آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر : چگونه از تکنیک نوردهی طولانی استفاده کنیم ؟ در این مقاله از نمایندگی نیکون می خواهم تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر یا همان عکاسی با نوردهی طولانی را به شما آموزش بدهم.

آیا تا به حال دیده اید یک عکس از یک آبشار یا رودخانه که در آن آب به نظر می رسد کاملا نرم و ابریشمی ؟ یا به عنوان یک عکس از یک جاده که اتومبیل روشن نیست ، اما چراغ ها به طور کامل کشیده شده است ؟ یا حتی یک تصویر از حرکت ستاره ها در یک محور دایره ای ؟ این ممکن است کمی غیر واقعی در نگاه اول به نظر می رسد.

در واقع این روش بسیار آسان است که نیاز به تنها مقدار زیادی از صبر و دقت ویژه است. این روش عکاسی طولانی قرار گرفتن در معرض یا تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر ( Long Exposure Photography ) نامیده می شود.

این روش محبوبیت بسیار زیاد در میان عکاسان در سال های اخیر به دست آورده است. در این سبک از عکاسی ، با استفاده از سرعت شاتر و قرار گرفتن در معرض طولانی ، جنبش یک موضوع ثبت شده است و خود آن به نظر می رسد تار. جنبش در این تکنیک به عنوان نرم و ابریشمی ثبت می شود.

یکی دیگر از کاربردهای عکاسی لانگ اکسپوژر ( Long Exposure )، همانطور که در بالا به آن اشاره کردم، در نزدیکی جاده‌ها است، جایی که چراغ‌های ماشین‌ها به صورت معلق کمی بالاتر از سطح زمین نمایان می‌شوند.

تکنیک لانگ اکسپوژر

واقعیت این است که شما در این سبک هیچ محدودیتی ندارید و همه چیز به خلاقیت خودتان در به کار گیری سوژه و اعمال تنظیمات مختلف روی دوربین بستگی دارد. در اینجا چند ژانر از عکاسی که در آنها از تکنیک لانگ اکسپوژر می‌توان استفاده کرد را برایتان آورده‌ام :

  1. عکاسی از فشفشه
  2. نقاشی با نور
  3. عکاسی از حرکت ستارگان
  4. عکاسی از مناظر شهری
  5. عکاسی از زندگی خیابانی
  6. عکاسی انتزاعی
این مقاله را بخوانید
نکات عکاسی از برگ های پاییزی

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

برای عکاسی لانگ اکسپوژر چه تجهیزاتی لازم است ؟

قبل از شروع عکاسی با تکنیک لانگ اکسپوژر باید تجهیزاتی را تهیه کنید، در واقع استفاده از بیشتر آنها ضروری است. مواردی که در پایین به آنها اشاره کردم را به همه پیشنهاد می‌کنم، چرا که واقعا کاربردی هستند و کیفیت تصویر شما را بهبود می‌بخشند.

  • یک دوربین که از حالت B یا Bulb Mode پشتیبانی کند
  • سه پایه ( کاملا ضروری )
  • ریموت کنترل
  • فیلتر کاهنده‌ی نور یا ND

سه پایه

برای عکاسی با یک روش قرار گرفتن در معرض طولانی ، لازم است از یک سه پایه استفاده کنید. البته ، شما می توانید خلاقیت خود را نیز استفاده کنید و به جای یک سه پایه درخت ، سنگ و یا اشیاء دیگر برای این منظور ، استفاده ، و غیره استفاده کنید.، اما در هر صورت ، هر یک از آنها نمی توانند به اندازه یک سه پایه ، خیلی بهتر است.

دقت داشته باشید که قرار است چند ثانیه و یا حتی چند دقیقه دوربینتان مشغول نوردهی باشد و در این مدت حتی کوچکترین لرزش هم می‌تواند کارتان را خراب کند. پس برای دستیابی به تصاویر شارپ، بهترین حالت استفاده از یک سه پایه‌ی مستحکم و با دوام است.

به طور کلی، من همیشه استفاده از یک سه پایه را پیشنهاد می‌کنم، به خصوص وقتی که با سرعت شاتر بیشتر از ۱/۶۰ ثانیه کار می‌کنید. شما می‌توانید سه پایه‌های ارزان قیمت را در فروشگاه‌های اینترنتی و یا تقریباً در هر فروشگاه تجهیزات عکاسی پیدا کنید.

ممکن است قیمت نمونه‌های ارزان قیمت وسوسه کننده باشد، اما باید توجه داشته باشید که استحکام سه پایه در این سبک بسیار مهم است و مدل‌های ضعیف‌تر استحکام خوبی وجود ندارد. پس بهتر است روی یک سه پایه‌ی خوب سرمایه گذاری کنید که بتوانید تا مدتی زیادی هم از آن استفاده کنید.

این مقاله را بخوانید
انواع شکل دهنده‌ های نور

قیمت ارزان نمونه ممکن است وسوسه انگیز اما باید توجه داشت که قدرت سه پایه در این سبک بسیار مهم  است و هیچ مدل های ضعیف تر از استحکام خوب وجود ندارد. بنابراین بهتر است به سرمایه گذاری در یک سه پایه خوب است که شما می توانید تا مدتی زیادی هم از آن استفاده کنید.

من تا به حال چند سه پایه ارزان است که برای من برای یک زمان بسیار کوتاه کار می کرد !

فیلترهای کاهنده‌ی نور ( ND )

با استفاده از فیلترهای کاهنده‌ی نور ( ND ) نوردهی طولانی‌تری داشته باشید.

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

یکی دیگر از تجهیزات مفید در عکاسی با تکنیک لانگ اکسپوژر ، استفاده از یک فیلتر کاهنده‌ی نور یا همان ND است. اگرچه در صورتی که بخواهید در تاریکی عکاسی کنید این مورد ضروری نیست، اما اگر به عکاسی منظره علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما یکی از آنها را همیشه در کیف خود داشته باشید.

این فیلترها با توجه به کاهش نور ورودی به لنز طبقه بندی شده و با واحد توقف شماره گذاری می شوند. بهتر است اگر شما می توانید یک مجموعه کامل و چند آماده سازی یک فیلتر برای خودتان است که عمومی تر استفاده می شود.

از فیلترهای ND در هر دو نوع عرضه هستند; این دسته از اولین عناصری هستند که مانند دیگر فیلتر بر روی لنز درایو شما هستند و دسته دوم فیلتر است که بر روی یک کوه جداگانه نصب و راه اندازی آن مانت لنز شما متصل شده است. به طور کلی ، این دسته از فیلترهای مربع شکل هستند.