فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط : دوربین های دیجیتال oday قادر به عملکرد فوق العاده تصویربرداری هستند و ترکیبی بی نظیر از راحتی ، کارایی و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهند که آنها را به حالت غالب در ثبت تصویر تبدیل کرده است. با این وجود ، فیلمبرداری سیاه و سفید ، به ویژه در فرمت متوسط ​​، یک تجربه جذاب و ارزشمند است که سودآور ، سرگرم کننده است و همچنین می تواند شما را به عکاسی دیجیتالی متفکر تبدیل کند.

لنز Rolleiflex

بارگذاری یک فیلم ۱۲۰ تایی در مثلاً یک رفلکس دو لنز Rolleiflex در مقایسه با قرار دادن یک کارت حافظه در DSLR شما ممکن است یک روش عجیب و خسته کننده به نظر برسد. استفاده از نورسنج ، تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر به صورت جداگانه و فوکوس دستی مطمئناً زمان و تلاش بیشتری را نسبت به استفاده از سیستم های نوردهی خودکار و فوکوس خودکار دوربین شما نیاز دارد. و باید منتظر بمانید تا فیلم توسعه داده شود تا بتوانید نتایج را ببینید ، مطمئناً صبر و شکیبایی کسانی را عادت می دهد که عکاسی خود را بلافاصله بر روی LCD ارزیابی می کنند. با این حال ، این تجربه “یکپارچهسازی با سیستمعامل” شما را مجبور می کند تا سرعت خود را کاهش دهید ، روشی عمدی را در پیش بگیرید و این احساس بی نظیر را به شما می دهد که در حال ایجاد چیزی برای سنین مختلف هستید.

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط

سیستم ضبط تصویر که استفاده می کنید تفاوت ایجاد می کند !

بله ، به قول معروف ، این شخص پشت دوربین است که کیفیت ، اصالت و اهمیت تقریباً هر عکسی را تعیین می کند. اما عکاسی نیز یک نوع هنر مبتنی بر فناوری است و به همین دلیل است که نوع تجهیزات و وسایلی که برای ایجاد تصاویر استفاده می کنید نیز بر نتایج نهایی تأثیر مستقیم دارد. اگر تصاویر موجود در این صفحات را که در فیلم رول Kodak Professional Tri-X 120 با رفلکس های دو لنز (TLR) 50 تا ۶۰ ساله با نوردهی دستی ضبط کرده اید ، بررسی کنید ، از نظر کیفی و احساسی متفاوت از آنچه که می بینید ، هستند. معمولاً با DSLR مدرن عکس بگیرید. آنها دارای نوعی عظمت آرام و متفکرانه هستند که ناشی از رویکرد آهسته و عمدی است که باید با این نوع دوربین و محدودیت هایی که بر عکاس تحمیل می کند به کار ببرید.

این مقاله را بخوانید
بهترین دوربین های نیکون 2022

به استثنای Mamiya C220 ، همه دوربین هایی که استفاده کردم فاقد لنز قابل تعویض هستند و فقط تا سه فوت فوکوس می کنند (به همین دلیل در برخی موارد برای نزدیک شدن به سوژه از لنزهای نزدیک رولینار استفاده کردم). این واقعیت که تصویر مشاهده شده با یک TLR در سطح دور کمر از چپ به راست برعکس می شود ، دنبال کردن عمل را با چالش مواجه می کند ، اما همچنین قاب بندی و ترکیب بندی دقیق را تشویق می کند ، که یک مزیت بزرگ برای تصویرسازی است. و البته ، شما محدود به ۱۲ نوردهی در هر رول هستید ، هزینه تقریباً ۵۰ سنت (بدون احتساب توسعه ، اسکن و چاپ) ، که واقعاً به شما انگیزه می دهد تا هر یک را حساب کنید.

نوردهی

در نهایت ، استفاده از متر نوردهی برای محاسبه و تنظیم نوردهی ، شما را تشویق می کند که واقعاً به تأثیرات دیافراگم و سرعت شاتر بر روی تصویر نهایی فکر کنید و به دقت در نظر بگیرید که آیا برای برجسته ها ، سایه ها و تن های میانی نوردهی می کنید یا خیر. به طور خلاصه ، فیلمبرداری در یک دوربین تاشو TLR یا رول فیلم کلاسیک شما را مجبور به اتخاذ روشی آهسته و منظم می کند که اغلب در عکاسی دیجیتال سریع امروزه وجود ندارد ، جایی که اکثر کاربران از خودکارسازی دوربین خود و اساساً نامحدود عقب می مانند. قابلیت ضبط تصویر کارت حافظه با سرعت بالا و ظرفیت بالا.

آنچه برای شروع نیاز دارید

اگر از قبل مالک هستید یا به یک دوربین فیلم رولی با عملکرد متوسط ​​و خوب دسترسی دارید ، تنها چیزی که باید تهیه کنید این است: فیلم ۱۲۰ رول (من Kodak Tri-X یا Ilford FP4 Plus را توصیه می کنم ) و یک نوردهی دقیق و دقیق به متر کنونی Sekonic L-208 Twin Mate یک انتخاب خوب است ، یا می توانید به سراغ یک متر کلاسیک استفاده شده مانند Gossen Luna-Pro بروید. مطمئن شوید که متر انتخابی شما از نوع باتری مدرن است. سلنیومترهای قدیمی خوب هستند ، اما عموماً آنقدر حساس نیستند که در نور کم بخوانند.

این مقاله را بخوانید
نور خورشید در عکاسی

اگر با فیلمبرداری رول آشنا نیستید ، بهتر است حداقل ۱۰۰ نوردهی بگیرید تا با این رسانه راحت و خلاق باشید ، و ۱۰ رول به شما امکان می دهد ۱۲۰ تصویر را در ۲-۱/۴ x 2-1/ثبت کنید. فرمت ۴ اینچ. اگر وقت بگذارید ، این کافی است تا ذهنیت و دید جدیدی به شما بدهد که عملاً ضمانت شده است تا قابلیت عکسبرداری دیجیتالی شما را افزایش دهد. اگر دوربینی با فرمت متوسط ​​ندارید ، می توانید یک دوربین خوب استفاده شده را با هزینه نسبتاً کمی در بخش مورد استفاده B&H ​​پیدا کنید .

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسطانتخاب دوربین با فرمت متوسط

دوربین های با فرمت متوسط ​​انواع مختلفی دارند ، از جمله TLR ها ، SLR ها ، دوربین های پرس محکم ، و دوربین های تاشوی مقیاس و فاصله سنج در فرمت هایی از ۶ ۴٫۵ ۴٫۵ سانتیمتر تا ۶ ۹ ۹ سانتیمتر ، و حتی برخی از گزینه های پانوراما به ابعاد ۶ در ۱۷ سانتیمتر از آنجا که تنها اندازه فیلم رول باقی مانده که به طور گسترده در دسترس است کاغذ ۱۲۰ است (۲۲۰ هنوز در محدوده محدود فروخته می شود) مطمئن شوید که دوربینی که انتخاب می کنید فیلم آن اندازه را می گیرد.

مطمئناً استفاده از یک فیلم SLR با فرمت متوسط ​​، مانند Hasselblad 500 C/M ، Mamiya RB67 یا ۶۴۵ ، Pentax 6×7 یا ۶۴۵ و غیره ، اشکالی ندارد ، اما برای این پروژه تصمیم گرفتم روی TLR ها تمرکز کنم. آنها دارای طراحی های ساده و بادوام با کرکره های آرام و کم ارتعاش هستند و این واقعیت که آینه معکوس ندارند به شما امکان می دهد تا با شاتر آهسته تر عکس های دستی واضح بگیرید.

این مقاله را بخوانید
کسب و کار در عکاسی