نکاتی ضروری دوربین Nikon D3500

نکاتی ضروری دوربین Nikon D3500

دوربین نیکون D3500 مدل پیشرفته‌ تر و بروز شده ی نیکون نسبت به مدل موفق و پرطرفدار D3400 این شرکت می باشد. در ادامه ی مطالب به بررسی این دوربین می پردازیم. نکاتی ضروری دوربین Nikon D3500 را برای شما جمع اوری کرده و به اشتراک گذاشته ایم.

تغییر سایز

دوربین D3400 خودش یک DSLR کوچک بود و D3500، از آن نیز کوچک‌ تر است. این اندازه به خاطر استفاده از بدنه حدودا یکسان با D5600 می‌باشد، که ۶ میلی‌متر (۰٫۲۴ اینچ) از D3400 نازکتر است.

طراحی D5600 دوست داشتنی است، زیرا یک گریپ مناسب را فدای اندازه کوچک‌ تر، نکرده است. در حالی که بسیاری از هم‌ رده های این دوربین انجام می‌دهند. با مجموعه لنز AF-P 18-55 میلی‌متری  F3.5-5.6، مدل D3500 کوچکترین دوربینی است که می‌توانید بدون تهیه دوربین بدون‌آینه، داشته باشید.

با دید کلی بر این دوربین، نیاز به گفتن می شود که D3500 دیگر از کنترل از راه دور ML-L3 پشتیبانی نمی‌کند، چون که دارای گیرنده فروسرخ نیست. با این وجود می‌توانید از تلفن هوشمند خود، برای اینکار استفاده کنید.

نکاتی ضروری دوربین Nikon D3500کاربرد دکمه های دوربین

یکی از بخش های متفاوت در طراحی D3500، در مقایسه با D5600، صفحه LCD آن است. مدل D5600 دارای صفحه لمسی بزرگ تر و به طور کامل است اما D3500 از صفحه ۹۲۱k-dot غیرلمسی که در مدل D3400 مشاهده کردیم بهره می‌برد.

مدل D3400 دارای پنج دکمه (بازپخش، فهرست، زوم، کاهش زوم، اطلاعات) بود که در سمت چپ صفحه نمایش قرار داشتند و همه ی این دکمه ها به سمت مخالف منتقل شدند. صفحه کنترل جلویی D3500، کمی ناملموس است اما همه ی ویژگی های که به آنها نیاز دارید، در دسترس شماست. یک دکمه که کاملا حذف شده است، دکمه Fn می‌باشد که در سمت چپ D3400 قرار داشت. این دکمه برای تغییر فوری مواردی مانند ایزو کارایی داشت.

این مقاله را بخوانید
اشتباهات عکاسان در سفر

با در نظر داشتن اینکه این مدل یک دوربین مبتدی است، نباید از داشتن تنها یک صفحه کنترل، تعجب کرد. منظره‌یاب اپتیکال در مدل D3500 هیچ تغییری نکرده است. هنوز دارای ۹۵% پوشش و بزرگنمایی معادل ۰٫۵۷برابر می‌باشد، که در واقع کمی بزرگتر از منظره‌یاب D5600 است.

 حسگر دوربین

در حالی که این دوربین از حسگر قدیمی خود استفاده کرده ، پردازنده و صفحه نمایش مدل قبلی، عمر باطری مدل D3500، ۳۰% افزایش یافته است.با تعداد ۱۵۵۰ عکس با یک شارژ، می‌توانید با یک باطری، به مدت طولانی عکاسی کنید. نمایندگی نیکون یک شارژر نیز در نظر گرفته است.حواستان باشد که این دوربین از شارژ USB متاسفانه پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم بی‌سیم بلوتوثی

مدل D3500 نیز از سیستم بی‌سیم بلوتوثی SnapBridge استفاده می‌کند. با این سیستم، دوربین می‌تواند به صورت خودکار، تصاویر را با کیفیت ۲ مگاپیکسل به تلفن هوشمند شما منتقل کند(به دلیل عدم وجود Wi-Fi قابلیت ارسال تصاویر با کیفیت بالا، وجود ندارد).

نکاتی ضروری دوربین Nikon D3500 حالت راهنما

موردی که استفاده از D3500 را به یکی از آسان‌ ترین‌ها رابط کاربری در بازار تبدیل میکند، حالت راهنمای آن است که از طریق دکمه آن، قابل دسترسی است. حالت راهنما، قابلیت‌های ابتدایی و “عملیات پیشرفته” را به شما ارائه می‌دهد ، که می‌توانید در این قسمت، سرعت شاتر، دیافراگم، تعادل سفیدی و شاخص نوردهی را تغییر دهید و نیازی نیست که تمامی این موارد را به صورت کامل بشناسید.

در حالت “عملکر آسان” می‌توانید موردی مانند “موضوع متحرک” را انتخاب کنید و باقی کارها را به عهده دوربین بگذارید. در حالت “عملکرد پیشرفته” ، می‌توانید برای مثال، از بین توقف حرکت (مردم)، توقف حرکت (وسایل نقلیه) و نمایش جریان آب، یکی را انتخاب کنید.

این مقاله را بخوانید
ژست عکاسی دخترانه

پس از انتخاب، دوربین به شما اجازه می‌دهد تا سرعت شاتر را انتخاب کنید اما با توضیح جزئی درمورد هر افکت. وقتی از نتیجه رضایت داشتید، از بین دو انتخاب یعنی عکاسی از منظره‌یاب یا منظره زنده، یکی را انتخاب کنید.