دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰

دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰

دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰دوربین عکاسی دیجیتال SLR جدید نیکون از سنسور های فرمت DX استفاده می‌کند و مناسب کاربرانی هستند که به عکاسی علاقمند هستند و به ان به عنوان یک تفریح نگاه می کنند و خلاقیت های زیادی در عکس های خود ایجاد می کنند. دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰ از اتصالات و ارتباطات بسیار مناسبی استفاده می کند و به ویژه برای کاربرانی که به دنبال نمایش  ساده عکس ها و کارهای خود در رسانه های اجتماعی هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

دوربین عکاسی D5600 با مشخصات و قابلیت های بسیار مختلفی مجهز شده است و کاربران خود را به عکاسی و ارتباط با یکدیگر تشویق می نماید. دوربین عکاسی نیکون دارای صفحه نمایش LCD با زاویه متغیر است که از مکان استقرار خود در پشت بدنه دوربین بیرون می آید و توانایی چرخش دارد. به این ترتیب آزادی عمل کافی برای عکسبرداری و فیلمبرداری، تقریبا از هر زاویه ای برای عکاس وجود خواهد داشت.

نمایشگر دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰

صفحه نمایشگر لمسی محبوبی که در مدل قبلی یعنی دوربین D5500 وجود داشت، حالا با عملکرد و کارآیی بالاتری در این دوربین بروز تر است. در دوربین نیکون D5600  قابلیت این را دارد تا با  استفاده از صفحه نمایش لمسی در هنگام بازبینی عکس، آن را کات کرده و همین طور عکس ها را ساده تر از گذشته بازبینی کرد. امروزه دوربین نیکون D5600 مثل مدل های حرفه ای تر خود مانند دوربین D7200، مجهز به قابلیت فیلمبرداری به صورت تایم لپس است. در نتیجه ، عکاس می تواند از یک صحنه متغیر در طی مدت زمانی عکسبرداری کرده و با استفاده از توانایی دوربین یک فیلم تایم لپس خیره کننده بسازد.

این مقاله را بخوانید
تنظیمات دوربین نیکون

دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰ویژگی های دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰

۱- پشتیبانی از نرم افزار SnapBridge

پشتیبانی از برنامه SnapBridge به این معنی است که اتصال دائمی بین D5600 و دستگاه های هوشمند تنها با یک بار راه اندازی اولیه تضمین می شود و نیازی به تنظیم مجدد آن در آینده نیست. با استفاده از این نرم افزار عکس های گرفته شده به راحتی و به صورت خودکار به گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی منتقل می شوند. نرم افزار کاربردی SnapBridge به صورت رایگان در App Store® و Google Play™ موجود است.

۲- صفحه نمایش LCD 3.2

صفحه نمایش LCD با زاویه متغیر که عکاسی خلاقانه را از هر زاویه ای ساده می کند. دوربین Nikon D5600 دارای صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی قابل تنظیم است که امکان عکاسی از نزدیک و زاویه باز و همچنین سلفی را فراهم می کند. این دوربین همچنین دارای شاتر فعال مشابه دوربین قبلی خود یعنی D5500 است. با این حال، صفحه نمایش لمسی D5600 دارای همان ویژگی های باکیفیت دوربین های پرچمدار D5 و D500 است. مشاهده تصاویر گرفته شده توسط این دستگاه آسان است.
علاوه بر این، کلید عملکرد Fn که در D5500 برجسته بود، در D5600 برای پشتیبانی از روشن و خاموش کردن حساسیت سنسور خودکار (ISO) گسترش یافته است. تفنگ منظره یاب نیکون D5600 نیز نسبت به مدل های قبلی بهتر است.

۳- سنسور (Resolve)

قابلیت تفکیک سنسور (Resolve) با ۲۴٫۲ میلیون پیکسل و پشتیبانی از طیف وسیعی از حساسیت بین ISO 100-25600 که امکان ساخت تصاویر بسیار خوب را می دهد.
دوربین نیکون D5600 دارای حساسیت تصویر موثر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی است. این دوربین دارای سنسور استاپ متوسط ​​نیکون با فرمت DX است که فاقد فیلتر اپتیکال پایین گذر است. این ویژگی به شما کمک می کند تا با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد لنزهای NIKKOR تصاویری با کیفیت بالا بگیرید.
موتور پردازش تصویر EXPEED 4 نیز در این دوربین گنجانده شده است و شامل طیف گسترده ای از حساسیت های استاندارد پشتیبانی شده توسط سنسور از ISO 100 تا ۲۵۶۰۰ می باشد که با ترکیب عناصر فوق امکان ثبت تصاویر با جزئیات فوق العاده بالا با کاهش نویز موثر وجود دارد. حتی هنگام عکاسی در محیط های کم نور و کمی تاریک.
دوربین نیکون D5600 با لنز ۱۸-۱۴۰
علاوه بر این، D5600 دارای سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه ای است و برای این کار از سنسور Multi-CAM 4800DX استفاده می کند. این دوربین با کیفیت Full HD و وضوح بالای ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می کند. دوربین نیکون D5600 دارای میکروفون استریو داخلی نیز می باشد و امکان اتصال میکروفون خارجی به آن وجود دارد.

۴- امکان ضبط ویدیوی تایم لپس فقط در دوربین های پیشرفته تر نیکون.

دوربین نیکون D5600 اولین دوربین در رده خود است که قابلیت فیلمبرداری تایم لپس را دارد. با استفاده از این قابلیت، امکان فشرده سازی ویدیوهای کوتاه و طولانی با استفاده از قابلیت دوربین وجود دارد. این حالت عکسبرداری برای بیان تغییرات در طول زمان، مانند تغییر شکل ابرها در طول سفر، ایده آل است. یا حرکت مردم و ماشین ها در خیابان های شهر.علاوه بر این، عملکرد نوردهی نرم، گرفتن فیلم های تایم لپس زیبا را آسان می کند.
این حالت نوردهی دوربین را با تغییر نور طبیعی در محیط، مانند هنگام ثبت لحظات طلوع یا غروب خورشید، کنترل می کند. ویدئوهای تایم لپس گرفته شده با دوربین Nikon D5600 را می توان از طریق اپلیکیشن SnapBridge به دستگاه های هوشمند منتقل کرد.

۵- از ویژگی های دیگر دوربین نیکون D5600:

مثل دوربین D5500، دوربین عکاسی نیکون D5600 هم از باتری EN-EL14a استفاده می کند که در حالت عکسبرداری، با یک بار شارژ کامل خواهد توانست ۸۲۰ تصویر را ذخیره نماید. سرعت شاتر دوربین بین ۳۰ تا ۴۰۰۰/۱ ثانیه بوده و توانایی عکسبرداری طولانی مدت یا Bulb را نیز دارد. در حالت عکاسی پی در پی، دوربین Nikon D5600 با سرعت ۵ فریم در ثانیه می تواند عکسبرداری کند.

این مقاله را بخوانید
ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021