تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

یکی از المان های با کیفیت در دنیای تولید محتوا استفاده از میکروفون است. هر چند دستگاه‌های ما نظیر گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و دوربین‌های نیکون از میکروفون داخلی برخوردار هستند، اما آن گونه که باید صدا را شفاف تولید نمی‌کنند. شرکت بویا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان میکروفون، دو محصول تقریباً مشابه دارد: BY-M1 و BY-M1 Pro.نمایندگی نیکون در این مقاله به تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro این دو میپردازد.

میکروفون بویا BY-M1

میکروفون بویا BY-M1 یک لاوالیر با الگوی قطبی اُمنی‌دایرکشنال است. به عبارت ساده ما با یک میکروفون یقه‌ای روبه رو ایم که از همه ی جهات به صورتِ ۳۶۰ درجه صدا را بازتولید می‌کند. این کار از طریق یک کابل ۴ متری برای کاربر مهیا می‌شود. یک کابل TRRS با جک ۳٫۵ میلی‌متری در اختیار شما خواهد بود تا به انواع دستگاه‌ها متصل شوید.

محدوده فرکانسی این میکروفون بین ۶۵ هرتز تا ۱۸ کیلوهرتز است که برای تولیدِ محتوا یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید. سیگنال به نویز ۷۴dB است و امپدانس هم ۱۰۰۰ اُهم. میکروفون بویا BY-M1 با انواع دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها سازگاری دارد.

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Proتفاوت‌های اساسی BY-M1 و BY-M1 Pro

BY-M1 و BY-M1 Pro همان گونه که در قابلیت های هر دو میکروفون مشخص است تفاوتِ زیادی بین این دو مدل نیست. همچنین از نام این دو میکروفون هم می‌توان تشخیص داد که در BY-M1 Pro شاهدِ یک تغییرات جزیی خواهیم بود.

از نظر کیفی و مشخصاتِ صوتی تنها شاهد یک پیشرفت در سیگنال به نویز در ورژن پرو هستیم. شما با BY-M1 Pro این امکان را دارید تا سیگنال‌های بیش‌تری را در حد ۴ دسی‌بل بیش‌تر بازتولید کنید. در BY-M1 معادل ۷۴ دسی‌بل و در BY-M1 Pro سیگنال به نویز S/N معادل ۷۸ دسی‌بل است. تمام مشخصاتِ صوتی دیگر مشابه است.

این مقاله را بخوانید
آموزش عکاسی از غذا

BY-M1 و BY-M1 Proنکته دیگری که در واقع تفاوتِ اساسی بین دو میکروفون به حساب می‌آید، برخورداری BY-M1 Pro از یک دکمه جدید روی بدنه است. شما می‌توانید با فعال کردن سوییچ حذف صدای محیطی -۱۰dB، حساسیت میکروفون را کاهش دهید. این امکان خصوصاً در محیط‌های شلوغ می‌تواند باعث ایزوله شدن ضبطِ صدا خواهد شد و صداهای محیطی را کاهش خواهد داد.

البته باید به امکانِ دیگری هم اشاره کرد که فقط در BY-M1 Pro فراهم است. همانطور که در تصویر قبل می‌بینید، یک درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هم برای اتصال هدفون فراهم است که می‌توان به مانیتورنیگ صدای در حال ضبط پرداخت.

کاربرد میکروفون BY M1 و BY M1 Pro

BY-M1 و BY-M1 Proبا توجه به اینکه فورم فاکتور هر دو میکروفون لاوالیر Lavalier است و الگوی قطبی ۳۶۰ درجه omnidirectional، کاربردِ یکسانی را می‌توان از این دو انتظار داشت. شما می‌توانید در تولید محتواهای ویدیویی نظیر تولید پادکست‌های ویدیویی، محتواهای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی و همچنین برای کانال‌های یوتیوب و آپارات به این میکروفون‌ها اعتماد کنید.

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Proسازگاری با انواع دستگاه‌ها

BY-M1 و BY-M1 Proمیکروفون‌های BY-M1 Pro و BY-M1 هر دو از اتصال TRRS با جک ۳٫۵ میلی‌متری برخوردار هستند. در این صورت شما به هر دستگاه که این درگاه ۳٫۵ میلی‌متری را دارد می‌توانید متصل شوید و نیاز به تنظیمات اضافی نخواهد بود.

میکروفون BY-M1 یکی از پرفروش‌ترین‌های دنیای میکروفون‌ها است. این را مدیون قیمت بسیار پایین در کنار کیفیتِ مطلوبش دارد. به همین دلیل شرکت بویا تصمیم گرفت یک محصول به روز از آن هم به بازار ارائه کند و امکاناتی دیگر به آن افزود که کاربران از BY-M1 داشتند. بنابراین BY-M1 Pro تولید شد که یک سوییچ حذف صدا -۱۰dB به همراه شنیدن صدای در حال ضبط از طریق جک هدفون را برای کاربر فراهم کرد تا یک میکروفون تمام‌عیار یقه‌ای در این محدوده قیمت باشد.

این مقاله را بخوانید
کراپ عکس

میکروفون کلیپ

با خازن با کیفیت بالا، BOYA BY-M1 Pro برای استفاده ویدیویی ایده آل است. با چنین میکروفون لاوالیر جهانی، سازگار با گوشی های هوشمند، رایانه شخصی، دوربین های نیکون، ضبط کننده های صوتی، و سایر دستگاه های ضبط و غیره، می توانید از صدای حرفه ای لذت ببرید.