دوربین نیکون Z7 بالنز24-70mm

دوربین نیکون Z7 بالنز۲۴-۷۰mm دوربینی پرطرفدار و قدرتمند بدون اینه از این شرکت است که علاوه بر رزولوشن بسیار بالایی که دارد بخاطر سیستم فوکوس انقلابی خود قابل توجه بیشتر کاربران قرار میگیرد.

این دوربین دارای رزولوشن ۴۵٫۷MP با حسگر CMOS و تکنولوژی (BSI (backside-illuminated دارای حساسیت طبیعی ISO 64 تا ۲۵,۶۰۰ می باشد و قابلیت این را دارد که با این رزولوشن بالا، با سرعت ۹ فریم بر ثانیه تصویر برداری کند. به خاطر سیستم فوکوس فوق پیشرفته ۴۹۳ نقطه‌ای این دوربین   که نزدیک به ۹۰ درصد قاب عکس سوژه ی شمارا پوشانده که همگی از نوع تشخیص فازاست جزوه بهترین و دقیق ترین دوربین های بدون اینه درحال حاضر در بازار است

 دوربین نیکون Z7 بالنز24-70mmحسگر دوربین نیکون Z7 بالنز۲۴-۷۰mm

دوربین نیکون Z7 بالنز ۲۴-۷۰mm از یک حسگر در اندازه های فول‌فریم استفاده می شود.  در دوربین‌های DSLR نیکون به فرمت FX این ابعاد حسگر شناخته شده است و مثل همان دوربین‌ها، از نوع حسگر‌های CMOS است. در این دوربین نیکون از تکنولوژی هوشمند BSI  طراحی کرده است که مخفف Backside-illuminated است. این امر باعث شده تا حسگر های دوربین قابلیت این را داشته باشند تا در نور های کم عکس های شفاف تر و با نویز کمتری بگیرد که رزولوشن این حسگر ۴۵٫۷MP است.

رزولوشن حسگری در واقع همین دقت حسگر است که در نیکون D850 هم به کار رفته است. ولی نیکون برای نخستین بار این حسگر را به لرزشگیر هم مجهز کرده و دارای تکنولوژی BSI است، و نمی توان گفت که همان ساختار D850 باشد

طراحی BSI

طراحی BSI برای جبران اندازه کوچک حسگر دوربین‌های کامپکت اغلب استفاده میشود و تابه اکنون تنها در دوربین های فول فریم سونی مانند Sony A7R II دیده شده است. کیفیت این دوربین با وجود این توانایی ها، می‌توان گفت که حتی از دوربین معروف  D850 هم بالاتر باشد و احتمالاً نشانه‌ای بابت اینکه این حسگر ساخت سونی است!. مثل بقیه ی دوربین‌های DSLR نیکون، این دوربین همقابلیت این را دارد که با فرمت خام و با عمق رنگ ۱۴-bit و ۱۲-bit هم عکاسی کند.

این مقاله را بخوانید
مقایسه مشخصات دوربین نیکون D780 با نیکون D850

 دوربین نیکون Z7 بالنز24-70mmپردازنده دوربین نیکون Z7 بالنز۲۴-۷۰mm

گفتنی است که پردازنده Expeed 6 در دوربین های نیکون قرار گرفت . نسل جدید پردازنده های نیکون که حتی از پردازنده D850 نیز سرعتی تر ست، برای اولین بار در یک دوربین کاملاً پیشرفته و جدید دیده شده و امکان ثبت تصاویر با پردازش نویز بسیار بهتر، فیلم‌برداری ۴K و سرعت عکس‌برداری ۹ فریم بر ثانیه در این دوربین استفاده شده است. این گونه مشاهده میشود که یک گزینه شارپنس به نام mid-level sharpening هم در منوی Picture Control این دوربین قرار گرفته که قابلیت شارپ‌ سازی با تنظیمات بیشتر را برای استفاده ی عکاسان قرار داده است .

