نور خورشید در عکاسی

نور خورشید در عکاسی: نور خورشید همیشه روشن است. همیشه بالای سر (بخشی از کره زمین). همیشه آزاد است. همیشه برای هر عکسی که خارج از استودیو یا کمد بدون پنجره گرفته می شود ملاحظه کنید. خورشید منبع نور طبیعی طبیعت برای عکاسی و فیلم برداری است. صرف نظر از این که در حال تهیه تصویر منظره هستید ، عکس معماری ، پرتره ، عکس ماکرو ، عکس خیابان و ..، نور خورشید یا عدم وجود نور خورشید ، یک عنصر مهم در تصویر است.

آفتاب

فاصله متوسط ​​۹۳ میلیون مایل از جایی که شما این مقاله را می خوانید ، خورشید نزدیک ترین ستاره به زمین است و در مرکز منظومه شمسی ما قرار دارد.

در حالی که خروجی نور خورشید نسبتاً پایدار است ، ترکیب مدار زمین به دور خورشید ، چرخش زمین به دور محور خود ، کج شدن محور زمین و اتمسفر همیشه در حال تغییر زمین به این معنی است که از نور خورشید برای عکسبرداری خود استفاده می کنیم. همیشه در حال تغییر است.

بسیاری از ما این عوامل تغییر دهنده نور را بدیهی می دانیم-آنها بخشی از زندگی روزمره در این سیاره هستند-اما به عنوان عکاسان ، درک اولیه از نور خورشید می تواند به ما در برنامه ریزی برای ایجاد تصاویر بهتر کمک کند. و اگر همه چیز همکاری کرد ، تصاویر بهتری نیز بگیرید.

نور خورشید در عکاسیریاضی خورشیدی

نگران نباش. ما در اینجا به ماشین حساب احتیاج نداریم. چگونه موقعیت خورشید در آسمان را توصیف می کنیم؟

ما در حال حاضر میانگین فاصله ستاره را می دانیم ، بنابراین این متغیری نیست که ما واقعاً در اینجا در نظر می گیریم. آنچه ما به آن اهمیت می دهیم این است که خورشید در آسمان چقدر بلند است و در چه جهتی است – آزیموت و ارتفاع قرار دارد.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از شیشه

آزیموت زاویه خورشید نسبت به جهت است – معمولاً جهت قطب شمال یا شمال واقعی. اگر خورشید مستقیماً به سمت شرق باشد ، می گوییم آزیموت آن ۹۰ درجه  است. ارتفاع خورشید نیز بر حسب درجه اندازه گیری می شود که ۰ درجه افق و ۹۰ درجه مستقیماً بالای سر است.

چرا موقعیت خورشید برای عکاسان اهمیت دارد؟ حتی اگر اعداد را کنار بگذارید و بتوانید ، آزیموت و ارتفاع خورشید مستقیماً بر کیفیت نور خورشید تأثیر می گذارد. همچنین از اهمیت خاصی برخوردار است ، موقعیت خورشید در طول چند روز تعیین می کند که آیا در خارج از منزل در گرمای تابستان عکاسی می کنید یا در سرمای زمستان (البته بسته به محل زندگی شما).

کیفیت نور

وقتی از “کیفیت نور” خورشید (یا منبع مصنوعی) نام می بریم ، به طور کلی به رنگ ، جهت و سختی یا نرمی آن اشاره می کنیم.

برنامه ریزی خورشیدی

برای آن دسته از ما که زمان پیگیری و ثبت مسیر روزانه خورشید در بالای سر را نداریم ، بسیاری از برنامه های برنامه ریزی عکس وجود دارد که آزیموت و ارتفاع خورشید را در هر زمان ، در هر تاریخ و در هر مکان به شما نشان می دهد. روی کره زمین

برنامه هایی مانند LightTrac ، The Photographer’s Ephemeris و PhotoPills همه عالی هستند. ( این پست مهمان را در مورد برنامه ریزی عکس راه شیری توسط افراد PhotoPills بررسی کنید.)

اتمسفر

سیاره شکننده ما توسط یک حباب به همان اندازه شکننده از اتمسفر پر از هوا احاطه شده است. هنگامی که خورشید مستقیماً در بالای سر (یا نزدیک به اوج خود) قرار دارد ، نور ستاره از طریق کمترین میزان اتمسفر در آن روز در حال حرکت است. جای تعجب نیست که خورشید در اواسط روز روشن ترین و آفتاب سوختگی بیشتر شایع است.

این مقاله را بخوانید
داینامیک رنج چیست؟

برعکس ، هنگامی که ارتفاع خورشید پایین تر است ، نور در مقدار بیشتری از اتمسفر حرکت می کند و نور آنقدرها روشن نیست. بسیاری از ما مستقیماً به خورشید هنگامی که در افق کم است نگاه کرده ایم ، اما هرگز نباید این کار را هنگامی که ستاره مستقیماً بر فراز سر ما است انجام دهید. با نزدیک شدن خورشید به افق ، نه تنها نور خورشید به دلیل میزان بیشتر جو در حال تیره شدن است ، بلکه کیفیت نور نیز تغییر می کند.

نور خورشید در عکاسیساعت طلایی

برای مدتی پس از طلوع و قبل از غروب ، ارتفاع پایین تر خورشید (تقریباً ۱۰ درجه ) و تغییر رنگ مربوط به آن ، منطقه ما را در کره زمین با نور گرم تر خورشید غرق می کند. این زمان در بین مردم به عنوان “ساعت طلایی” شناخته می شود. این نور غنی و گرم مورد علاقه عکاسانی است که از مناظر ، پرتره و تقریباً در مورد هر نوع تصویر دیگری عکس می گیرند.

قسمت “ساعت” را به معنای واقعی کلمه نگیرید. بسته به فاصله شما در شمال یا جنوب استوای زمین (عرض جغرافیایی شما) ، و زمان سال ، ساعت طلایی می تواند بیشتر یا کوتاهتر از ۶۰ دقیقه باشد.