عکاسی از ابر ها

عکاسی از ابر ها

آسمان زیبا ترین و زنده ترین منظره ای است که در اختیار همه ی عکاسان می باشد. آسمان یک منبع الهام بی‌پایان است که می‌تواند یک عکس خسته‌کننده را به یک عکس زنده و فوق العاده تبدیل کند. آسمان تقریباً در تمام عکس‌های منظره یک عنصر کلیدی است و اگر نتوانید درست از آن استفاده کنید، همه ی عکس خراب می شود. مشکل این است که اغلب افراد در نمایش‌دادن صحیح و دقیق آسمان و زمین به‌ صورت هم‌زمان ضعیف هستند و این کار برایشان سخت است.قرار است در این مقاله با نمایندگی نیکون عکاسی از ابر ها را یاد بگیریم با ماهمراه باشید.

دوربین عکاسی از ابر ها

دوربین نیکون D5100 خود را در تمام مکانن ها همراه خود داشته باشید  و همیشه به این نکته توجه کنید که در زمانی که کارهای روزمره خود را انجام می دهید به آسمان هم نگاه کنید. اگر ابرها کار جالب انجام می‌دهند، از آنها عکس بگیرید.

عکاسی از ابر هاشروع به ایجاد مجموعه‌ای از عکس‌های ابری کنید و آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. نباید ابرها همیشه زیبا و شاداب باشند و یا در یک آسمان پر جنب و جوش قرار بگیرند، عکس از همه‌ی انواع ابر به کار شما می آید و ساختن مجموعه متنوع بسیار مهم است. این عکس‌ها، درحالی که اغلب به اندازه کافی جالب هستند، می‌توانند به صورت تصاویر مستقل درآیند.

ابزار‌های عکاسی

برای عکاسی از ابر عکاسان توانسته‌اند با روی‌آوردن به ابزاری مانند فیلتر‌های فتوشاپ و استفاده از وسایل شفاف‌کننده عکس‌ها را تا حدودی به واقعیت تبدیل کنند، با این حال، این شرایط همیشه امکان پذیر نیست. علاوه بر این، خود آسمان همیشه مطابق میل عکاس عمل نمی‌کند. برخی اوقات برای یک عکس فوق‌العاده آماده می شوید اما آسمان خسته کننده و بی‌علاقه است. برخی اوقات، آسمان به سادگی حال و هوای مناسب را منتقل نمی‌کند. گاهی اوقات یک تصویر به یک آسمان جدید احتیاج دارد.

این مقاله را بخوانید
انواع شکل دهنده‌ های نور

راهکارهایی در عکاسی از ابر

این‌که چه زمانی در روز را جهت عکاسی‌ از ابر انتخاب می‌کنید، یکی از مهم ترین فاکتورها در این سبک از عکاسی‌ است. به‌ طور خلاصه و فارغ از این آموزش عکاسی‌ از ابر و نمونه‌های ارائه شده می‌توان گفت که در انواع عکاسی‌‌ها از این سوژه، شما می‌بایست با توجه به خواسته‌های خود، زمانی معین از روز را انتخاب نمایید. مثل  بسیاری از عکس‌های طبیعت و لند اسکیپ در هنگام طلوع و غروب خورشید، شما شانس بالایی در به‌ تصویر کشیدن ابرها با افکت‌های رنگی دراماتیک و جذاب دارید. البته نباید فراموش کرد که فصل‌ها و ماه‌های سال نیز در این بین نقشی مهم دارند.

عکاسی از ابر هایکی از جذاب‌ ترین بخش‌های عکاسی‌ از ابر نیز همین تفاوت فضای آن‌ها در فصل‌های مختلف سال است. جایی‌که شما هر بار با فرم و رنگ‌بندی متفاوتی مواجه خواهید شد. توصیه‌ی عکاس نیکون، جیم رید، آشنایی عکاسان مبتدی با تاثیرات فصول و زمان‌های روز بر روی فرم و رنگ‌بندی ابرها است. او اعتقاد دارد به میزانی که شما آگاهی بیشتری نسبت به واکنش‌ها و نشانه‌های طبیعت داشته باشید، می‌توانید عکس‌های به‌مراتب حرفه‌ای‌تر و چشم‌نوازتری به ثبت برسانید.

انتخاب لنز دوربین در هنگام عکاسی‌ از ابر

پیداکردن  این‌ که شمامی خواهید  بین این حجم از ابرها، قسمتی از طبیعت روی زمین را هم به تصویر بکشید یا خیر، در تعیین نوع لنز شما اثرگذار است. در همین ابتدای کار به شما توصیه می‌کنم نه تنها برای عکاسی از ابر بلکه برای هر سبک دیگری از طبیعت، به همراه داشتن یک یا نهایتا دو لنز کفایت می‌کند.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از سوژه های متحرک

لنز زوم با دامنه‌ی پوشش بالا

همه ی این ۳ لنز بالا معرفی شده جهت عکاسی از ابر به‌ شیوه ای اختصاصی و یا عکاسی از ابر به‌همراه مناظر طبیعی و لند اسکیپ، گزینه‌هایی فوق‌العاده هستند.