نمایشگر و منظره‌یاب دوربین بدون‌آینه نیکون Z7

صفحه نمایش این دوربین عکاسی با سایز ۳٫۲ اینچ و رزولوشن ۲٫۱ میلیون نقطه‌ای، یکی از بهترین و با کیفیت ‌ترین نمایشگر‌هایی است که تا به ‌حال برای دوربین‌های بدون آینه ساخته شده. اگرچه مقایسه این نمایشگر با نمایشگر دوربین عکاسی نیکون D850 که با همین ابعاد، رزولوشنی برابر با ۲,۳۵۹,۰۰۰ نقطه دارد، ممکن است یک نقطه ضعف محسوب شود، ولی  نباید فراموش کنیم که مثلاً نمایشگر رقیب اصلی این دوربین عکاسی در برند سونی، یعنی دوربین Sony a7R III، با رزولوشن ۱,۴۴۰,۰۰۰ نقطه، تقریباً نصف این نمایشگر کیفیت دارد.

متأسفانه این نمایشگر به طور کامل رو به سمت جلو برنمی‌گردد و این ضعف برای افرادی که فیلم‌برداری سلفی (Vlogging) می‌کنند چندان خوشایند نیست. LCD دوربین بدون‌آینه نیکون Z7 می‌تواند به سمت پایین تا شده و همچنین به سمت بالا نیز باز شود.

دکمه های کنترلی و ویژگی های نیکون Z7

در بالای دوربین شاهد یک صفحه حالت نوردهی استاندارد با یک دکمه سبز مرکزی هستیم. این دکمه بسیار کوچک طراحی شده و فقط شامل حالت های PASM، حالت خودکار و سه حالت برنامه نویسی U1، U2 و U3 می باشد. البته انتظار نداشتیم در این سطح شاهد حالت های صحنه و سایر حالت های نوردهی در یک دوربین حرفه ای باشیم.
اما دکمه های روی دسته همان ظاهر معمولی نیکون را دارند. دکمه شاتر توسط دکمه پاور احاطه شده است و در کنار آن دکمه های ضبط ویدئو، ISO و جبران نوردهی قرار دارند. اما دکمه چرخش معکوس بر خلاف دوربین های DSLR نیکون تقریباً در بالای دوربین قرار دارد و دکمه چرخش دوم در همان مکان دوربین های DSLR قرار دارد. صفحه نمایش تک رنگ بالای دوربین بزرگ با پس زمینه خاکستری روشن است.
در پشت Nikon Z7 KIT 24-70mm، چیدمان دکمه ها بسیار شبیه به دوربین های Nikon 5000 است. از آنجایی که صفحه نمایش دوربین بدون آینه نیکون Z7 تا می شود، دکمه ها همه در سمت راست و بالایی صفحه نمایش قرار می گیرند. برای اجازه دادن به ال سی دی بزرگ ۳٫۲ اینچی.
در قسمت جلوی دوربین، یک تغییر نه چندان خوشایند، حذف مثلث قرمز دوست‌داشتنی زیر دکمه شاتر است که نیکون در طول سال‌ها خاطرات زیادی از آن داشته است. این مثلث با یک خط باریک در کنار خروجی جایگزین شد. اما در کنار لنز، دو دکمه عملکرد قابل برنامه ریزی داریم که می توانید به هر عملکردی که می خواهید اختصاص دهید.
خوشبختانه قاب بزرگ این دوربین آن را بسیار کاربردی کرده و امکان بسته شدن دوربین و نگه داشتن لنزهای بزرگ را فراهم می کند. این سوکت بزرگ که از باتری استاندارد موجود در دوربین‌های DSLR اخیر نیکون مانند D850، D750 یا D7500 استفاده می‌کند، نسبت به دوربین‌های بدون آینه سونی بزرگ‌تر و نوردهی‌تر است.

این مقاله را بخوانید
ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021