بهترین دوربین های نیکون 2022

بهترین دوربین های نیکون ۲۰۲۲

نمایندگی نیکون قصد دارد از بهترین دوربین های نیکون ۲۰۲۲ را معرفی کند و با شما به اشتراک بگذارد در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین دوربین نیکون به سطح حرفه‌ای شما بستگی دارد. برای مثال در شرایطی که می‌خواهید فقط از خاطرات و لحظات خوش خودتان عکاسی کنید، یک دوربین Point And Shoot ساده برای شما کافی است اما اگر یک فرد حرفه‌ای باشید باید به دنبال بهترین دوربین DSLR یا بدون آینه‌ فول فریم نیکون باشید.

دوربین DSLR

در قسمت دوربین DSLR، نیکون D780 تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های یک دوربین DLSR (منظره‌یاب اپتیکال، عمر باتری بالا، ابعاد و مقاومت) را دارا می‌باشد. نیکون Z6 نیز در بخش دوربین‌های بدون آینه نیکون قابلیت‌هایی مثل فیلمبرداری ۴K، اتوفوکوس روی سنسور و Live View بسیار با کیفیتی دارد.

بهترین دوربین های نیکون 2022

البته همه چیز به اینجا تموم نخواهد شد. نیکون از دوربین ورزشی حرفه‌ای خودش یعنی نیکون D6 هم رونمایی کرده است. این دوربین از لحاظ سبک کاری، دنباله‌روی دوربین‌های DSLR سنتی نیکون است. همچنین برای خرید بهترین دوربین نیکون لزوما نیازی نیست که یک کاربر حرفه‌ای باشید. محدوده دوربین‌های DSLR نیکون از دوربین مبتدی D3500 شروع می‌شود و تا دوربین رده بالای D850 ادامه خواهد داشت.

نیکون D3500

در شرایطیی که به تازگی شروع به عکاسی کرده‌اید و در حال تصمیم گرفتن در مورد این هستید که کدام دوربین برای شما مناسب است، باید دوربینی انتخاب کنید که درک شیوه ی کار آن خیلی ساده باشد و در عین حال قیمت آن نیز مناسب باشد تا در شرایطی که در آینده تصمیم گرفتید دوربین خودتان را عوض کنید، به سادگی بتوانید این کار را انجام دهید. D3500 یک مدل مبتدی در سری دوربین‌های DSLR نیکون است اما یک سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی داخل آن قرار دارد که به اندازه‌ی سنسور مورد استفاده در مدل‌هایی با دو برابر قیمت کیفیت دارد.

این مقاله را بخوانید
انواع نما و قاب بندی در ضبط ویدئو

نیکون D7500

در شرایطی که به دنبال بهترین دوربین نیکون هستید و قصد دارید  دوربین خودتان را از یک محصول مبتدی به یک محصول با کیفیت‌تر ارتقاء دهید، نیکون D7500 برای شما مناسب است. این محصول یک دوربین بزرگتر و مقاوم‌تر است که عکاسی پیاپی ۸ فریم بر ثانیه، سیستم اتوفوکوس قوی ۵۱ نقطه‌ای نیکون و توانایی فیلمبرداری ۴K را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این دوربین برخلاف D5600 که یک صفحه نمایش کاملا چرخان داشت، از یک صفحه نمایش متحرک با قابلیت چرخش عمودی استفاده شده است. به همین دلیل گرفتن عکس‌های عمودی کمی سخت‌تر است اما برای فیلمبرداری و عکاسی افقی مشکلی نخواهید داشت. سنسور مورد استفاده در این دوربین رزولوشن کمتری نسبت به D5600 دارد اما از یک طراحی جدید استفاده می‌کند که چند مگاپیکسل را در ازای داشتن کیفیت تصویر بیشتر در ایزو بالا و همچنین عکاسی با سرعت بیشتر از دست داده است.

بهترین دوربین های نیکون 2022

نیکون D780

نیکون D780 از سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز روی سنسور دوربین بدون آینه Z6 استفاده می‌کند تا یک دوربین DSLR با عملکرد Live View دوربین‌های بدون آینه عرضه کند. بدین ترتیب D780 مثل یک نسخه‌ی مدرن و تقویت شده از دوربین محبوب D750 است. این دوربین همجنین با داشتن اتوفوکوس Live View پیشرفته از یک صفحه نمایش متحرک با رزولوشن بالا، فیلمبرداری ۴K UHD، اسلات دوگانه‌ی کارت حافظه UHS-II و سرعت عکاسی پیاپی تا ۱۲ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این موارد در کنار طراحی فوق‌العاده و گریپ راحت این دوربین باعث خواهند شد شما با استفاده از این محصول احساس یک دوربین کلاسیک را داشته باشید.

این مقاله را بخوانید
بهترین میکروفون گویندگی