دوربین نیکون d5100 با لنز 18-55

دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۵۵

دوربین نیکون d5100 با لنز 18-55یکی از دوربین های عکاسی DSLR که شرکت نیکون به بازار ارائه کرده است دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۵۵ است که این دوربین مشابه مدل D7000 دارای یک سنسور CMOS با رزولوشن ۱۶٫۲ مگاپیکسلی می باشد و توانایی فیلم برداری HD با کیفیت  ۱۰۸۰ پیکسل را دارد و همچنین یک نمایشگر LCD سه اینچی دارد و البته این دوربین هوشمند نیکون اولین دوربین عکاسی DSLR شرکت نیکون است

این دوربین مجهز به فیلتر های پردازنده عکس و فیلم است و از ویژگی های این دوربین اتصال به میکروفن ME-1 آن است.با طراحی دوربین دیجیتال D5100 ‌ به نظر می رسد که شرکت نیکون سری دوربین های غیر حرفه ای DSLR خود را کامل کرده است. ویژگی ها و قیمت دوربین D5100 بین دو دوربین D3100 و D7000 است. در واقع این دوربین برای عکاسانی که علاقه ی زیادی به عکاسی دارند را نسبت به دوربین های مشابه بیشتر به خود جذب می کند.

ویژگی دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۵۵

کلیه مشخصات این دوربین در حد متوسط و نرمال است. مثل ابعاد ان که نه انقدر بزرگ است و نه خیلی کوچیک به گونه ای که به راحتی در دستتان قرار بگیرد و وزن آن که با وجود باتری و کارت حافظه به ۵۶۰ گرم می رسد. در نتیجه می توان گفت که برای عکاسانی که به طور مداوم در سفر هستند یا شوتینگ های طولانی دارند مناسب است. سنسور های آن ۱۶٫۲ مگاپیکسل است که نسبت به مدل قبلی خود با کیفیت تر عکس ها را به نمایش می گذارد. این حسگر توانایی  فیلم برداری فول اچ دی را نیز به دوربین داده و تا ۴ فریم بر ثانیه عکس برداری پشت سر هم را ساپورت می کند.

این مقاله را بخوانید
عکاسی با دوربین نیکون d3200

خصوصیات کلی

  1. سنسور  سیماس ۱۶٫۲مگاپیکسلی با فرمت DX 
  2. صفحه نمایش ال سی دی  ۳٫۰ اینچی (۹۲۰٫۰۰۰ نقطه)
  3. ۱۱ نقطه فوکوس خودکار (با ردیابی تری دی )
  4. حساسیت ایزو ۱۰۰-۶۴۰۰ (قابل افزایش تا ۲۵،۶۰۰)
  5. فیلم برداری اچ دی I(1080p، ۷۲۰p WVGA)
  6. عکاسی پی در پی با سرعت ۴ فریم در ثانیه
  7. فیلترهای عکس دوربین در هر دو حالت عکاسی و فیلم برداری

دوربین نیکون d5100 با لنز 18-55پردازشگر دوربین

تعداد عکس ها بسته به نوع فایل ذخیره ای دارد و برای فایل های خام یا RAW 20 تا در حالی که اگر با پسوند JPEG سیو شوند به ۱۰۰ عدد می رسد. از ویژگی های جالب این دوربین عکاسی قابلیت تمیز کردن خود با استفاده از لرزش های فراصوتی است. این لرزش باعث می شود گرد و غباری که روی حسگر وجود دارند بریزد. پردازشگر D5100 از نوع EXPEED 2 بوده و ایزو دوربین ۱۰ تا ۲۵۶۰۰ است این به ابن معناست که می تواند میزان نور های مختلفی را تحمل کرده و با ارائه تنطیمات خاص تصویر را با کیفیت بهتری ثبت کند.

فیلم برداری HD

با فوکوس خودکار و تنظیم نور دستی، دوربین دیجیتال Nikon D5100 می‌تواند فیلم‌برداری با کیفیت بالا (HD) با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۲۴ تا ۳۰ فریم در ثانیه بگیرد. عکاسان به راحتی می توانند بین حالت های فوکوس جابجا شوند تا حداکثر ۳۵ چهره را به طور همزمان ردیابی کنند. از دیگر ویژگی های فوکوس خودکار می توان به ردیابی سوژه و فوکوس عمومی و گسترده اشاره کرد. با تنظیم دکمه کنار دکمه شاتر در بالای دوربین، آن را تنظیم کنید تا ضبط فیلم و ویدیوهای مشاهده زنده فعال شود. فرمت فایل ویدئویی AVC-HD H.264 است.
همچنین می توانید ویدیوی ضبط شده توسط دوربین را ویرایش یا تزئین کنید. علاوه بر این، با استفاده از میکروفون ME-1 و فناوری بی سیم، می توانید ویدیوهایی با صدای استریو ضبط کنید و به راحتی تصاویر خود را با کابل HDMI به اشتراک بگذارید. با HDMI-CEC، می توانید پخش ویدئو را از راه دور کنترل کنید.

باتری دوربین نیکون

کیفیت باتری این دوربین عکاسی خیلی خوب است و می تواند تا ۶۶۰ شات عکس برداری کند و همینطور به سرعت شارژ می شود. برای حرفه ای تر شدن و کیفیت بهتر عکس های کاربران حرفه ای ما می توانند از یک لنز کیت ۱۸ تا ۵۵ میلیمتری نیز که می تواند در مدل های مختلفی عمل کند در پک هایی که به بازار عرضه شده بهره بگیرند.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون D7200 kit 18-140