دوربین نیکون D750

بررسی تخصصی دوربین عکاسی نیکون Nikon D750 با لنز ۱۲۰-۲۴ VR

کمپانی بزرگ نیکون در سپتامبر سال ۲۰۱۴ دوربینی پر امکانات را با نام D750 به بازار ارائه کرد که قبل از ان دو دوربین DSLR خود یعنی  D810  و D610 را در همان سال طراحی و برای کاربران به اشتراک گذاشت. دوربین نیکون D750 با لنز ۱۲۰-۲۴ VR از دوربین های فول فریم از شرکت است که ویژگی ها و امکاناتی که این دوربین دارد موجب می شود که قیمت ان را تا حد معمولی بالا ببرد.دوربین نیکون به دلیل امکانات بالایی که دارد کاربرد های زیادی برای شما در خبرنگاری و عکاسی از طبیعت و عکاسی های حرفه ای مجالس و… بسیار مناسب است. و وقتی شما این دوربین را طولانی مدت در دست خود بگیرید احساس خستگی نمی کنید زیرا این دوربین ارگونومیک طراحی شده و به راحتی در دستتان قرار میگیرد.

دوربین نیکون D750 مشخصات ظاهری دوربین نیکون D750

ابتدا از مشخصات ظاهری این دوربین فوق العاده شروع میکنیم.یکی از دوربین های سری FX  کمپانی نیکون همین دوربین d750 می باشد که در سایز های حدودا ۱۴۱*۱۱۳*۷۸ میلی‌متر قرار داردکه این دوربین در رنگ مشکی مثل دیگر دوربین های این کمپانی به بازار ارائه داده شده است یکی دیگر از ویژگی های این دوربین بدنه ی مقاوم ان است که در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و طوری طراحی شده که به داخل ان نفوذ نکند

دوربین نیکون D750 حسگرهای دوربین

این دوربین یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی نوع CMOS دارد که به عنوان یکی از مهمترین اجزای ان شناخته شده و به قلب دوربین معروف است که این سنسور از نوع Full frame  است و سایز دقیق ان  ۳۵٫۹*۲۴ میلی متر می باشد.

این مقاله را بخوانید
مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark ii

فوکوس خودکار

سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه ای Multicam 3500FX به کار رفته در Nikon D750 همانند D810 است، با این تفاوت که نسخه II این سیستم به کار رفته در D750 حساسیت -۳EV را برای تمام نقاط فوکوس ارائه می دهد. با این نسخه جدید، عملکرد برجسته سیستم فوکوس خودکار در نور کم بهتر از دوربین های D810 و D4S خواهد بود.
نکته قابل توجه محدودیت در تعداد نقاط متقاطع خودکار است که در این دوربین به ۱۵ نقطه مرکزی محدود شده است. شاید بهتر باشد این تقاطع ها خط کشی های میانی نداشته باشند.

دوربین نیکون D750

پردازنده

دوربین d750از پردازشگر نوع۴ Expeed بهره برده است که شرکت نیکون از قدرت و سرعت بیشتری نسبت به نوع قبلی یعنی ۳ Expeed استفاده کرده ان پردازنده اطلاعاتی که دریافت میکند را با سرعت بالایی پردازش و ذخیره میکند.

لنز ۱۲۰-۲۴ میلی‌متری دوربین  نیکون D750

حالا درباره ی لنزی که با دوربین  D750 ارائه شده صحبت میکنیم این کمپانی یک لنز زوم با فاصله کانونی ۲۴ تا ۱۲۰ میلی‌متر را به همراه دوربین به شما کاربران عزیز ارائه کرده که این لنز عکس شما را ۳تا۶ برابر بزرگتر می کند این در دسته های واید و تله فوتو براساس فاصله ی کانونی متغیر طبقه بندی شده و فاقد حالت ماکرو است که امکان ثبت تصاویر با کیفیت از اجسام کوچک را سلب می کند

کوچکترین عدد دیافراگم این لنز F/4 است و باعث می شود تا به سادگی میزان نور ورودی را کنترل کنید فیلم هایی که با این دوربین می گیرید با کمترین لرزش ضبط می شود زیرا درلنز این دوربین یک لرزشگیر اپتیکال به کار رفته است کمترین فاصله فوکوس طبیعی در این لنز ۴۵ سانتی متر است و دارای سیستم فوکوس اتوماتیک ۵۱ نقطه ای  Multi-CAM 3500FX II است که لنز این سیستم فوکوس خودکار مجهز به حالت های تشخیص کنتر است  چند ناحیه، مرکزی ، تشخیص فاز، انتخاب تک نقطه، تعقیبی، تکی، پیوسته، تشخیص چهره و مشاهده مستقیم است و فوکوس دستی همیشگی نیز از توانایی های آن می باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون 3200D با لنز 55-18