لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VR

لنز نیکون NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G

نمایندگی نیکون با ساخت لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VR وسیله ای مناسب برای عکاسی واید و تله را برای شما کاربران عزیز قرار داده که به دلیل همین امر بین عکاسان از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. این لنز با دهانه‌ی DX، با دوربین‌های فرمت DX سازگار می‌باشد. در صورت اتصال به دوربین‌های DX format، فاصله‌ کانونی معادل ۳۵ میلیمتری این لنز برابر با ۲۷ تا ۱۵۷٫۵ میلیمتر می‌شود که امکان عکاسی واید تا تله‌فوتو را امکان پذیر میکند.

لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VRسیستم فوکوس لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VR

لنز نیکون دارای سیستم موتور فوکوس خودکار  SWM می‌باشد که باعث فوکوس بسیار سریع و بی‌صدایی می‌شود. و همینطور لنز زوم  ۱۸-۱۰۵mm f/3.5-5.6G ED VR   دارای یک سیستم فوکوس دستی دائمی می‌باشد که به کمک آن شما میتوانید هنگام نیاز در زمان فوکوس خودکار نیز‌ از فوکوس دستی استفاده کنید. در این صورت با چرخاندن حلقه‌ی فوکوس روی بدنه، شما میتوانید فوکوس دستی انجام دهید . این سیستم فوکوسی برای تعقیب فوکوس سوژه حین فیلم‌برداری بسیار قابل قبول و مفید است

بدنه و ساختار

به دلیل سبک بودن و جم و جور بودن بدنه ی این لنز ان میان عکاسان و کابران زیادی محبوب شده و میتوان در سفر ها و طبیعت از ان استفاده کرده و امکان حمل‌ونقل آن بسیار آسان می‌باشد. یک حلقه ی زوم روی بدنه ی این لنز طراحی شده که حداقل فاصله فوکوسی این لنز برابر با ۴۴٫۹۵  سانتی‌متر بوده و قطر دهانه‌ی فیلتر آن حدود ۶۷ میلی‌متر می‌باشد.

این شرکت لنز نیکون  را به عنوان یک لنز زوم همگانی به عموم افراد و عکاسان که از دوربین‌های غیر فول‌فریم نیکون استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌دهد.

این مقاله را بخوانید
بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول

عدسی‌ها

نیکون برای اینکه کیفیت بهتری داشته باشد از اپتیک بسیار پیشرفته‌ای استفاده کرده است. در این لنز زوم AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR  نیکون  از ۱۵ عدسی در ۱۱ گروه بهره برده است که از این میان یک عدسی غیر کروی یا aspherical و یک عدسی الحاقی ED می‌باشد که پراکندگی رنگی در تصاویر را اصلاح کرده و موجب شده شارپنس در عکسها افزایش یابد . و همین طور پوشش اختصاصی و پیشرفته‌ی نیکون به نام Super Integrated که روی عدسی‌های این لنز موجود است، باعث شده نا به اصلاح پدیده‌ی شبح‌وارگی و فلر می‌شود.

لنز نیکون AF-S DX 18-105mm VRدیافراگم

ورودی دیافراگم این لنز ۷ تیغه‌ای و مدور می‌باشد که دهانه‌ای کاملا گرد را تشکیل داده و با استفاده از ان شما قادر ببه این هستید که پس‌زمینه‌های ناواضح و تار با بوکه‌های محو و کاملا گرد در آن درست کنید .