بالاترین کیفیت فرمت تصویر

بالاترین کیفیت فرمت تصویر

تا کنون این سوال برایتان پیش امده که بالاترین کیفیت فرمت تصویر چیست؟ آیا برای حفظ کیفیت آنها هنگام چاپ و یا به اشتراک گذاشتن ، نیاز به ذخیره عکس دارید؟ باور کنید ، اگر کار شما نیازی به دانستن این که تفاوت TIF از PSD یا PDF چیست، ندارد، نیازی به یادگیری چنین مواردی نیست. تعداد مدل های موجود بسیار است. به همین دلیل من سعی می کنم در این مقاله از نیکون ویژگی های اصلی بهترین فرمت های تصویری را به شما بدهم.

TIFF

 فرمتی با بالاترین کیفیت تصویر می باشد. TIFF (Tagged Image File Format) اغلب مورد استفاده توسط عکاسان و طراحان. بنابراین ، TIFF با بالاترین کیفیت فرمت تصویر برای مقاصد تجاری استفاده می شود. این بدان معنا نیست که این فرمت با کیفیت بهتر از دیگران است. تفاوت اصلی بین TIFF و فرمت های دیگر در این زمینه این است که فرمت فشرده است مراحل زیر را یعنی ویرایش عکس مناسب تر خواهد بود.

علاوه بر این ، TIFF اجازه می دهد تا به شما برای ایجاد هر نوع تصویر دیجیتال شما می خواهید. شما همچنین راحت کار با انواع نرم افزار ویرایش. به یاد داشته باشید که این فرمت از تصاویر دارای حجم بالا ، بنابراین آماده می شود ، تصاویر TIFF ممکن است بسیاری از فضای در سیستم شما را اشغال کند.

بالاترین کیفیت فرمت تصویرکاربرد مهم فرمت TIFF

  • وقتی برای چاپ به کیفیت بالایی احتیاج دارید. TIFF مانند RAW بهترین فرمت فایل تصویری است. اگر می خواهید عکس ها را در اندازه بزرگ چاپ کنید ، بهتر است این فرمت را انتخاب کنید.
  • وقتی باید یک اسکن کیفی انجام دهید. اگر برای این منظور از فرمت TIFF استفاده می کنید و هرگونه اسناد ، آثار هنری یا عکس های مورد نیاز را اسکن می کنید ، مطمئن باشید که بهترین نسخه از پرونده های اصلی را دریافت خواهید کرد.
این مقاله را بخوانید
عکاسی در باد

مکان غیر مناسب فرمت TIFF :

با گرافیک وب سر و کار دارید. البته بیشتر مرورگرهای وب از TIFF پشتیبانی می کنند. با این حال ، کارکرد اصلی آن برای چاپ است. بهتر است برای نشان دادن تصاویر با کیفیت بالا به صورت آنلاینPNG یا JPEG را ترجیح دهید.

نرم افزار های پشتیبانی کننده فرمت TIFF:

Adobe illustrator and photoshop, ACDSee Classic, CorelDRAW, Image Viewer, Picasa

نرم افزار های ویرایش این فرمت :

Tiff Splitter, Tiff Combiner

JPEG

JPEG (Joint Photographic Experts Group) یک فرمت گسترده برای ذخیره عکس است که پسوند آن به صورت jpg نوشته شده است. این فرمت به عنوان بهترین فرمت فایل تصویری دارای کیفیت های مختلف ، از جمله کم ، متوسط و بالا است. اگر شما نیاز به یک ویدیو با کیفیت, شما باید گزینه های با نسبت فشرده سازی پایین تر برای این فرمت را انتخاب کنید.

به عنوان یک قانون, عکس ها در JPEG از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته, ارسال به شبکه های اجتماعی, منتشر شده در وب سایت, و غیره نیز می باشد. یکی از مزایای بزرگ آن صرفه جویی در مقدار زیادی از فضا است. این فرمت فضای زیادی بر روی کارت های حافظه ی شما ایجاد نمی کند. این به این معنی است که شما می توانید بسیاری از تصاویر را ذخیره کنید و در مورد هر گونه محدودیت نگران نباشید. توجه داشته باشید که ویرایش تصاویر در فرمت JPEG می تواند کیفیت آنها را کاهش دهد.

