لنز نیکون 18-300

لنز (تله/واید) نیکون AF-S DX Nikkor 18-300 mm F3.5-5.6G ED VR Lens

لنز نیکون ۱۸-۳۰۰ برای کاربران ویژه ی است که نمی تونند در هرمکانی چند لنز با خود حمل کنند و ببرند. این لنز گستره‌ی وسیعی از فاصله‌های کانونی را پوشش می‌دهد. فاصله‌ی کانونی این لنز در سر زوم آن معادل ۴۵۰میلی‌متر در قطع فول‌فریم است، تا این امکان را داشته باشد که دورترین سوژه‌ها را  به‌راحتی عکاسی و فیلم‌برداری کند. فناوری پیشرفته‌ی نسل دوم لرزش‌گیر نیکون (VR II) موجب می شود تا لرزش ها و تکان های که هنگام عکس برداری و فیلم برداری به وجود می اید تاثیرش را خنثی میکند

لنز نیکون 18-300

 مشخصات فنی لنز نیکون ۱۸-۳۰۰

برند نیکون Nikon
نوع لنز* زوم
فاصله کانونی* ۱۸-۳۰۰mm
لرزشگیر* دارد
نوع دهانه* DX
حداقل دیافراگم* ۳٫۵-۵٫۶
تعداد تیغه ها* ۹
تعداد عدسی ها* ۱۹
تعداد گروه ها* ۱۴
حداقل فاصله فوکوس* ۴۵cm
ضریب بزرگنمایی* ۰٫۳۲ برابر
فوکوس اتوماتیک* دارد
نوع موتور* Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی* دارد
نوع فوکوس* داخلی
مقیاس فاصله* دارد
مقیاس عمق میدان* ندارد
وزن لنز* ۸۳۰ گرم
نحوه بزرگنمایی* چرخشی (افزایش طول هنگام بزرگنمایی)
قابلیت نصب پاورزوم* ندارد
قفل لنز* ندارد
قطر دهانه* ۷۷mm
نوع هود* HB-58
قابلیت نصب سه پایه* ندارد
لوازم همراه لنز*

 لنز نیکون 18-300

موتور فوکوس لنز نیکون

دامنه فاصله کانونی این لنز از ۱۸ میلی‌متر شروع شده و تا ۳۰۰ میلی‌متر ادامه می‌یابد. کمینه نسبت کانونی نیز برای این لنز از F/3.5 در وایدترین حالت آغاز شده و در انتهای دیگر با F/6.3 پایان می‌پذیرد. موتور فوکوس این لنز از نوع Silent Wave Motor  بوده که سرعت بالا و بی صدا است و برای فیلمبرداری هم  کارکرد مناسبی دارد. این لنز مجهز به دهانه فیلتر ۶۷ میلی‌متری و ۷ عدد تیغه لبه گرد دیافراگم،  که ۵۵۰ گرم وزن دارد. میدان دید قطری این لنز ۵٫۳-۷۶ درجه است. این لنز برای کاربرانی که می خواهند یک یک لنز زوم همه منظوره را برای دوربین APS-C نیکون خود بخرند یک گزینه بسیار مناسب و بی نظیری  است.

این مقاله را بخوانید
دوربین D5600 همراه با لنز (18-140)

عدسی‌ها

لنز AF-S DX Nikkor 18-300mm ED VR از ۱۶ لنز در ۱۲ گروه تشکیل شده و شامل ۳ لنز غیر کروی و ۳ لنز کاهش نور فوق العاده کم یا (EL) می باشد. همچنین لنز AF-S DX Nikkor 18-300mm ED VR دارای لنز ویژه نیکون به نام لنز فوق مجتمع نیکون است که تنفس را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 لنز نیکون 18-300

لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR

  • لنز بسیار منحصر به فرد  با دامنه وسیع ۱۶٫۷x زوم که ارائه می دهد دارای  هر دو قابلیت  گسترده و زاویه فوق العاده تله می باشد.
  •  برای گرفتن عکس های با وضوح بالا و فیلم های Full HD با D-SLR نیکون DX بهینه شده است.
  •  دارای فن آوری کاهش لرزش عکس های sharp  می باشد و فیلم ها را ثابت نگه می دارد، به ویژه هنگامی که عکسبرداری دستی انجام می شود.
  •  عالی برای  هر چیزی  پرتره، ورزش، کنسرت، حیات وحش، مناظر، عکس های گروهی، فضای داخلی و…

سیستم لرزشگیر

همچنین این لنز زوم از سیستم لرزشگیر پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی موجب تثبیت تصویر در هنگام مواجه با عواملی مثل لرزش و تکان‌های در حین حرکت می‌شود و لرزش‌های وارده به دوربین را تا چهار استاپ کاهش می‌دهد. پس امکان عکاسی با سرعت شاتر کند‌تر از حالت معمول را فراهم می‌کند.