نکات مهم در عکاسی کودک

نکات مهم در عکاسی کودک

در این مقاله از نمایندگی نیکون قصد داریم تا نکات مهم در عکاسی کودک را برای آموزش عکاسی برای والدین به اشتراک بگذاریم تا خاطرات ارزشمندی را از شروع تولد تا پایان دوران کودکی فرزندشان در قالب آلبوم تصاویر حفظ کنند. در دهه ی قدیم امکانات محدود بود، برخی مواقع افراد حسرت ثبت لحظه‌های طلایی زندگی را می‌خوردند. شاید خیلی از بزرگسالان امروز به تعداد انگشتان یک دست هم عکس از دوران نوزادی و کودکی خود نداشته باشند. اما طبیعی است که امروز با وجود تلفن‌های هوشمند تقریبا در هر خانه‌ای چند دوربین عکاسی فوق‌العاده با کیفیت وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها هر لحظه‌ای را برای همیشه ماندگار کرد.

زمان مناسب برای عکاسی

یکی از نکات قابل توجهی که در عکاسی از کودک که به ان باید دقت کنید، مربوط به ثبت روزهای اول تولد او است. عکس‌های مختلفی می‌توانید در بدو تولد از فرزند خود بیندازید؛ اما اگر به دنبال مناسب‌ترین زمان برای ثبت تصاویر به یا‌دماندنی از این روز‌ها هستید، فاصله بین روزهای هفتم تا دهم تولد او بهترین زمان است؛ چرا که در این بازه زمانی مادر نیز تا حدودی از مشکلات زایمان رها شده است و از طرفی کودک نیز با تغذیه از شیر مادر کمی قوت پیدا کرده است.

نکات مهم در عکاسی کودک

اشنایی با خلق و خوی کودک

عکاس باید تلاش کند با درک صحیح روحیات کودک و صحبت با والدین خلق و خوی کودک را بدرستی بشناسد و با او هم بازی شود تا بهانه گیری های کودک حین عکاسی کمتر شود.

این مقاله را بخوانید
آموزش عکاسی استودیویی از کودکان

انعطاف پذیر باشید

اگر متوجه شدید که کودک روزهای خوبی را سپری می کند و لحظات صمیمانه زیادی را تجربه می کنید، اشکالی ندارد.مهم نیست اگر از وسایل جانبی استفاده نمی کنید. مهم این است که عکس های عالی بگیرید.با عکاسی از کودکان ، شما باید از آنها پیروی کنید. اگر کودک ناراحت است و استرس دارد بهتر است با بازی کردن با کودک استرس و نگرانی او را بر طرف کنید.

صبور باشید

صبر در زمان عکاسی از کودکان مهم است بچه ها نگران برنامه شما نیستند ، در نتیجه شما هم نباید نگران باشید. وقت گذاشتن به آنها باعث می شود راحت باشند. این به لحظات طبیعی تری منجر خواهد شد. بعلاوه ، در نظر بگیرید که راحت بودن کودک با دوربین اغلب کمی طول می کشد. به ویژه اگر آنها پیش از آن شما را ملاقات نکرده باشند . در گرفتن تصاویر با نور طبیعی بازی کنید. کودکان قابل پیش بینی نیستند، بنابراین با دوربین نیکون یا کانن در حال حرکت باشید و آنها را دنبال کنید.

فوکوس خودکار و سرعت شاتر سریع

از فوکوس خودکار و فوکوس دکمه برگشت استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا نقطه کانونی شما همیشه در محلی باشد که می خواهید باشد.اینها بهترین تنظیمات دوربین برای تصاویر عالی در یک محیط سریع هستند.
این کار عملی است زیرا بعضی اوقات بچه ها خیلی سریع حرکت می کنند تا ما بزرگترها بتوانیم همگام شویم!
عکس شما می تواند عکسی باشد کوچولوهایی باشد که از یک مکان به مکان دیگر می دوند. اگر می خواهید حرکت آنها را ثابت کنید به سرعت شاتر سریع نیاز خواهید داشت. این نکته خوبی در مورد نحوه عکاسی از کودکان است.

این مقاله را بخوانید
راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

نکات مهم در عکاسی کودکاتفاقات غیرمنتظره

ممکن است بخواهید عکس ها را برنامه ریزی کنید. اما وقتی نوبت به عکاسی از کودکان می رسد، برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید. این اغلب به این معنی است که بهترین لحظات تار یا بریده می شوند. اما آنها احساسی را ثبت می کنند که قابل بازتولید نیست.
منتظر لحظه مناسب نباشید ، زیرا ممکن است هرگز اتفاق نیفتد. از نور طبیعی در گرفتن بهترین عکس ممکن استفاده کنید. در برابر ان روی اینکه کودک لحظات ویژه ای دارد که می توانید آن را شکار کنید تمرکز کنید. این کار موجب شده تا عکس های جذاب تری داشته باشید.

تنظیمات دوربین

درجریان هستید که کودکان سریع ، پرتحرک و خودجوش هستند ، دستور دادن به آنها برای انجام آنچه می خواهید ، عملاً غیرممکن است. دوربین خود را در محلی تنظیم کنید که بتوانید به راحتی روند کار را کنترل کنید.برای این کار از دوربین نیکون d3200 استفاده کنید.

به طور معمول عکاسی با استفاده از حالت “اولویت دیافراگم” توصیه می شود. در این حالت ، شما می توانید با تغییر دیافراگم با عمق میدان بازی کنید و به دوربین اجازه دهید سرعت شاتر مناسب شما را انتخاب کند. در محیط های کم نور احتمالاً باید دیافراگم خود را روی کمترین عدد تنظیم کنید (یک لنز سریع با دیافراگم بزرگ مانند f / 1.4 به شما کمک زیادی می کند) تا سرعت شاتر سریع داشته باشد.

در این شرایط اگر تصویر شما تاریک شد و نور شروع به کم شدن کرد ، کمی ISO را افزایش دهید. حتی اگر عکس های شما  کمی نویز دار باشند ، اما در هر صورت ممکن است تصویری با ارزش از یک حالت خاص کودک را به دست آورده باشد .

این مقاله را بخوانید
کیفیت نور در عکاسی