مقایسه دوربینNikon D3300 در مقابل D5300

مقایسه دوربینNikon D3300 در مقابل D5300 با کیفیت بالا هستند که بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت های کلیدی کمی با هم دارند.

نیکون D5300 را در اکتبر ۲۰۱۳ و D3300 (نسخه به روز شده D3200 محبوب) را چند ماه بعد در ژانویه ۲۰۱۴ اعلام کرد. هر دوی این دوربین ها با در نظر گرفتن کاربران مبتدی DSLR ساخته شده اند و هر دو کار خود را بسیار انجام می دهند خوب. به جز چند زنگ و سوت ، این دوربین ها تقریباً یکسان هستند. D5300 دارای سنسور برش مشابه D3300 است اما نقاط فوکوس خودکار اضافی ، صفحه نمایش مفصل و WiFi را اضافه می کند. D5300 همچنین دارای قابلیت عکسبرداری چندگانه و انجام HDR درون دوربین است.

مقایسه دوربینNikon D3300 در مقابل D5300صفحه LCD

صفحه LCD: D5300 برنده است صفحه LCD نقش مهمی در نحوه تعامل شما با دوربین دارد. در حالی که صفحه D3300 در پشت دوربین ثابت است ، LCD روی D5300 بیرون می آید و می تواند به دور خود بچرخد. این امر باعث می شود هنگام عکسبرداری با دوربین بالای سر یا روی زمین ، عکسها را راحت تر بسازید. همچنین عکاسی از خود را آسان تر می کند زیرا صفحه LCD را می توان به طور کامل بچرخاند به طوری که رو به شما باشد.

عمر باتری

ضربات در هر شارژ: D3300 برنده است عمر باتری D3300 نسبت به D5300 کمی بیشتر است ، این بدان معناست که هنگام بیرون رفتن و دور زدن دوربین ، مجبور نخواهید بود آنقدر باتری حمل کنید. عمر طولانی باتری همچنین به این معنی است که برای تعویض مکرر باتری نیازی به قطع عکاسی ندارید.

این مقاله را بخوانید
نمایندگی دوربین عکاسی نیکون

فوکوس خودکار

D5300 دارای ۳۹ نقطه فوکوس خودکار است در حالی که D3300 تنها ۱۱ نقطه دارد ، و D300 برنده واضح در مورد قابلیت های فوکوس خودکار است. در حالی که اکثر عکاسان مبتدی متوجه تفاوت فوکوس خودکار بین دو دوربین نمی شوند ، هر کسی که از سوژه های سریع (مانند ورزش یا حیات وحش) عکاسی می کند از سیستم قوی تر در D5300 قدردانی می کند.

نوردهی های متعدد

یکی از تکنیک های رایج برای عکاسی فیلم این است که چندین نوردهی را در یک قاب انجام دهید ، که ظاهر دو عکس را روی هم چیده است. D5300 این کار را به صورت دیجیتالی امکان پذیر می کند. عکاسی با نوردهی چندگانه یک راه سرگرم کننده برای افزودن خلاقیت به کار شما است.

مقایسه دوربینNikon D3300 در مقابل D5300GPS WiFi

D5300 از نظر GPS و WiFi برنده واضح است. قابلیت های GPS درون دوربین برای مواقعی مفید است که می خواهید دقیقاً به یاد داشته باشید که همه عکس های خود را در کجا گرفته اید. اگر در تعطیلات گردباد هستید و می خواهید مکان های خود را مستقیم نگه دارید ، GPS بسیار مفید است. همچنین برای متخصصانی مانند دانشمندانی که ممکن است به عنوان بخشی از کار خود در این زمینه عکس بگیرند ، فوق العاده مفید است. WiFi به شما این امکان را می دهد که دوربین خود را با تلفن خود کنترل کنید (که برای گرفتن عکس های سلفی عالی است) و بارگذاری مستقیم عکس ها در تلفن خود برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی. D3300 دارای WiFi با فرستنده اختیاری است اما D5300 دارای WiFi داخلی در دوربین است.

این مقاله را بخوانید
علل درخشش دوربین های DSLR در نمایشگاه فناوری

خلاصه

D3300 و D5300 هر دو گزینه عالی برای عکاسان جدیدی هستند که به دنبال امتحان عکاسی DSLR هستند. تصمیم بین آنها به این بستگی دارد که آیا از صفحه تلنگر و نقاط فوکوس خودکار اضافی D5300 استفاده می کنید یا خیر. صفحه تلنگر و قابلیت های فوکوس بهبود یافته ، D5300 را برای افرادی که قصد فیلمبرداری یا عکاسی از اجسام متحرک مانند ورزشکاران یا پرندگان در پرواز را دارند بهتر می کند.

D3300 ممکن است برای بسیاری از کاربران سطح ابتدایی بهترین گزینه باشد ، زیرا سبک تر و ارزان تر است ، به ویژه وقتی در نظر بگیرید که دارای لنز است. اگر در آینده خود را در حال ارتقاء به دوربین با سطح بالاتر می بینید ، پس انداز چند دلار و رفتن با D3300 ممکن است راهی هوشمندانه باشد.