند لنز ۳۵ میلی متری نیکون Super Integrated Coating (SIC) یکی از عناصر ویژه این لنز است که سبب می‌شود تا نور بهتر در میان المان‌های داخلی منتقل شود و رنگ‌ها حالت پایدار خود را حفظ کنند. بدنه این لنز در برابر شرایط نامطلوب محیطی بسیار مقاوم است و امکان استفاده از آن در شرایط گوناگون وجود دارد.

  • لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S

نیکون در اخر از دوربین‌های بدون آیینه خود که سری Z نامیده می‌شوند ارائه کرد. دوربین‌های Z6 و Z7 از جمله دوربین‌های mirrorless این شرکت هستند که به تازگی معرفی شده‌اند.

این لنز‌ها دارای مانت مخصوص خود هستند و تنها لنز‌های دارای همین مانت می‌توانند بر روی آن‌ها نصب شوند. شرکت نیکون ، لنز‌های مخصوص دوربین‌های بدون آیینه خود را با همین نام (یعنی لنز‌های سری z ) معرفی نموده است. لنز Nikkor Z 24-70mm f/4 S یکی از لنز‌های کمپانی نیکون است که ویژه ی دوربین‌های سری Z  طراحی شده است و می‌توان آن را بهترین لنز دوربین‌های بدون آیینه شرکت نیکون به شمار آورد.

بهترین لنزهای مبتدی نیکونفاصله کانونی این لنز در محدوده ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر باز و بسته می‌شود که سبب می‌شود تا لنز در دسته لنز‌های واید، نرمال و تله فوتو قرار بگیرد. به سبب این فاصله کانونی ، لنز Nikkor Z 24-70mm f/4 S برای عکاسی از طبیعت ، عکاسی خبری ، عکاسی از مجالس و همچنین ثبت تصاویر پرتره، گزینه بسیار مناسبی است. در این لنز از ۱۴ عنصر اپتیکال استفاده شده است که از اصلی ترین آن ها، می‌توان به پوشش‌های فلورین و کریستال اشاره کرد. وجود این عناصر مخصوص ، علاوه بر تصحیح خطاهای نوری این لنزها، باعث افزایش کیفیت تصاویر می‌گردد.

  • لنز نیکون ۱۸-۱۴۰mm f/3.5-5.6G

لنز ۱۸-۱۴۰ میلیمتر فاصله کانونی بسیار خوبی است زیرا هر دو دیدگاه اساسی را از زاویه باز و دیدگاه تله ای که نیاز دارید پوشش می دهد. به این ترتیب ، این لنزها فقط به عنوان لنزهای “همه کاره” واجد شرایط هستند درست مثل لنزهای ۱۸-۲۰۰ میلی متر که قبلا گفته ایم.

این مقاله را بخوانید
لنز نیکون مدل ۱۸-300MM F/3.5-6.3G

حداکثر دیافراگم لنز f / 3.5-5.6 است که دوباره در سمت کندتر قرار دارد. اگر چه در هنگام عکسبرداری در شرایط نوری خوب مشکل کار می کنند اما این لنز در شرایط کم نور به خصوص در هنگام عکسبرداری در فاصله دستی شده است و یک مشکل.

این لنز برای کوچکترین نیکون aps-c دوربین تصویر دایره ای (توجه داشته باشید نام مستعار DX) طراحی شده است. به طور مشابه ، فاصله کانونی موثر معادل لنزهای ۲۷-۲۱۰mm هنگامی که بر روی دوربین های DX مانند d520 ، D5600 ، D7200 و D500 نصب شده است.

بهترین لنزهای مبتدی نیکوناز طرف دیگر ، لنز دارای ویبراتور است. تثبیت کننده تصویر vr II تضمین می کند که لنز می تواند تا چهار ایستگاه ارتعاش را جبران کند. در فاصله کانونی “موثر” از ۲۱۰ میلی متر ، این قطعا در مفید آمده است. علاوه بر این ، اگر چه حداکثر دیافراگم بسیار سریع نیست ، اما در نور کم کمی دشوار می شود. برای جبران کاهش سرعت شاتر ، تثبیت کننده تصویر مفید خواهد بود.

در شرایطی که نیاز به اطلاعات بیشتر و یا خرید لنز های نیکون را دارید، می توانید از بخش لنز های نیکون سایت نمایندگی نیکون ما دیدن فرمایید.