مشکلات رایج دوربین عکاسی

مشکلات رایج دوربین عکاسی

در این مقاله از نمایندگی نیکون به برخی از مشکلات رایج دوربین عکاسی که می تواند شامل نبود تصاویر روی صفحه نمایش، مشکلات شارژ باتری و حتی ذخیره نشدن فایل‌ها است. شما در یک دوربین عکاسی با چالش های مختلفی را روبه رو خواهید شد که بسیاری از آن‌ها بین همه ی برندها مشترک است. یک نمونه ی بارز ان، نبود تصویر روی ال سی دی از سری مشکلات رایج دوربین می باشد که در برندهای مختلف یکسان است که می‌توان با سپردن کار تعمیر دوربین به یک متخصص در تایم کوتاه آن را بر طرف کرد.

نمایش ندادن تصویر 

ضربه خوردگی به دوربین نیکون شما ممکن است یکی از اصلی‌ترین دلایل نبود تصویر روی ال سی دی باشد و در مواقع آب خوردگی آن نیز ممکن است شما با مشکل نبود تصاویر روی LCD مواجه شوید. نمایش ندادن تصویر ثبت شده روی صفحه نمایش دوربین عکاسی می‌تواند علت دیگری نیز داشته باشد و آن خرابی ال سی دی است که ممکن است به دلایل مختلفی باشد. راه ارتباطی ال سی دی دوربین با پردازنده آن از طریق کابلی است که در صورت خرابی این بخش در بخش لولا یا قسمت های دیگر نیز، شما تصاویر را روی ال سی دی دریافت نخواهید کرد.

گیر کردن لنز دوربین عکاسی و خارج نشدن آن می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای شما به وجود آورد. هنگامی که شما لازم به تعویض لنز داشته باشید، مطمئنا این کار باید در مدت تایم های کوتاهی انجام شود تا از ثبت تصاویر و صحنه‌ها باز نمانید. با این حال، در اکثر موارد امکان این وجود دارد تا لنز دوربین عکاسی گیر کرده و از بدنه خارج نشود. در این حالت، بهتر است شما فشار زیادی به لنز و دوربین وارد نکنید و با حفظ آرامش آن را از دوربین جدا کنید.

این مقاله را بخوانید
نور خورشید در عکاسی

گرد و غبار و کثیفی لنز

در گام  بعدی، بهتر است دوربین و لنز را نگاه کرده و چک بکنید؛ چرا که شاید گرد و غبار و کثیفی کنار لنز باعث گیر کردن آن باشد. با کمی صرف وقت می‌توانید این بخش را تمیز کنید. اگر با تمیز کردن این بخش مشکل بر طرف نشد، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را به دقت بررسی کرده و با ابزار مناسب آن را بر طرف کند.

مشکلات رایج دوربین عکاسی روشن نشدن دوربین عکاسی

روشن نشدن دوربین از مشکلات رایج دوربین عکاسی به شمار می‌رود که دلایل مختلفی هم دارد. در ابتدای مسیر، شما باید بررسی کنید که آیا منبع تامین توان دوربین یعنی باتری مشکلی دارد یا خیر. در بعضی از موارد ممکن است باتری به صورت اشتباه در دوربین قرار گرفته است و حتی امکان خرابی محفظه نگهدارنده باتری هم وجود دارد. خرابی در بخش‌های دیگر تامین توان که داخل دوربین قرار دارند، از دلایل مهمی است که منجر به روشن نشدن دوربین عکاسی خواهد شد.

برای نمونه، اگر دکمه پاور خراب باشد، دوربین روشن نخواهد شد. اتصالات مسیر توان دوربین در داخل آن هم از دیگر دلایل مهم برای روشن نشدن دوربین است که در این صورت یک متخصص تعمیر دوربین عکاسی باید آن را بررسی کند.

کار نکردن صفحه لمسی و تاچ دوربین عکاسی

غیرفعال بودن صفحه لمسی یا تاچ دوربین عکاسی احتمال دارد علت های مختلفی داشته باشد. این مورد یکی از مشکلات معمول در دنیای عکاسی است که برای برندهای متنوعی باشد مانند کانن و سونی به وجود می‌آید. خرابی تاچ در بعضی از موارد نیاز به تعویض آن دارد و حتی ممکن است مشکل مربوط به کابل ارتباطی صفحه نمایش با برد دستگاه باشد.

این مقاله را بخوانید
روش استفاده از Live View

البته، خرابی برد دستگاه هم منجر به عملکرد نامناسب تاچ خواهد شد اما این مورد کمتر اتفاق می‌افتد. در بعضی از موارد مشکل تنها به دلیل جدا شدن کابل ارتباطی ال سی دی از برد یا خود ال سی دی است.

مشکلات شارژ نشدن باتری دوربین

شارژ نشدن باتری دوربین عکاسی فقط تعدادی دلیل مهم دارد که یکی از اصلی‌ ترین آن‌ها خرابی باتری است. با بررسی باتری و تعویض آن شاید رفع مشکل وجود دارد اما در شرایطی که مشکل رفع نشد، بهتر است در مورد خرابی آداپتور ان را بررسی کنید. در برخی از موارد احتمال دارد برای سوکت اتصال و درگاه ورودی شارژ مشکل به وجود آید که از شارژ شدن باتری جلوگیری خواهد کرد.

در مواردی که باتری دوربین عکاسی شما در خارج از دوربین شارژ می‌شود، نخستین کار بررسی خود باتری و سپس آداپتور و محل قرارگیری باتری است. بهتر است همیشه از باتری‌ها و آداپتورهای اورجینال استفاده کنید چرا که هزینه جزئی در شروع کار از مشکلات متنوع در دوربین مقابله خواهد کرد.