راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی : مهم نیست که برای فیلم برداری از چه ابزاری استفاده می کنید . یک دوربین هیبریدی بدون آینه, یک دوربین DSLR یا یک دوربین سنتی تر نصب شده بر روی کف دست و یا بر روی شانه خود می گذارید. شما دریافت می کنید هر دو تصاویر متحرک و صدا را می گیرید.

اگر چه تمرکز بیشتر بر روی جلوه های بصری است ، اهمیت صدا هرگز نباید نادیده گرفته شود. وجود دارد مقدار زیادی از کار شما می توانید انجام دهید برای بهبود کیفیت صدا با تولیدات ویدئویی خود را و با استفاده از یک تفنگ ساچمهای خوب میکروفون روی دوربین یکی از آنها است.

در این مقاله از نمایندگی نیکون ما قرار است نگاهی به  چند میکروفن شاتگانی  که می تواند نصب شودبه جک میکروفون ۱/۸ اینچی (۳٫۵ میلی‌متری) یا ورودی XLR آن (بسته به اینکه کدام یک در دوربین شما موجود است) وصل شوند، می‌پردازیم.. در طول راه ، به شما خواهد شد نکات مهمی در مورد استفاده صحیح از تفنگ ساچمه ای ، مانند چگونه برای جلوگیری از باد ناخواسته و سر و صدا و یاد بگیرند…

بهترین انتخاب برای همه نیست

لازم به ذکر است که میکروفون های شاتگان بهترین انتخاب برای همه شرایط نیست. به عنوان مثال ، اگر شما در حال عکسبرداری یک اجرای موسیقی با دوربین هنوز هم ، شما معمولا می توانید با استفاده از یک استریو ، میکروفون غیر جهت ، مانند Senal SCS-98، نتایج صدای بهتری دریافت کنید .

این مقاله را بخوانید
بهترین سه پایه برای عکاسی منظره

با وجود همه ی این ها، بعضی از وقت ها معمولا میکروفون‌های شاتگان یکی از موثر ترین ابزار دوربین برای ضبط صدا هستند که به دلیل توانایی خود را برای رد سر و صدا به طرفین و عقب و اولویت دادن به صدا از جلوی میکروفون است.

نکته کلیدی که باید در مورد ارتقاء میکروفون دوربین خود بدانید این است که این یک راه حل کامل و یکپارچه برای صدای بهتر نیست. دریافت صدای عالی در تولیدات ویدئویی معمولاً شامل استفاده از میکروفن‌های بی‌سیم، ضبط‌ کننده‌ های صوتی خارجی، بوم‌پول‌ها و تعداد زیادی ابزار و تکنیک‌های دیگر است.

با این حال ، یک میکروفون بهتر بر روی دوربین را بهبود می بخشد عملکرد کلی صوتی دوربین خود را ، همین دلیل است که اکثر تولید کنندگان با تجربه از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

میکروفون شاتگان

اگر دوربین اصلی شما جمع و جور است، بهتر است آن را با یک میکروفون روی دوربین با اندازه متناسب جفت کنید. یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال مؤثرترین تفنگ‌های شات‌گانی که مناسب این اسلحه است، RØDE VideoMic GO است.

نکته جالب در مورد این میکروفون این است که هیچ کنترل، دستگیره یا دکمه ای ندارد. حتی کلید روشن/خاموش هم وجود ندارد. یکی از اخطارها این است که برای کار کردن، باید از ورودی میکروفن دوربین شما “پخش برق” تامین شود، و همه دوربین ها این را ارائه نمی دهند (اما اکثریت قریب به اتفاق آن را انجام می دهند).

میکروفون های شاتگان با باتری معمولاً عملکرد صوتی و حساسیت بیشتری را ارائه می دهند. VideoMic Pro یک ویژگی جالب دارد که به شما امکان می دهد سطح خروجی آن را تا +۲۰dB افزایش دهید. چرا میخواهی چنین کاری بکنی؟ سیگنال صوتی این میکروفن احتمالاً تمیزتر از پری امپ های تعبیه شده در دوربین شما است، بنابراین، با پایین آوردن سطح ورودی دوربین و افزایش سطح خروجی میکروفون، می توانید به صدایی با کیفیت بهتر دست پیدا کنید.

این مقاله را بخوانید
نحوه در دست گرفتن دوربین

میکروفون رود

میکروفون جمع و جور دیگری که برای استفاده با دوربین های کوچکتر اندازه مناسبی دارد، RØDE VideoMic Pro است . مانند اکثر میکروفون هایی که در این مقاله توضیح داده شده اند، VideoMic Pro برای کار به باتری نیاز دارد.

این میکروفون دارای یک پایه یکپارچه شوک Rycote است.” پایه شوک خوب ضروری است و باعث کاهش لرزش ناخواسته و حرکت سر و صدا می شود” و یک پایه کفش برای چسباندن آن به دوربین شما را دارد.

یک کابل خروجی مینی دوشاخه سیم پیچ کوتاه و همچنین یک شیشه جلو فوم در آن گنجانده شده است، اما مانند هر تفنگ ساچمه ای، به شدت توصیه می شود که محافظ باد اضافی مانند RØDE DeadCat GO یا Auray WSW-VMG Windbuster خریداری کنید.، که هر دو به طور خاص برای تناسب با این میکروفون طراحی شده اند. بدون محافظت اضافی در برابر باد، هر فیلمی که در فضای باز می‌گیرید احتمالاً با بادهای حواس‌پرتی که از طریق صدای شما می‌وزد گرفتار می‌شود.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسیمیکروفون SENNHEISER MKE

چندین انتخاب خوب دیگر نیز در رابطه با میکروفون های جمع و جور برای دوربین های کوچکتر وجود دارد. SENNHEISER MKE 400 فوق کامپکت، بسیار سبک وزن و فوق العاده است، و آن را به یک صدای قابل بزرگ، با توجه رد پای کوچک آن است.

پایه شوک و پایه کفش هر دو در میکروفون یکپارچه شده اند و با یک باتری قلمی به مدت ۳۰۰ ساعت کار می کند. یک شیشه جلو فوم در آن گنجانده شده است، اما شما واقعاً باید روی لوازم جانبی بادگیر MZW400 از Sennheiser سرمایه گذاری کنید . این کیتی است که شامل یک آداپتور mini-plug-to-XLR و یک شیشه جلوی کرکی بسیار مهم است.

این مقاله را بخوانید
لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی