بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول

بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول

بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول باید از یکسری ویژگی‌ها و امکانات بهره‌مند باشد تا شما بتوانید در زمان انجام این کار از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه با نمایندگی نیکون به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.با ما همراه باشید.

دوربین برای عکاسی محصول Nikon D850

این دوربین نیکون یکی از قوی‌ ترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار و مناسب برای عکاسی محصول به صورت حرفه‌ای می باشد. این دوربین در سال ۲۰۱۷ رو‌نمایی شد که بسیاری از امکانات آن برای نخستین بار بر‌روی یک دوربین فول‌ فریم قرار گرفته است.

دوربین برای عکاسی محصول Nikon D850 حسگر ۴۶ مگاپیکسلی از نوع BSI دارد که امکان گرفتن عکس‌های با سایز بزرگ و کیفیت بالا را به شما می‌دهد. وجود این سنسور باعث می‌شود تا در هنگام برش یا کات‌کردن نیز محدودیتی نداشته باشید. حسگر این دوربین فاقد فیلتر Low Pass  است، این موضوع سبب  افزایش شارپنس آن می‌شود.

سنسور های موجود در این دوربین به طور خلاصه به چیپ آن نزدیک‌ هستند و امکان جذب نور بیشتری دارند که باعث کاهش نویز آن‌ها می‌شود. محدوده‌ی داینامیک رنج این دوربین بالاتر از نسل قبلی خودش یعنی D810 است که باعث شده تا کیفیت این دوربین هم‌ رده‌ی دوربین های Fuji FilmGFX و Pentax 645Z قرار بگیرد.

بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول

شاتر الکترونیکی پرده اول از این محصول حذف شده است و شما باید از Light view و Mirror UP استفاده کنید. مکانیزم شاتر پیشرفته به کار‌گیری شده در این دوربین لرزش بسیار کمی دارد و اثر لرزش آینه بر‌روی عکس در آن به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

این مقاله را بخوانید
عکاسی انتزاعی

این دوربین بدون استفاده از گریپ، با سرعت ۷ فریم بر ثانیه به شما امکان عکاسی می‌دهد. بدنه‌ی این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که وزن نسبتا سبکی دارد و مقاومت بالایی در برابر حوادث غیر‌قابل پیش‌بینی دارد.

بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول

استفاده از حالت دستی دوربین عکاسی

استفاده از حالت خودکار دوربین برای عکاسی محصول اشکالی ندارد، اما این کار کمی ریسکی و غیر‌قابل اعتماد است. از سویی دیگر ، قابلیت ها و دقت بخش اتوماتیک دوربین‌ها، هنوز هم با چشم انسان قابل مقایسه نیست. به همین خاطر اکثر افراد مشغول در این حوزه تلاش می‌کنند تا در زمان عکاسی محصول، از حالت دستی دوربین بیشتر استفاده کنند.

اگر دوربین عکاسی محصول شما دارای  این حالت تنظیمات است، تلاش کنید تا نوردهی را به صورت دستی کنترل کنید، همچنین این موضوع را میتوانید از نوسان نوردهی در زمان عکاسی محصول مقابله کنید. و اگر می‌خواهید، عکاسی محصول خودتان را با استفاده از فیلترهای کاهش نور ND انجام دهید و به باز نگه‌ داشتن شاتر نیاز دارید، باید نوردهی را به صورت دستی کنترل کنید.

وقتی که از حالت دستی استفاده می‌کنید، با انجام تنظیمات ایزو، دیافراگم، سرعت شاتر و استفاده از نورسنج داخلی دوربین برای عکاسی محصول، می‌توانید به میزان نوردهی لازم برای ثبت عکس خودتان دست پیدا کنید.

وضوح سنسور دوربین

در زمان خرید دوربین برای عکاسی محصول، باید به توجه کنید که رزولوشن حسگرهای آن بالا باشد. وضوح بالای سنسور دوربین اثر قابل‌ توجهی در کیفیت عکسی که میگیرید از محصول خودتان دارد. هرچقدر تعداد مگاپیکسل‌های عکس ثبت‌شده توسط دوربین مناسب برای عکاسی محصول شما بیشتر باشد، سایز عکس بزرگتر و کیفیت آن نیز بالاتر است.

این مقاله را بخوانید
بالاترین کیفیت فرمت تصویر

وضوح بیشتر، به شما امکان می‌دهد که جزییات بیشتری را ثبت کنید و عکس جذاب‌ تری منتشر کنید. دقت بیشتر این نوع از سنسورها، به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویرایش‌های خودتان را بهتر انجام دهید و ترکیب‌بندی‌های بهتری داشته باشید.