گیمبال گوشی(گیمبال موبایل)

گیمبال گوشی(گیمبال موبایل)

امروز نیکون قصد دارد تا درباره ی گیمبال گوشی(گیمبال موبایل) در این مقاله توضیح دهد. تنها مشکلی که هنگام فیلم‌برداری با موبایل وجود دارد، لرزش‌های گوشی هنگام فیلم‌برداری و عکاسی است. لرزش تصویر هنگام تماشای فیلم ببینده را اذیت می‌کند و تمرکز او را به هم می‌زند. هر چه موبایل ثابت‌تر باشد و نلرزد تصویر بهتری ضبط خواهد شد. فوکوس موبایل‌های هوشمند بسیار حساس است و با کمترین لرزشی وضوح خوبی در تصویر به وجود نمی‌آید و برای اینکه وضوح تصویر برگردد چند ثانیه باید صبر کرد.

تا چند سال گذشته، کسی که هنگام عکاسی و فیلمبرداری توانایی کنترل لرزش‌های موبایل را داشت، یک فیلم‌بردار حرفه‌ای محسوب می‌شد‌‌‌. تولید کنندگان لوازم جانبی موبایل برای این مشکل چاره‌ای اندیشیدند. سیستم‌هایی اختراع شد که به عنوان لرزشگیر موبایل و به اسم گیم بال موبایل وارد بازار شدند.

این وسیله متشکل از تعدادی حلقه است که با متصل شدن به هم یک زاویه قائمه در اطراف دوربین به وجود آورده‌اند. هنگامی که دست به جهات مختلف حرکت می‌کند، گیم بال موبایل در خلاف جهت دست حرکت می‌کند. بنابراین دوربین و لنز از جای خود حرکت نخواهند کرد و ثابت باقی خواهند ماند. این وسیله برای فیلم‌برداران این امکان را فراهم می‌کند که بدون استرس و لرزش دست‌ فیلم‌های با کیفیتی ثبت نمایند. یکی از کاربرد‌های مهم گیم بال موبایل این است که در تصویربرداری‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از ورود گیم بال به عرصه تولید فیلم با موبایل، از کوادکوپتر و هلی شات برای تصویربرداری هوایی استفاده می‌شد و تصاویر ممکن بود دچار لرزش شوند. اما با کمک گیم بال تصاویر دیگر مشکل لرزش ندارند. گیم بال به جز ثابت نگه داشتن لنز دوربین قابلیت‌های دیگری هم دارد. بعضی از آن‌ها دارای نرم‌افزارهای ویرایشی هستند، بعضی دیگر دارای بلوتوث هستند و می‌توانند به اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند متصل شوند.

این مقاله را بخوانید
میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)

گیمبال گوشی(گیمبال موبایل)

بهترین گیمبال موبایل

معروف‌ترین و بهترین سازنده این گیمبال ها کمپانی DJI است که حتما بارها نام آن را بر روی وسایل تصویربرداری مختلف دیده‌اید. DJI سری لرزشگیر های osmo mobile را به همین منظور تولید کرده است. اگر تنها قصد استفاده از گوشی موبایل خود را برای فیلمبرداری دارید osmo mobile یک استابیلایزر عالی برای شماست. این محصول قابلیت نصب هر گوشی هوشمندی را دارد و حتی می‌توانید با برنامه‌ریزی‌های حرکتی به ثبت ویدیوهای تایم لپس با کمک این گیمبال گوشی بپردازید.

گیمبایل های مناسب گوشی کدام هستند؟

  1. DJI OSMO MOBILE 4
  2. DJI OSMO MOBILE 3
  3. ۳٫Z HIYUN-TECH SMOOTH Q2-
  4. ZHIYUN-TECH SMOOTH-4
  5. ZHIYUN-TECH SMOOTH-X

برای نمونه مدل گیمبال DJI Osmo Mobile 2 مخصوص گوشی همراه دارای ویزگی هایی مثل :

  • فیلم‌برداری پایدار و بدون لرزش با گوشی‌های هوشمند
  • امکان اتصال تلفن تا عرض ۳.۳ اینچ (۸.۳ سانتی‌متر)
  • اتصال به گوشی از طریق اپلیکیشن Multi-Mode DJI GO
  • امکان استفاده مداوم تا ۱۵ ساعت با یک لار شارژ کامل
  • تکنولوژی ردیابی خودکار
  • حالت‌های پرتره، تصویربرداری از کنار، تایم لپس، پاناراما و …
  • قابلیت کنترل حرکت دوربین تا ۱۲۰ درجه بر ثانیه
  • قابل اتصال به سه‌پایه و تک‌پایه عکاسی

انواع گیم بال موبایل

گیم بال‌ها از نظر تعداد محورهایی که خنثی کننده لرزش موبایل هستند، به دو دسته گیم بال دو محوره و سه محوره تقسیم بندی می‌شوند.

گیم بال دو محوره:

این نوع گیم بال می‌تواند لرزش‌های موبایل را در دو جهت چرخشی و عمودی کنترل کند و توانایی خنثی کردن لرزش‌های افقی موبایل را ندارد.

گیم بال سه محوره:

کاملترین و پرطرفدارترین گیم بال موبایل سه محوره هستند. در این نوع گیم بال لرزش‌های هر سه جهت افقی، عمودی و چرخشی موبایل خنثی می‌شود و در نتیجه با قابلیت چرخاندن دوربین در تمام زوایا تصویری باکیفیت بدون هیچ‌گونه لرزشی ضبط خواهد شد. در هنگام خرید گیم بال موبایل سعی کنید نوع سه محوره آن را خریداری کنید.

این مقاله را بخوانید
نمایندگی انحصاری نیکون

گیمبال گوشی(گیمبال موبایل)

تعیین چند محوری بودن گیم بال موبایل

توجه به تعداد محورهای گیم بال یکی از نکاتی است که هنگام خرید باید مد نظر قرار بگیرد. گیم بال‌های دومحوره ارزانتر از گیم بال‌های سه محوره هستند و فقط کنترل لرزش‌های جهت عمودی و چرخشی را تحت پوشش قرار می‌دهند. اما دقت گمیبال سه محوره و کارایی آن در کنترل لرزش‌های لنز دوربین موبایل در جهات افقی، عمودی و چرخشی هنگام فیلم‌برداری بیشتر است.

نوع باتری گیم بال گوشی

گیم بال‌ها برای کنترل لرزش موبایل در جهت‌های مختلف به انرژی احتیاج دارند. این انرژی توسط باتری تامین می‌شود. به طور کلی گیم بال‌ها دارای دو نوع باتری هستند. در گیم بال‌هایی که با باتری قلیایی کار می‌کنند پس از اتمام باتری باید باتری جدیدی را جایگزین کرد. اما گیم بال‌هایی که با باتری لیتیوم یونی کار می‌کنند پس از تمام شدن باتری قابلیت شارژ مجدد را دارند. شارژ گیم بال‌های دارای باتری قلیایی دیرتر از باتری‌های لیتیوم یونی تمام می‌شود.

نرم افزار داخلی گیم بال موبایل

همه سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند ممکن است سازگار نباشند. به همین خاطر حتما هنگام خرید گیم بال توجه داشته باشید که نرم‌افزار به کار رفته در آن با سیستم عامل گوشی هوشمند شما سازگاری داشته باشد.