ارزان ترین دوربین های بدون آینه [آپدیت 2021]

اگر شما به دنبال دوربین های با کنترل و قابلیت بیش از دوربین های جمع و جور و یا تلفن همراه هستید ، احتمالاً دوربین‌های بدون آینه یا میرورلس می‌تواند برایتان مناسب باشد.امروز می خواهم ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم.

بعضی از آن‌ها ویژگی های بیشتری نسبت به رقبای خود دارند و برخی کوچک‌تر و جمع و جور‌تر هستند. همچنین در این لیست مدل‌های ارزان قیمتی را می‌بینید که می‌توانند با سرعت بالا عکاسی کنند یا فیلم‌برداری ۴K هم دارند.با ما همراه باشید.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱

دوربین Niko Z50 شرکت نیکون، ارزان‌ ترین دوربین بدون آینه این کمپانی است که در اکوسیستم سری Z این شرکت قرار دارد. ولی همچنان مثل همه ی دوربین‌های این سری، دارای کنترل‌هایی مانند دوربین‌های DSLR پیشرفته این شرکت است. بدنه ی مستحکم و دو دکمه کنترلی چرخان روی این دوربین عکاسی ، همان حس و حال کنترل دوربین‌های DSLR سری APS-C این شرکت را به کاربر می‌دهد. به گونه ای که اصلا احساس نمی‌کنید با یک دوربین بدون آینه کوچک و کامپکت طرف هستید.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021ویژگی های این دوربین

صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی این دوربین بزرگ‌ تر از حد معمول در این دوربین‌هاست و منظره‌یاب الکترونیکی آن با رزولوشن ۲,۳۶۰ با بزرگنمایی ۱٫۰۲x و پوشش ۱۰۰% دید کاملاً مناسبی از کادر روبرو را در اختیار شما می‌گذارد.

سنسورهای این دوربین ۲۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد و به واسطه همین رزولوشن کم (در مقایسه رقبا) عمق رنگ بهتر، Dynamic Range بالاتر، پردازش نویز قوی‌تر در نور کم و البته رنگ‌هایی شاد و سرزنده در حالت JPEG که از پردازشگر بی‌نظیر نیکون وجود دارد را از آن انتظار داریم. همچنین سیستم فوکوس این دوربین از دوربین‌های سری Z رده بالای نیکون گرفته شده است و با ۲۰۹ نقطه فوکوس با تکنولوژی تشخیص فاز، می‌تواند در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه‌های متحرک به خوبی فوکوس سوژه را دنبال کند.

این مقاله را بخوانید
 دوربین نیکون Z7 بالنز 24-70mm

سیستم فوکوس

دوربین Z50 هم مانند اکثر دوربین‌های موجود در لیست ارزان‌ ترین دوربین‌های بدون آینه می‌تواند با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری کند، اما این فیلم‌برداری با کادر تصویر محدود‌تر و بزرگنمایی همراه است. البته سیستم فوکوس دوربین در حالت فیلم‌برداری به قدرت عکاسی آن نیست، اما برای اکثر کارهای روزمره و تولید محتوای ویدئویی برای شبکه‌های اجتماعی کاملاً مناسب است. البته باطری ۱۱۲۰ mAh این دوربین حدودا ضعیف است و به گفته سازنده، حدود ۳۰۰ شات عکاسی دوام می‌آورد. ولی اگر از آن برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از درگاه USB همزمان با ضبط، باطری را هم شارژ کنید.

نکته اصلی راجب دوربین Z50 این است که نیکون برای کاهش هزینه‌های تولید این دوربین، از لرزشگیر روی حسگر آن استفاده نکرده است. با توجه به محدوده کوچک لنز های سری Z که اغلب آن‌ها هم به واسطه طراحی برای این سیستم پیشرفته، بدون لرزشگیر طراحی شده‌اند، احتمالاً شما را در انتخاب لنز محدود‌تر می‌کند.

مزایا و معایب دوربین نیکون :

  • کیفیت فوق‌العاده عکس ها هم JPEG و هم RAW
  • بدنه بسیار عالی همانند DSLR ها
  • پشتیبانی از فلاش و سیستم نورپردازی اختصاصی نیکون
  • محدوده کم تعداد لنز‌های سری Z
  • عدم وجود لرزشگیر روی حسگر دوربین
  • سیستم فوکوس معمولی در حالت فیلم‌برداری
  • باطری نسبتاً ضعیف

دوربین Canon EOS M50 II

دوربین کانن EOS M50 II یکی از ارزان‌ ترین دوربین‌های بدون آینه موجود در لیست ما می باشد که همان تکنولوژی‌ قابل انتظار از دوربین‌های کانن را در خود دارد. این دوربین بسیار کوچک و کامپکت ساخته شده است، ولی سنسورهایی که در آن قرار گرفته اندازه APS-C هم اندازه دوربین‌های میان رده کانن مانند Canon 80D است.

این مقاله را بخوانید
دوربین nikon d3500 body

ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021ویژگی های این دوربین

رزولوشن این حسگر ۲۴ مگاپیکسل است و سیستم فوکوس بی‌نظیر Dual Pixel AF اختصاصی کانن هم روی آن طراحی شده است. این تکنولوژی فوکوس بالا در ترکیب با لنز‌های سری EF-M کانن، فوکوسی بسیار پرسرعت و کاملاً بی‌صدا را چه در هنگام فیلم‌برداری و چه عکاسی در اختیار شما می‌گذارد.

کانن بدنه دوربین M50 II را خیلی مانند دوربین DSLR های خودش طراحی کرده است و برای این که به خوبی در دست جا بگیرد، یک گریپ (دستگیره) نسبتاً بزرگ برای آن طراحی کرده است. ولی برای جبران این طراحی، مجبور شده تا دکمه‌های پشت دوربین را فشرده‌تر و کوچک‌تر طراحی کند.

نقص دوربین M50 ii کانن مربوط به ویدیو ۴K آن است. اگر چه این دوربین می تواند رزولوشن ۴K را  فیلم ضبط کند، اما Crop تصویر (میزان بزرگنمایی دوربین در این حالت) بسیار زیاد است و کادربندی با آن را سخت می‌کند. البته اینکه قابلیت فوکوس Dual Pixel AF آن هم در این حالت محدود می‌شود و از رزولوشن ۱۰۸۰p به بالا نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب دوربین کانن

  • کیفیت بالای عکس‌ها
  • وضعیت خودکار بسیار ساده و در دسترس
  • تکنولوژی فوکوس فوق‌العاده Dual Pixel AF
  • باطری بسیار ضعیف
  • تعداد لنز‌های محدود در بازار
  • محدودیت‌های فیلم‌برداری با ۴K