راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان : اگر قصد دارید آموزش عکاسی را ببینید  دوربین های مناسبی برای شما وجود دارد.امروز ما به شما چند دوربین معرفی می کنیم تا در یادگیری مشکلی نداشته باشید وجالب اینجاست این دوربین ها قابلیت عکاسی پیشرفته را نیز به شما میدهند. از بین این دوربین ها دو انتخاب برتر که سطح کنترل و لنزهایی دارند، که با پیشرفت شما، قدیمی نمیشوند و دوست و همراه همیشگی شما خواهند بود.

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان

۱) نیکون D5600

یکی از انتخاب های برتر ما نیکون d5600 می باشد زیرا  برای یک دانشجو یا هنر آموز عکاسی مناسب است. این دوربین پیشنهاد کلاس ها و کارگاه های آموزشی عکاسی است که میخواهید بروید، در این کارگاه ها چیزهای زیادی درباره یک دوربین خوب گفته میشود.

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان
این دوربین جمع و جور دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی می باشد این دوربین عکس هایJPEG فوق العاده ای تولید میکند و کیفیت تصویر Raw دوربین از نظر دامنه دینامیکی و عملکرد در نور کم فوق العاده ای دارد. کوچک بودن این دوربین و کنترل های آن آزار دهنده و مشکل ساز نیستند.

این دوربین در محدوده کلاس خود دارای بهترین اوتوفوکوس و منظره یاب است. اوتوفوکوس نمای زنده آن با لنزهای AF-P  (سری لنز های نیکونی که برای فیلم برداری مناسب است و صدای موتورفوکوس به شدت کاهش یافته و سرعت عمل فوکوس بسیار بالا تر می باشد)، عملکرد بهتری دارد ولی کمی از سیستم فوکوس Dual Pixel کنون عقب میماند.
به عبارت ساده تر این دوربین کیفیت عالی دارد و سالها هم دوربین با کیفیتی باقی خواهد ماند.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون d5100 با لنز 18-55

نقاط قوت:

  • کیفیت تصویر عالی با دامنه دینامیکی گسترده
  • بدنه فشرده و خوش دست
  • از صفحه لمسی چرخان میتوان برای انتخاب یک نقطه اوتوفوکوس استفاده کرد
  • ردگیری فوکوس عالی

نقاط ضعف:

  • بدون دیال کنترل دوم
  • دکمه ها کمی کوچک هستند
  • بدون کنترل دیافراگم یا ISO خودکار در حالت ویدئو
  • بافر محدود

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان

نیکون D5600دوربین DSLR دیجیتال متوسط APS-C است.این دوربین نسبت به نسخه قبلی “SnapBridge” تنها تغییر واقعی آن برای اتصال بی سیم است. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS، سیستم ۳۹ نقطه ای اوتوفوکوس و صفحه نمایش لمسی مثل نسخه قبلی هستند.

D5600 یکی از کوچکترین DSLR هایی است که می توانید تهیه کنید. در عین حال، کاملا خوش دست طراحی شده است.و به این دقت کنید که، دکمه های آن کوچک هستند، و تنها یک دیال کنترل دارد. صفحه نمایش آن ۳٫۲ اینچی کاملا برای ضبط ویدئو مفید است و ویژگی های لمسی به خوبی طراحی شده اند.

این دوربین آخرین و بهترین محصول نیکون نیست، ولی سیستم فوکوس اتوماتیک ۳۹ اینچی در D5600 بسیار خوب عمل می کند. این قابلیت هم پاسخگو است و هم قادر به ردگیری سوژه های متحرک است. همچنین این دوربین می تواند به طور مداوم با سرعت ۵ فریم در ثانیه عکاسی کند، هرچند که بافر آن سریع پر می شود؛ و همچنین می تواند ۹۷۰ عکس را با هر بار شارژ باتری بگیرد، که عالی است.

دوربین D5600 DSLR

D5600 یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسانی است که به دنبال یک دوربین DSLR دیجیتال جمع و جور هستند که هم استفاده از آن ساده باشد و هم تصاویر عالی بگیرد.

این مقاله را بخوانید
بهترین دوربین های ویدئویی نیکون

کیفیت تصویر عالی این دوربین است، و دامنه دینامیکی وسیع و سطح بالایی از جزئیات و تصویر دلخواه در JPEG را عرضه می کند. سطوح نویز در حساسیت های بالا خیلی پایین است.

D5600 ممکن است بهترین انتخاب برای ضبط ویدئو نباشد، زیرا اوتوفوکوس آن عالی نیست، دیافراگم را نمی توان کنترل کرد و ابزار ضبط آن بسیار محدود است. کیفیت ویدئو ۱۰۸۰p است، ولی D5600 از ۴K پشتیبانی نمی کند.
D5600 یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال یک دوربین SLR دیجیتال جمع و جور هستند که هم استفاده از آن اسان باشد و هم تصاویر عالی بگیرد. این دوربین بهترین انتخاب برای علاقه مندانی که نیاز به دیال کنترل دوم دارند نیست، اما برای کسانی که به دنبال دوربینی برای یادگیری و ارتقای خود هستند، انتخاب D5600 بسیار عالی است.

۲) Fujifilm X-T20

دوربین بعدی که جزو برترین ها قرار د ارد دوربین های سری X فوجی فیلم است که محبوبیت زیادی در بین عکاسان پیدا کرده اند و ما تصور میکنیم که Fujifilm X-T20 هم برای بررسی بسیار مناسب است.

این دوربین سنسور ۲۴ مگاپیکسلی فوجی و همه حالت های منحصر به فرد پردازش فیلم مانند عکس های JPEG را دارا است. این دوربین از اوتوفوکوس X-T2 استفاده میکند، و یک منظره یاب الکترونیکی درونی با کیفیت دارد و فیلم هایی با کیفیت عالی ۴K ضبط میکند. فوجی فیلم دارای یک مجموعه عالی از لنزهای باکیفیت است و دیگر نیازی ندارید برای کامل کردن تجهیزاتتان سراغ لنزهای کنون و نیکون بروید.
و رنگ زیبای بدنه DSLR این دوربین نیز چشم نواز است.

این مقاله را بخوانید
فیلتر کلوزآپ

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی نیکون برای دانشجویان

نقاط قوت:

  • کیفیت تصویر عالی
  • ارگونومی و طراحی مقاوم
  • EVF  ( منظره یاب الکترونیک ) با رزولوشن بالا

نقاط ضعف:

  • ردگیری سوژه بد و گیر کردن در نور کم
  • ویدئو ۴K می تواند بهتر باشد
  • دکمه های حالت سوئیچ خودکار و دکمه Fn در جای بدی قرار داده شده است

Fujifilm X-T20 یک دوربین بدون آینه است که طراحی و کنترل نسخه قبلی اش را با نقاط قوت X-T2 (برای هزینه های کمتر) ترکیب می کند. با سنسور جدید، سیستم اوتوفوکوس و LCD صفحه نمایش لمسی، X-T20 با همتایان خود هماهنگ می شود.

استفاده از X-T20 لذت بخش است. کنترل مستقیم آن باعث می شود که نوردهی و سرعت شاتر تغییر کند و دیال های کنترل دوگانه برای تنظیم سریع نوردهی عالی است. بدنه آن بسیار مقاوم است، هرچند کنترل ها کوچک هستند و در جای بدی قرار دارند. X-T20 از دکمه ها گرفته تا منوها به طور گسترده ای قابل تنظیم است. عملکرد اوتوفوکوس در حالت نوردهی دستی عالی کار می کند و هنگام افزایش حساسیت انتخاب فاصله کانونی را در نظر بگیرد.