لنز نیکون مدل ۱۸-300MM F/3.5-6.3G

 لنز نیکون مدل ۱۸-۳۰۰MM F/3.5-6.3G

لنز نیکون مدل ۱۸-۳۰۰MM F/3.5-6.3G بسیار بی نظیر با دامنه وسیع ۱۶٫۷x زوم که ارائه می دهد دارای  هر دو قابلیت  گسترده و زاویه فوق العاده تله می باشد. برای عکاسی و تصویر برداری با وضوح بالا و کیفیت مناسب و فیلم های Full HD با D-SLR نیکون DX بهینه شده است. دارای فن آوری لرزشگیر عکس های sharp  می باشد و فیلم ها را ثابت نگه می دارد، به ویژه هنگامی که عکسبرداری دستی انجام می شود. بسیار مناسب است برا عکس های  پرتره، ورزشی ، کنسرت ، حیات وحش، مناظر، عکس های گروهی، فضای داخلی و…

 لنز نیکون مدل ۱۸-300MM F/3.5-6.3G

_مشخصات لنز_

نام لنز لنز نیکون AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
سری لنز DX
ابعاد لنز ۸۰x143.5 میلیمتر
وزن لنز ۷۴۵ گرم
فاصله کانونی ۷۰-۳۰۰میلیمتر
محدوده دیافراگم f/4.5-5.6
کمترین فاصله فوکوس ۱٫۵ متر
تنظیم فوکوس Auto
Manual
Manual/Auto
اندازه دهانه لنز ۶۷
لرزشگیر لنز

دارد

ساختار لنز ۱۷ المنت , ۱۲ گروه
تعداد تیغه های دیافراگم ۹
زاویه دید قطری لنز DX
۲۲°۵۰’ Max
Min 5°۲۰’
FX
Max 34°۲۰’
۸°۱۰’ Min

 لنز نیکون مدل ۱۸-300MM F/3.5-6.3G

یکی از لنز های زوم نیکون با دامنه فاصله کنونی بسیار وسیع خود لنز نیکون مدل ۱۸-۳۰۰MM F/3.5-6.3G است. این لنز که برای دوربین های APS-C نیکون مناسب است از سامانه لرزشگیر نیکون موسوم به VR نیز استفاده میکند. دامنه فاصله کانونی این لنز از ۱۸ میلی‌متر شروع شده و تا ۳۰۰ میلی‌متر ادامه می‌یابد. کمینه نسبت کانونی نیز برای این لنز از F/3.5 در وایدترین حالت شروع شده و در اخر دیگر با F/6.3 تمام میشود.

این مقاله را بخوانید
دلایلی برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

بدنه و ساختار

بدنه‌ی سبک و جمع‌وجور لنز نیکون NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G  آن را به ابزاری محبوب و کارآمد برای عکاسی سفری و طبیعت تبدیل کرده و امکان حمل‌ونقل آن بسیار آسان می‌باشد. روی بدنه‌ی این لنز یک حلقه‌ی زوم، تعبیه شده است. حداقل فاصله فوکوسی این لنز برابر با ۴۴٫۹۵  سانتی‌متر بوده و قطر دهانه‌ی فیلتر آن حدود ۶۷ میلی‌متر می‌باشد.

۱۶٫۷ برابر زوم با زاویه عریض تا سوپر تله فوتو

AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR تقریباً می تواند هر کاری را انجام دهد – عکس، فیلم، مناظر، فضای داخلی، پرتره، حیات وحش… محدوده زوم عظیم آن از زاویه باز (معادل ۲۷ میلی متر در ۳۵ میلی متر) تا سوپر تله فوتو (معادل ۴۵۰ میلی متر در ۳۵ میلی متر) می رسد، بنابراین می توانید به راحتی عکس های منظره ای عریض از مجریان کنسرت و ورزشکاران از نمای نزدیک خیره کننده بگیرید. طراحی جمع و جور، متعادل و فناوری کاهش لرزش آن به حفظ وضوح عکس‌ها و ثابت نگه داشتن ویدیوها کمک می‌کند، و سیستم فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا لنز، صدای دوربین را در حین ضبط ویدیو به حداقل می‌رساند.

 لنز نیکون مدل ۱۸-300MM F/3.5-6.3G

موتور فوکوس این لنز از نوع Silent Wave Motor  بوده که بی صدا و پر سرعت است و برای کارهای  فیلمبرداری هم مناسب است. ۵۵۰ گرم وزن این لنز است که با داشتن دهانه فیلتر ۶۷ میلی‌متری و ۷ عدد تیغه لبه گرد دیافراگم که به میدان دید قطری این لنز ۵٫۳-۷۶ درجه رسیده است. این لنز برای عکاسانی که قصد خرید یک لنز زوم همه کاره را برای دوربین APS-C نیکون خود دارند گزینه بسیار قابل قبول است.

این مقاله را بخوانید
بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

یک لنز برجسته

دنیا مملو از مناظر شگفت انگیز است – برخی درست در مقابل ما، برخی دیگر در دوردست. همه آنها را با یک لنز به زیبایی ثبت کنید، زوم تله فوتو همه در یک برجسته AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR. AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR به‌طور شگفت‌انگیزی جمع‌وجور و سبک برای یک لنز زوم ۱۶٫۷ برابری، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از دوربین‌های D-SLR با فرمت DX نیکون می‌گیرد و یک لنز دوم بسیار همه کاره است.

از مناظر منظره و عکس‌های گروهی با زاویه دید عریض، پرتره‌هایی با پس‌زمینه‌های تار ملایم، نماهای کلوزآپ سوپر تله‌فوتو و همه چیز بین آن‌ها بگیرید—اگر می‌توانید آن را ببینید، AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR می تواند آن را بگیرد. این دوربین که برای فیلم‌برداری هم عکس و هم فیلم‌های HD بهینه شده است، از فناوری کاهش لرزش تخصصی برای عکس‌های واضح و فیلم‌های ثابت برخوردار است، حتی زمانی که دستان شما کمی می‌لرزند.

 و از آنجایی که در NIKKOR، برخی از بهترین اپتیک های موجود را دارد. چه به دنبال حداکثر تطبیق پذیری در لنز باشید و چه فقط از آن دسته عکاسی هستید که از همه جا الهام می گیرد، دوربین AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR به شما کمک می کند تا از زندگی بیشتر عکس بگیرید. مناظر عالی