راهنمای خرید بهترین گیمبال

راهنمای خرید بهترین گیمبال

بیشتر فیلمبردارهای آماتور در گذشته منتظر ارائه یک تکنولوژی بودند که بتوانند با استفاده از آن ویدیوهای حرفه‌ای بگیرند. در حال حاضر با ارائه گیمبال‌های حرفه‌ای این انتظار به پایان رسیده است و شما می‌توانید با یادگری و مطالعه راهنمای خرید بهترین گیمبال برای تولید ویدیوهای حرفه‌ای استفاده کنید.

فرقی ندارد که یک فیلمساز حرفه‌ای هستید یا یک بلاگر آماتور! محتوای خوب چیزی است که مخاطبان شما را تحریک می‌کند و موجب می‌شود آن‌ها منتظر محتواهای جدیدتر باشند. ولی تولید محتوای خوب فراتر از این است که چه کاری انجام می‌دهید و یا چه حرف‌هایی می‌زنید. این کیفیت کلی کار است که مشخص می‌کند شما محتوای خوبی دارید یا خیر. یکی از چالش برانگیزترین زوایای فیلمبرداری ثابت نگه داشتن دوربین در طول فیلمبرداری است. یک لرزش ساده دوربین عکاسی می‌تواند تمام فیلم شما را خراب کند و شما را وادار کند که دوباره فیلمبرداری کنید. به همین خاطر یکی از ضروری‌ترین وسایل برای فیلبرداری گیمبال دوربین است.

کاربران حرفه‌ای یوتیوب و اینفلوئنسرهای اینستاگرام همگی از وسایلی مثل پهپاد، گیمبال و دوربین‌هایی که لرزشگیر دارند استفاده می‌کنند تا کیفیت ویدیوهای خود را افزایش دهند.

سه پایه

گیمبال دوربین ثبات یک سه‌ پایه را برای شما به همراه دارد و در عین حال به شما انعطاف ‌پذیری لازم را می‌دهد تا بتوانید در حال حرکت نیز فیلمبرداری کنید. این محصولات برای انواع پروژه‌های فیلمبرداری مناسب هستند و ویدیوهای شما را یک گام حرفه‌ای‌تر خواهند کرد.

با این وجود برخی ویژگی ها وجود دارند که قبل از خرید گیمبال جدید باید به آن‌ها توجه کنید. ما در ادامه درباره‌ی این موارد صحبت خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم بهترین گیمبال را برای دوربین خودتان پیدا کنید.

این مقاله را بخوانید
عکاسی در تعطیلات عید

مواردی که باید در خرید گیمبال به آن توجه کنیم

همه‌ی دوربین‌های عکاسی و تجهیزات شبیه به هم نیستند و همه‌ی مردم نیز یک هدف ثابت ندارند ولی با این وجود در زمان انتخاب گیمبال دوربین عکاسی مواردی وجود دارند که صرف نظر از تجهیزات و هدفی که دارید رعایت آن‌ها برای همه ضروری است. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

 تعادل

تعادل دوربین روی گیمبال هم یکی دیگر از عوامل مهم در خرید دوربین عکاسی است و حتی می‌توان گفت که اهمیت آن از وزن نیز بیشتر است. تعادل یک گیمبال هم به این موضوع بستگی دارد که یک دوربین عکاسی روی آن تا چه اندازه تعادل دارد و هم به اینکه متعادل کردن دوربین چقدر زمان می‌برد. استفاده از یک گیمبال متعادل کار را برای شما خیلی ساده‌تر می‌سازد.

 وزن

فکر نمی‌کنم نیازی باشد که این مورد را توضیح دهم. هرچقدر که گیمبال شما سنگین‌تر باشد، شما مجبور هستید وزن بیشتری را حمل کنید. بیشتر لرزش‌گیرهای دوربین نسبتا سبک هستند اما وزن برخی از آن‌ها به همراه دوربین به ۴ یا حتی ۵ کیلوگرم هم می‌رسد.

 سازگاری

برخلاف گیمبال هایی که برای موبایل و یا دوربین های اکشن طراحی شده‌اند، گیمبال دوربین باید با دوربین‌های مختلف، با سایزهای مختلف و سبک‌های مختلف سازگاری کامل داشته باشد. بهتر است گیمبالی که تهیه می‌کنید امکان تنظیم در حالات مختلف را داشته باشد تا بتوانید از آن برای سبک‌های فیلمبرداری مختلف استفاده کنید.

 قیمت

قیمت گیمبال دوربین بسته به مدل متفاوت است و این تفاوت نیز خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید. گیمبال‌های گران قیمت ‌تر اغلب توانایی های بسیار پیشرفته ‌تری دارند و گارانتی آن‌ها نیز معتبرتر است.

این مقاله را بخوانید
دنده عکاسی ماکرو

 باتری

با اینکه برخی از گیمبال‌های با قیمت های پایین تر  به باتری نیاز ندارند اما اکثرا برای تغذیه‌ی موتور به باتری نیاز دارند. امکان استفاده از باتری‌های آلکالاین در برخی مدل‌ها وجود دارد اما اکثرا از باتری‌های لیتیوم یونی برای تغذیه استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین گیمبالبهترین گیمبال‌ها مخصوص دوربین‌های DSLR در یک نگاه :

  • MOZA Air 2
  • Zhiyun Crane 3S
  • FeiyuTech AK4500
  • Zhiyun Crane 3
  • ۲ Zhiyun Crane
  • Zhiyun Weebiil lab
  • Zhiyun Weebiil S