بالاترین کیفیت فرمت تصویرکاربرد مهم فرمت JPEG:

  • با عکس های آنلاین و آثار هنری سر وکار دارید. بالاترین کیفیت این فرمت تصویر به شما امکان می دهد انعطاف پذیری چشمگیر را با ویرایش عکس های شطرنجی مثل  فشرده سازی داشته باشید. در نتیجه این کار، شما تصاویر وب را دریافت می کنید که می توانند سریع بارگیری شوند.
  • مشتاق چاپ عکس یا آثار هنری هستید. تصاویر ذخیره شده با فرمت JPEG به لطف رزولوشن بالا و فشرده سازی کم برای ویرایش و چاپ بیشتر از سایر فرمت ها ایده آل هستند.
  • وقتی ارسال سریع تصویر پیش نمایش به مشتری، ضروری است. شما می توانید برای ارسال آنها از طریق ایمیل ، اندازه تصاویر JPEG را کاهش دهید.
این مقاله را بخوانید
لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VR

مکان غیر مناسب فرمت JPEG :

  • وقتی به دنبال یک گرافیک وب شفاف هستید. استفاده از JPEG ایده خوبی نیست زیرا شفافیت لازم را ندارد و به رنگ پس زمینه ساده نیاز دارد. برای این منظور GIF و PNG را اولویت قرار دهید.
  • وقتی به یک تصویر لایه لایه و کاملاً قابل ویرایش نیاز دارید. در این شرایط، شما با تصاویر JPEG مشکل خواهید داشت زیرا تمام تغییرات فقط در یک لایه ذخیره می شوند و فرصتی برای تغییر مجدد آنها وجود ندارد. بنابراین ، یک PSD در این مورد جایگزین خوبی است.

نرم افزار های پشتیبانی کننده فرمت JPEG:

PaintNet, Microsoft Windows Photos and Microsoft Windows Photo Viewer

نرم افزار های ویرایش این فرمت :

Adobe Lightroom and Photoshop, Capture One, On1 Photo RAW.

PNG

PNG (Portable Network Graphics) یک فرمت مهم فایل های تصویری است که در ویرایش تصویر به کار می آید. این بهترین قالب تصویر برای پس زمینه شفاف یا سایه های کم (شفافیت جزئی) برای جلوه های خارق العاده است. PNG به شما کمک خواهد کرد که کیفیت و جزئیات عکس را ذخیره کنید. به طور معمول ، این الگو برای آرم یا لوگو هابا توجه به اندازه بزرگ آن استفاده می شود.

بالاترین کیفیت فرمت تصویرکاربرد مهم فرمت PNG :

  • به گرافیک وب شفاف و با کیفیت بالا نیاز دارید. به لطف “کانال آلفا” ، می توانید میزان شفافیت مطلوب خود را داشته باشد. به عنوان مثال ، GIF شفافیت روشن یا خاموش دارد. علاوه بر این ، فرمت تصویر PNG دارای عمق رنگی چشمگیر است که امکان مقایسه تصویر با تصویر GIF را فراهم می کند.
  • با تصویرهایی با رنگهای محدود سر و کار دارید. PNG به دلیل توانایی عالی در کار با یک پالت رنگی کوچک ، فرمت جایگزین دیگری در اینجا ندارد.
  • به یک فایل با حجم کوچک نیاز دارید. کوچک کردن پرونده های PNG به کوچکترین اندازه امکان پذیر است در حالی که رنگ ، شکل و متن های ساده خیلی خوب به نظر می رسند. چنین ویژگی آن را به بهترین نوع تصویر برای گرافیک وب تبدیل می کند.
این مقاله را بخوانید
دوربین D5600 همراه با لنز (18-140)

مکان غیر مناسب فرمت PNG :

  • با کارهای هنری یا عکس سروکار دارید. این فرمت به دلیل عمق رنگ فوق العاده می تواند تصاویر با وضوح بالا را مدیریت کند. با این وجود، سایز فایل های تصویری با این فرمت، بسیار بزرگ خواهد بود. پس برای کار با تصاویر در وب، فرمت JPEG را اولویت قرار دهید.
  • وقتی یک پروژه چاپی دارید، گرافیک PNG برای مانیتور مناسب است. البته ، می توانید تصویری را که در این قالب ذخیره شده است چاپ کنید اما بهتر است از TIFF یا JPEG استفاده کنید.

نرم افزار های پشتیبانی کننده فرمت PNG:

PaintNet, Microsoft Windows Photos and Microsoft Windows Photo Viewer

نرم افزار های ویرایش این فرمت :

Adobe Photoshop, PaintNet, GIMP