آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

آیا می خواهید اولین ویدیو خود را برای Instagram ذخیره کنید ، اما ویدیوی که دارید رنگ یا چهره ندارد ؟ مشکل نور؟ اگر مشکل شما دقیقا زمان روشنایی ویدئو است ، این مقاله از نیکون دقیقا برای شما نوشته شده است تا بیشتر درباره ی آموزش نورپردازی برای تولید محتوا برسی کنیم. نورپردازی ویدیو اگر به درستی انجام شود، کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید ۱۰ برابر خواهد شد.

 (Key Light)

نور اصلی نور است که بیشترین روشنایی را در فضا ایجاد می کند ، از این رو قوی ترین نور از محیط زیست نور اصلی نامیده می شود.

چگونه به جای منبع نور اصلی در ساقه از اهمیت زیادی. منظور از این نور برای ایجاد روشنایی در فضای خود را, شما نیاز به آن را در زاویه ۴۵ درجه از بالا در سمت راست یا چپ از موضوع قرار می دهد.

(Fill Light)

نور پرکننده : پر چراغ نورپردازی نرمتر از چراغ های اصلی ، به طوری که آنها استفاده از آنها برای پر کردن در سایه موضوع. چراغ پر یک مثال روشن از این چراغ ها. نورپردازی این چراغ ها معمولا نیمی از نورپردازی اصلی است. برای اینکه چراغ های پر شده به خوبی تمام سایه ها را حذف کنند ، باید در مقابل نور اصلی قرار گیرند.

(Back Light)

نور پس‌زمینه: اگر شما یک کمی تجربه در عکاسی شما می دانید که تنها روشنایی در مورد این موضوع مهم نیست; پس زمینه عکاسی یا فیلمبرداری نیز باید نور لازم. این نیز در روشنایی برای تولید محتوا مهم است.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از رنگین کمان

نورپردازی مناسب در پس زمینه نور نرم را در زمینه ایجاد می کند ؛ همان نورپردازی نرم عمق جعبه ما را می دهد. برای اینکه این چراغ ها بهترین جعبه را برای ما بسازند ، ما باید منبع را در بالا و پشت سیم قرار دهیم.

 (Side Light)

نورهای جانبی: روشنایی جانبی برای روشن کردن افراد استفاده می شود. این نوع چراغ های ویدئویی خود را با ایجاد کنتراست بالا و روشنایی کم متفاوت می کند. نور جانبی معمولا به صورت موازی با موضوع قرار دارد و آن را برجسته می کند تا بهتر در صحنه مشخص شود.برای هر یک از این منابع نور ، شما همچنین می توانید جعبه نور ، چراغ های LED و یا هر نوع تجهیزات روشنایی نور ثابت استفاده کنید.

نورهای نرم به نورهایی گفته می‌شود که به کل سوژه می‌تابد و روشنایی آن تمام سوژه را برگرفته و آن را به طور کامل روشن می‌کند. این نورها به صورت پراکنده به سوژه می‌تابند و کمترین سایه را ایجاد می‌کنند.

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

سایه‌ای که توسط نور نرم ایجاد می‌شود، خصوصیات زیر را دارد:

  • لبه‌های تیزی ندارند
  • سایه‌ها پراکنده هستند
  • امتداد دارند
  • سایه‌ها در یک نقطه به صورت ناگهانی قطع نمی‌شوند

در نقطه مقابل نورهای سخت را داریم که تنها بخشی از سوژه را روشن کرده و سایه‌ای تیز ایجاد می‌کنند. سایه‌هایی که توسط این نورها ایجاد می‌شوند، کاملا مرز دارند و مشخص هستند.

البته این مقایسه به این معنا نیست که نورهای سخت نورهای مناسبی برای عکاسی نیستند؛ بسته به شرایط و نوع عکاسی خود ممکن است به هر کدام از این نورها در نورپردازی خود نیاز داشته باشید.

این مقاله را بخوانید
معرفی رینگ لایت و کاربرد آن

عوامل موثر در ایجاد نور نرم یا نور سخت

هر منبع نوری می‌تواند نور نرم یا سخت ایجاد کند. فاکتورهایی مانند فاصله منبع نور تا سوژه و ابعاد منبع نور در نوع نور ایجاد شده تاثیر دارند. به این صورت که هر چه منبع نور به سوژه نزدیک‌تر باشد، نور نرم‌تری ایجاد می‌شود. این در حالی است که با افزایش فاصله نورها سخت‌تر خواهند شد.

نور خورشید نمونه واضحی از نورهای سخت است. از آن جایی که خورشید کیلومترها از سطح زمین فاصله دارد، یکی از مهمترین منابع نور سخت به شمار می‌آیند.

در مورد ابعاد منبع نور نیز می‌توانید چراغ قوه را امتحان کنید. زمانی که نور چراغ قوه را روی سوژه‌های بزرگتر از آن می‌اندازید، سایه‌های سختی ایجاد می‌شود. اما اگر از منبع نوری بزرگتری استفاده کنید، به طور حتم سایه‌های کمتر و نرم‌تری خواهید داشت.