نکات مهم عکاسی از مناظر زمستانی

نکات مهم عکاسی از مناظر زمستانی

بارش برف در بسیاری از مناطق کشور باعث ایجاد مناظر زیبا و فوق العاده برای عکاسی می شود  که هیچ فردی دوست ندارد آن ها را از دست بدهد. همین صحنه های منخصر به فرد طبیعی هستند که عکاسی زمستانی را به یکی از شاخه های پر طرفدرار عکاسی ایجاد کرده است به ویژه که بارش برف در بسیاری از مکان ها به ندرت رخ می دهد و این صحنه ها دائمی نیستند. تصاویر گرفته شده از مناظر زمستانی حسی کاملا متفاوت را به بینننده می دهند و در ضمن این سبک هم با چالش های خودش همراه است.نمایندگی نیکون در این مقاله نکات مهم عکاسی از مناظر زمستانی را برای شما بیان کرده است.

دیگر لازم به گفتن این نکات نیست که با وجود بارش برف و یخ زدن جاده ها و… تعدادی نکته ایمنی هست که هر عکاسی باید رعایت کند. تا هم از خودش و سلامت جسمی و هم از تجهیزاتی که همراه دارد مراقبت کند.

اسکپوژر درست در عکاسی زمستانی

بسیاری از عکاسان مشکل تنظیم درست و تاثیر گذار اکسپوژر در شرایط برفی را دارند این کار طبیعی است که با روشنایی طبیعی برف و بازتاب زیاد نور از آن سوژه عکاسی تان به سادگی نابود شود. سفید بودن منظره در طول روز حتی احتمال دارد  شما را به راحتی به اشتباهات متداولی مثل اشتباه در اندازه گیری ها و ترکیب بندی بیندازد اما نکته اصلی همین جاست که شما می خواهید نور را به خوبی جذب کنید که در این شرایط بهتر است هیستوگرامتان را حتما بررسی کنید و بیشتر از حد نرمال تصویرتان را چک کنید. بسیاری هم هستند که از نکات خاصی برای اندازه گیری و … در این سبک استفاده می کنند اما به شخصه فکر می کنم بهتر است اینکار را درست مانند حالت نرمال اما کمی با تلاش و دقت بیشتری انجام دهید.

این مقاله را بخوانید
ژست های خلاقانه برای عکس زمستانی و برفی

نکات مهم عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی حیات وحش در زمستان

بسیاری از حیوانات در طول دوره ی زمستان فعالبت خودشان را بسیار کم می کنند و حتی بعضی به خواب زمستانی می روند اما همه آن ها این گونه نیستند و بخری برف و سرما را ترجیح می دهند. ثبت کردن کار هایی که این جانوران در این فصل انجام می دهند بسیار جالب است و عکاسی حیات وحس در این موقع از سال بسیار جالب می شود.

برای اینکه بیشتری سوژه را برای کار کدرن داشته باشید مناطقی را انتخاب کنید که حیوانات در زمستان مهاجرت می کنند و اینکه کم بودن سوژه در برخی مناطق باعث می شود کاری که شما می کنید بسیار منحصر به فرد باشد و چیزی مانند آن را کسی ندیده باشد. به این نکته هم دقت کنید که نشان دادن حیونات که با سرما و برف و… مقابله می کنند می تواند حسی جالب در تصاویرتان القا کند.

ایجاد احساسات در عکاسی زمستانی

القای یک حس ویژه در یک تصویر هنری است که شاید هر فردی نتواند ان را انجام دهد سوای از اینکه به چه اندازه کیفیت عکس هایش خوب باشد. زمستان و محیط های برفی احساس خاص خود را در تصاویر به نمایش می گذارند برای مثال کوهی که رد بهار و مواقع گرم سال از چمن و گل و… پوشیده شده است در این فصل پتوی سفیدی از برف را روی خودش کشیده و ای می تواند القا کننده پوچی باشد.

نکات مهم عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی زمستانی می تواند حس تنهایی ایزوله بودن و پوچی را به خوبی به بیننده برساند. اما باز هم نمایان ساختن این عواطف در تصویر غیر از مواقعی که هوا مه آلود است سخت است. البته در برف و سرما منظره ای را ایجاد می کنند که تنوع رنگی کمی دارد و عکس گرفتن از آن ها شاید حس خاصی را ایجاد نکند اما هنری و خلاقانه است چیزی که در بقیه ی طول سال و ماه های دیگر دیده نمی شود.

این مقاله را بخوانید
انتخاب بهترین سرعت شاتر