نكات عكاسي از ميوه ها

نكات عكاسي از ميوه‌ها

عكاسي از ميوه‌ها پيشينه‌ي بلندي دارد كه از آن براي نمايش فرهنگ، نماد‌هاي مختلف مذهبي يا هنري استفاده مي‌شود. امروزه عكاسي از ميوه‌ها  به دلایل مختلف از اهميت بالايي برخوردار است.به همین خاطر نمایندگی نیکون در این مقاله چندین نكات عكاسي از ميوه‌ها را برای شما اماده کرده است. با ما همراه باشید

از تبليغات مجله‌اي و تلويزيوني گرفته تا سوپرماركت‌ها. اين حرفه واقعاً لذت‌بخش است؛ خصوصاً كه هر فصلي، ميوه‌هاي مخصوص به خودش را دارد و به خاطر تنوع رنگ‌ و شكل آن‌ها، جاي زيادي براي به كارگيري ايده‌هاي مختلف دارد. عكاسي از ميوه‌ها تفاوت زیادی با عكاسي از غذاها ندارد و واقعاً بايد به تزئین و پس زمينه‌هاي آن‌ها دقت نمود و وسواس لازم را به خرج داد.

طراوت ميوه‌ها در عکس

به گونه ای عکاسی كنيد كه مخاطب با نگاه كردن به عكس شما احساس طراوت و تازگي كند. احساس كند مي‌تواند با لمس عكس، يكي از آن گوجه سبزهاي خوشمزه‌ي بهاري را بچيند و ميل كند. دقت داشته باشيد كه از ميوه‌هاي لكه دار يا كال عكس نگيريد. براي اينكه بتوانيد تأثیر بيشتري به عكس ببخشيد، ميوه‌ها را برش بزنيد يا خورد كنيد.

حتي مي‌توانيد يك ليوان از آب همان ميوه را نيز كنار ميوه‌ها بگذاريد تا تأثیرش را دو چندان كنيد.  حتي این امکانن را دارید تا روي بافت‌ ميوه‌ها فوكوس كنيد تا طبيعت آن‌ها را به نمايش بكشيد. براي اينكه از ميوه‌ها با جزئيات واقعاً بالايي عكاسي كنيد، مي‌توانيد از لنزي ماكرو Micro NIKKOR 105mm f/2.8G ED VR استفاده كنيد.

این مقاله را بخوانید
عکاسی پرتره از نوازندگان

نكات عكاسي از ميوه هاحواستان به ظاهر میوه ها باشد

ممکن است بر رسم عادت عکس هایی که از میوه ها گرفته اید را در نرم افزار های ادیت عکس ویرایش کنید ، اما کار با سطح گرد برای مبتدیان کمی چالش انگیز میشود و احتمال خوب درنیامدن عکس بیشتر باشد. بنابراین توصیه می کنم میوه مناسب و تازه را برای عکاسی انتخاب کنید. میوه های بی عیب و نقص را انتخاب کنید (هرچند طعم آنها همیشه آنطور که به نظر می رسد خوب نیست.)

پویایی را به ترکیب خود اضافه کنید

تلاش کنید میوه های خود را با دقت و ترتیب خاصی بچینید. اگر از شیوه ی عکس برداری از میوه ها ، به عنوان مثال، یک کاسه سیب و گلابی عاجز هستید ، تلاش کنید به هر نوع میوه فضای یکسانی بدهید. آن ها را طوری تنظیم کنید که همه ی انها به طور تصادفی ولی در عین حال سازمان یافته در زوایای متفاوتی قرار بگیرند.

اگر یک کاسه کوچک میوه دارید ، از تعداد فرد (سه یا پنج) استفاده کنید. این یک قاعده شانسی است، که نشان میدهد تا افراد راحت تر به گروه های فرد از اشیاء نگاه می کنند تا اعداد زوج (اعداد فرد پویا هستند ، در حالی که اعداد زوج ثابت هستند).

نكات عكاسي از ميوه هاتنظیمات دستی دوربین

به محض اینکه اشیاء شما به طرز مرتبی چیده شدند ، دوربین خود را برای عکاسی روی یک سه پایه قرار دهید و یک دیافراگم کوچک انتخاب کنید تا بتوانید عمق میدان مناسبی بدست آورید. بسته به میزان عبور نور ، می توانید از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید. مقدار ISO را بالا نبرید. هدف شما ثبت جزئیات است و ISO بالاتر به معنی افزایش نویز دیجیتالی و پراکندگی جزئیات است.

این مقاله را بخوانید
انتخاب تور عکاسی