آموزش نکات در ژست های عکاسی

آموزش نکات در ژست های عکاسی در این مطلب سعی کردیم به صورتی کامل و نکات مهمی را برایتان توضیح دهیم تا کمتر این جمله من بد عکس هستم را از کسی بشنویم. مطمئنا با رعایت کردن این نکات ریز اما مهم میتوانید عکس های بسیار خوب و حتی حرفه ای داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید

برقراری ارتباط

بیشتر افراد در مقابل دوربین عکاسی واقعا احساس اضطراب و ناراحتی می کنند. حتی یک مدل با تجربه نیز نمی تواند ذهن شما را بخواند و بفهمد که اهداف و نیات شما چه هستند. در نتیجه قبل از این که شروع کنید، در کنار آن شخص بنشینید و در مورد برنامه هایی که برای آن جلسه عکاسی مدلینگ دارید با او صحبت کنید.

ایده خود را توضیح دهید، اهداف خود را به اشتراک بگذارید، طرح ریزی کنید که می خواهید ژست ها چطور باشند، و به دنبال چه حالت هایی هستید. یک اشتباه بزرگ که بسیاری از عکاسان مرتکب می شوند این است که با مدل خود مثل یک مجسمه زنده رفتار می کنند، فقط او را ژست دهی و هدایت می کنند، و فراموش می کنند که مدل در واقع یک انسان است.

با حرف زدن در مورد همه چیز در ابتدا، به آن شخص کمی ساختار، زمینه، و درک وضعیت می دهید، که به او کمک می کند تا کمتر عصبی و مضطرب باشد. همچنین فرصتی به او می دهد تا با این فرآیند درگیر شود، حتی ممکن است مُدل ایده هایی از خودش داشته باشد که می تواند آنچه که شما از ابتدا برنامه ریزی کرده بودید را بهبود بخشد.

این مقاله را بخوانید
عکاسی پرتره از نوازندگان

ایجاد یک وضعیت مشارکتی و دوجانبه در عکاسی مدلینگ، اعتماد و تعامل ایجاد می کند، موانع را کاهش می دهد، به آرامش مدل کمک کرده و در نهایت نتیجه بهتری به شما می دهد. حصول اطمینان و بازخورد مداوم در طول جلسه عکاسی نیز برای حفظ انگیزه آنها مهم است.

ژست ها را توضیح دهید

در عکس ها اغلب طرز ایستادن طبیعی افراد چندان ایده آل نیست. غبغب ها بزرگتر می شوند، آرنج ها و زانوها افتضاح اند، دست ها روی کمر قرار می گیرند یا بازوها روی قفسه سینه در هم قفل می شوند، و غیره. آنها احساس راحتی و طبیعی بودن دارند، اما خیلی خوب به نظر نمی رسند.

کاری که باید برای ژست گرفتن با بدن خود بکنید تا خوب به نظر برسد، احنمال دارد اصلا راحت نباشد و مجبور باشید برای گرفتن چند عکس به مدت طولانی آن ژست را نگه دارید. «یقه اسکی» کلاسیک که در آن شما سر را به جلو می کشید تا خط فک جدا شود، واقعا عجیب به نظر می رسد.

در نتیجه وقت بگذارید و هر ژست را به آن شخص توضیح داده و نشان دهید. به آنها فرصتی بدهید تا آزمایش کنند و بفهمند چطور باید آن کار را انجام دهند. اغلب لازم است که آنها یکباره چند کار را با هم انجام دهند – به شیوه خاصی بایستند، شانه ها را کج کنند، بازوها را در وضعیت خاصی قرار دهند، سر را در زاویه درستی قرار دهند، با موهایشان کاری کنند، و غیره.

آموزش نکات در ژست های عکاسیدست ها

به طور کلی، وقتی از افراد خواسته می شود تا کار جدید و دشواری را انجام دهند، آنها آنقدر بر چیزهای سخت تمرکز می کنند که چیزهای ضروری را فراموش می کنند. یکی از این چیزها دست هایشان است، و آنها اغلب یک چیز شل غیر جذاب از کار در می آیند.

این مقاله را بخوانید
بهترین لنز ماکرو

دست های بد می تواند یک عکس خوب را به کلی خراب کند. بنابراین به طرز قرارگیری دست های آنها توجه کنید، چون مدل ممکن است نداند که باید با آنها چه کار کند. پس ژست دهی به دست های مدل را فراموش نکنید.