باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟ برای پاسخ به این سوال با نمایندگی نیکون همراه باشید. ما در عمق یک نوع خاص از منابع نور ثابت در عکاسی نگاهی خواهیم داشت, یعنی باتوم لایت یا همان استیک لایت. بیایید چند نمونه برای دیدن آنچه که باتوم لایت‌ها هستند و چگونه آنها می توانند کار خود را آسان تر می کند. همانطور که برای خودتان خواهید دید ، آنها یکی از نوآورانه ترین تجهیزات نورپردازی هستند و شما می توانید تصاویر فوق العاده را با استفاده از آنها ثبت کنید.

اما واقعیت این است که لامپ چوب برای روشنایی استودیو در نظر گرفته شده ، و عملکرد آنها خواهد شد بیشتر برای روشنایی خلاق در نظر گرفته شده. در واقع ، شما قادر نخواهد بود برای آماده سازی موضوع برای یک عکس پرتره تنها با یک قطعه روشن از چوب. البته ، این بدان معنا نیست که نور آنها کم یا چیز دیگری است ، اما نوع نوری که تولید می کنند به نور اصلی یا همان نور کلیدی آسیب نمی رساند.

این دقیقا به همین دلیل است که در استودیوهای عکاسی از چراغ های بزرگ استفاده می شود. آخرین مورد این است که نور آنها به طور مداوم روشن خواهد شد ، بنابراین کنترل آنها از چراغ های چشمک زن بسیار ساده تر خواهد بود.

باتوم لایت خود را روشن کرده و شروع به عکاسی کنید

مزیت اصلی یک چوب نور بیش از یک فلش و دیگر منابع نور در دسترس بودن ثابت خود را برای استفاده است. یک سری از وظایف است که تاخیر عکاسی در هنگام کار با فلش وجود دارد :

  1. مونتاژ کردن پایه
  2. اتصال باتری و فلش زدن
  3. پیکربندی و شارژ فلاش
  4. نصب آن بر روی پایه
  5. مونتاژ سافت باکس
  6. و تنظیم شدت فلاش مناسب
این مقاله را بخوانید
تفاوت لنز واید و تله

برای یک باتوم لایت LED, همه ی کاری که شما باید انجام دهید این است که شارژ باتری را کامل کنید و شاید شما نیز مجبور به استفاده از یک سه پایه باشید; سپس شما می توانید شروع به کار کنید. حداقل تا ۱۵ دقیقه قدرت در باتری داخلی آن ذخیره می شود.

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

نورپردازی برای عکاسی پرتره 

نورپردازی در عکاسی پرتره نیاز به یک منبع نور دارد که نوری بسیار نرم و عالی تولید کند که معمولا از طریق سافت باکس یا چتر به خوبی ارائه می‌شود. نور یک باتوم لایت LED خیلی نرم نیست، اما به این معنی نیست که واقعا نور سخت و شارپی هم باشد، این نور تخت است، اما تنها در یک جهت واحد. بنابراین شاید استفاده از یک باتوم لایت در نورپردازی استودیویی خیلی منطقی نباشد، اما در عین حال مزیت‌های خود را هم دارد. برای مثال می‌توانید به جای اینکه آن را روی سه پایه نصب کنید، دستتان گرفته و به سادگی جهتش را تغییر دهید.

اگر دیودهای آن را روی دمای رنگ ۵۵۰۰K تنظیم کنید، نوری دریافت می‌کنید که تا حد ممکن به منابع نور استودیویی نزدیک است.

نورپردازی دراماتیک

انتخاب زاویه راست ، نور نسبتا نرم را دریافت می کنید. هدف از این عکس نورپردازی کلاسیک پرتره رامبراندی بود, یک نوع مورد استفاده در سبک های نقاشی برای صدها سال, و همچنین در هنر عکاسی و فیلمبرداری می باشد.

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟نوع دیگری از روشنایی (نسبتا ترسناک) از پایین است. از آنجا که شما نمی خواهید برای دیدن چهره که در حال روشن در این راه در زندگی روزمره آنها نگاه کمی عجیب و سایه ها صورت خواهد بود ترسناک می شود. در عمل ، این روشنایی بسیار استفاده نمی شود ، اما چرا چیزی جدید را امتحان کنید …

این مقاله را بخوانید
نکات عکاسی از ساختمان برای معماران

استفاده به عنوان منبع نور پر کننده ( Fill Light )

گاهی اوقات تنها چیزی که مورد نیاز برای ضبط یک پرتره بزرگ برای اضافه کردن نور کمی به موضوع است. باطوم های نور دارای مزیت بیش از فلش های خارجی هستند که اثرات آنها بلافاصله قابل مشاهده است ، نه تنها پس از ثبت عکس.

بله ، شما می توانید یک فلش استودیو بزرگ با چراغ در داخل استفاده کنید ، اما پس از آن دوباره ، این یک راه حل ناخوشایند برای حمل در اطراف است. چراغ ها معمولا از پایین به یک براکت ویژه ای است که اجازه می دهد تا آنها را به در هر پایه قرار داده شده متصل شده‌. از آنجا که وزن خود را بسیار کم است, شما حتی می توانید استفاده از یک گوریلا پاد استفاده کرده و آن را به هر جایی متصل کنید.