معرفی رینگ لایت و کاربرد آن

معرفی رینگ لایت و کاربرد آن

امروزه رینگ لایت‌ها به یکی از محبوب ‌ترین وسایل نورپردازی تبدیل شده‌اند و ده‌ها برند مختلف آن را تولید می‌کنند و شما می‌توانید بین انبوهی از مدل‌های موجود، مدل مورد نیاز را با قیمت‌ها و قابلیت‌های مختلف پیدا کنید.به همین دلیل ما امروز به معرفی رینگ لایت و کاربرد آن پرداخته ایم

 نور حلقه‌ای تولید شده توسط این منبع نور، سطحی روشن و یکدست را بر روی سوژه پدید می‌آورد.به همین خاطر است که این وسیله به یکی از محبوب ‌ترین وسایل نورپردازی برای عکاسان حرفه‌ای و استودیویی تبدیل شده است.

با این حال لازم است بدانید که معمولا بعضی از آنها به صورت ثابت نورپردازی می‌کنند. یعنی نورهای LED ثابت داخل حلقه آنها وجود دارد و شما تنها می‌توانید شدتشان را تغییر دهید. ممکن است شما این اثر نورپردازی را دوست نداشته باشید و یا نیاز به نور لحظه‌ای مانند فلاش برای هماهنگ شدن با شاتر داشته باشید. پس در این مواقع الزامی نیست که از رینگ لایت استفاده کنید.

استفاده از رینگ لایت به صورت عادی

اگر شما با رینگ لایت‌ها ناآشنا هستید، آنها یک منبع نور حلقه‌ای یا دایره‌ای هستند که به شکل حلقه‌ای با یک دیافراگم بزرگ طراحی شده است که به صورت مستقیم در روبه روب سوژه قرار گرفته و نوری مسطح و یکدست را بر روی سوژه پخش می‌کنند. بعد از اینکه رینگ لایت را مقابل سوژه قرار دادید، دوربین عکاسی را داخل حلقه ببرید و عکستان را ثبت کنید.

معرفی رینگ لایت و کاربرد آنفلاش‌های سنتی اغلب به دوربین وصل می‌شدند و نور کافی نداشتند، اما رینگ لایت روشنایی به مراتب بیشتری را نسبت به سایر فلاش‌های اکسترنال و اسپیدلایت‌ها تولید می‌کند. این وسیله را ممکن است دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما افرادی که آن را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند، واقعا آن را دوست دارند و معتاد به استفاده از آن هستند.

این مقاله را بخوانید
استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرو

نسخه‌هایی از رینگ لایت که نور ثابت دارند، امکانات و قابلیت‌های متعددی نظیر تنظیم میزان شدت نور یا دمای نور را دارند. از آنجا که نور آنها همیشه روشن است، می‌توانید آن را در هر نقطه در اطراف سوژه که می‌خواهید قرار دهید و نورپردازی را به شیوه دلخواه انجام دهید. انواع زیادی از رینگ لایت‌ها در بازار وجود دارند که توانایی های متعددی را در اختیارتان قرار می‌‌دهند. بیشتر این رینگ لایت‌ها اغلب سبک وزن هستند، نور ثابت دارند و قیمتشان در حدود ۱۰۰ دلار آمریکا است.

حالت‌های استفاده از رینگ لایت

 استفاده به عنوان نور حامی

معمولا رینگ لایت‌هایی که از جنس لامپ‌های LED هستند داغ نمی‌شوند. بنابراین احساس آزادی کرده و سوژه‌ی خود را به شیوه‎های مختلف و غیر متعارف نورپردازی کنید تا نتیجه‌ای خلاقانه‌تر و جذاب‌تر بدست آورید. نتایج با توجه به سایزهای متفاوت رینگ لایت‌ها متفاوت خواهد بود و احتمالا باید نگران تعداد سیم‌ها و کابل‌ها نیز باشید، اما این مشکلات هم چیزی از ارزش رینگ لایت کم نمی‌کند.

استفاده به عنوان نور معمولی

با وجود شکل مدور آن، وقتی به عنوان یک نور طبیعی استفاده می‌شود، بسیار عالی عمل می‌کند. نور را بلند کنید و آن را به سمت سوژه خود بگیرید تا اثر فوق‌العاده آن را ببینید، همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک سافت باکس کوچک استفاده کنید. شما محدود به این که چطور می‌توانید سوژه خود را نورپردازی کنید نیستید، اما من متوجه‌شده‌ام که همه الگوهای نورپردازی اصلی خوب کار می‌کنند.

 استفاده به عنوان نور پر کننده

شما می‌توانید هر گونه نور دیگری را مانند رینگ لایت، با فلاش‌های استودیویی خود برای بدست آوردن نورپردازی خلاقانه و برخی تاثیرات جالب ترکیب کنید. می‌توانید از یک استروب به عنوان نور اصلی و از رینگ لایت برای نرم کردن نور و یا به عنوان نور تلطیف کننده استفاده کنید.

این مقاله را بخوانید
روش های نورپردازی در عکاسی پرتره