فوکوس در عکاسی نجومی

فوکوس در عکاسی نجومی

نمایندگی نیکون قرار است در این مطلب برای شما نحوه ی فوکوس در عکاسی نجومی را مورد بررسی قرار دهد با ما همراه باشید. عکاسی در تاریکی تقریبا کامل به این معنی است که شما باید دوربینتان را بر روی مد دستی تنظیم کنید. با این حال، برخلاف سایر تکنیک‌های عکاسی در شب، برای گرفتن تصاویر موفق از ستاره‌ها شما نمی‌توانید از نوردهی‌های واقعا طولانی استفاده کنید، زیرا این کار سبب حرکت ستاره‌ها خواهد شد که در تصویر نهایی شما به صورت دنباله یا رد ستاره‌ها ثبت می‌شوند.

برای مقابله از این مشکل، شما باید ایزوی دوربین نیکون خود را بر روی یک مقدار بالا مانند ۳۲۰۰، سرعت شاتر را در حدود ۵ ثانیه و دیافراگم را به بازترین مقدار موجود بر روی لنز خود تنظیم کنید. در حالت ایده آل این مقدار باید یک دیافراگم خیلی باز مانند f/۲.۸ یا f/۴ باشد.

فوکوس در عکاسی نجومی

برای عکاسی آماده شوید

همیشه پیشنهاد میکنم که قبل از عکاسی، همه چیز را برنامه‌ریزی کنید. این موضوع به ویژه درباره‌ی عکاسی نجومی بیشتر تاثیر دارد. مکان دلخواه را از قبل شناسایی و مشخص کنید. حالا دوربین نیکون D810 خود را در حالت تنظیم دستی قرار دهید و ایزوی ان را طبق مطالب بالا تنظیم کنید و برای شروع عکاسی اماده شوید. با اطلاع از مکان، متوجه خواهید شد که به چه تجهیزات و لوازم دیگری هم احتیاج دارید. پیش‌بینی و همراه داشتن تجهیزات لازم برای عکاسی در شب کاملا ضروری است. چراکه باید مکان‌هایی تاریک و خارج از شهر را انتخاب کنید. بنابراین، امکان دسترسی به لوازم فراموش شده را دیگر نخواهید داشت.

این مقاله را بخوانید
آموزش نکات در ژست های عکاسی

از چراغ قوه کمک بگیرید

اگر ماه در اسمان شب نباشد، و اگر هیچ نوری در دوردست وجود نداشته باشد، فوکوس دشوارتر خواهد بود. با این حال، هنوز راه هایی برای گرفتن یک عکس خوب وجود دارد.

شیوه ای که من پیشنهاد میکنم که در این مواقع لازم میشود که از یک چراغ قوه روشن استفاده کنم و آن را بر روی هر جسمی در دوردست بتابانم. هر چه دورتر بهتر! ستاره‌ها آنقدر دور هستند که شما می‌خواهید روی آن فوکوس کنید که به طور مؤثر در بی‌نهایت است. در عمل، با یک لنز واید، چیزی که ۲۵ فوت یا ۷٫۵ متر با آن فاصله دارد باید خوب باشد؛ البته این به دیافراگم و فاصله کانونی شما بستگی دارد، بنابراین باید خودتان آن را امتحان کنید.

برای اینکه اسن روش را تست کنید به یک چراغ قوه روشن نیاز دارید. این را در نظر بگیرید که چراغ قوه تلفن همراه شما به اندازه کافی خوب نیست، اما بعضی از چراغ قوه های جیبی وجود دارند که نور کافی را ارائه می دهند.

فوکوس در عکاسی نجومی

با این حال، اگر تنها چیزی که دارید یک گوشی همراه است، لزوماً خوش شانس نیستید. اگر شخصی همراه شما هست از آنها بخواهید تا تلفن شما را بردارند، کمی به دوردست بروند( معمولاً ۲۵ فوت یا بیشتر )، و سپس نور را به دست یا صورت آنها بتابانند. حالا روی آنها فوکوس کنید! اگر بخواهید ترکیب خود را برای انجام این کار تغییر دهید، خوب است، زیرا همیشه می توانید پس از اتمام کار، به عقب برگردید.

این مقاله را بخوانید
آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

حتی اگر به صورت انفرادی عکس می گیرید و تنها چیزی که دارید چراغ قوه تلفنتان است، ممکن است بتوانید آن را در جایی در دوردست نگه دارید و برای فوکوس آن را روی یک جسم بتابانید. شما باید تست کنید؛ این به شدت به چشم انداز بستگی دارد.

شما با از پیش تنظیم کردن فوکوس دوربین نیکون d750، دیگر نباید نیازی به تغییر آن داشته باشید، اما اگر مجبور به تغییر زوم هستید، یا تنظیمات فوکوس تغییر کرده است، آنگاه شما باید لنز خود را بر روی یک فاصله دور فوکوس کنید.