عکاسی از راه دور

عکاسی از راه دور

چگونه می‌شود دوربین نیکون را از راه دور کنترل کرد؟ عکاسی از راه دور به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ درنمایندگی نیکون قصد داریم به توضیح چند روش برای کنترل کردن دوربین از راه دور بپردازم.در ادامه با ما همراه باشید.حتی ممکن است بخواهید در یک جمع خانوادگی عکسی را ثبت کنید و خودتان نیز داخل عکس حاضر باشید، مجبورید در این زمان دوربینتان را از راه دور کنترل کنید. برای ضبط ویدیوهای تایم لپس نیز کنترل دوربین از راه دور ضروری است.

چهار نوع از راه دور دوربین

  1.  کابل با سیم مستقیماً به دوربین شما منتقل می شود
  2. دور از دور دوربین بی سیم است که می تواند دوربین شما را از خیلی دورتر سوق دهد
  3. از راه دور مبتنی بر تلفن های هوشمند ، جایی که می توانید دوربین خود را از طریق برنامه ای روی تلفن خود تحریک کنید
  4. تخصصی راه اندازی دوربین، از جمله محصولات مانند محرک های رعد و برق و آشکارسازهای حرکت

راحت ترین آن ، انتشار کابل است که با سیم به دوربین شما متصل می شود. اینها از مزایای تنظیم سریع و اغلب هزینه کمتری  برخوردار هستند ، اما همچنین بدیهی است که چگونه می توانید در هنگام گرفتن عکس از دوربین خود دور شوید.

ریموت شاترها

بهره گیری از ریموت شاترها ساده‌ ترین روش برای کنترل دوربین از راه دور به حساب می‌آید. ریموت شاترها در دو مدل سیمی و بی سیم تولید شده‌اند و با توجه به ساختارشان، قیمت‌های متفاوتی هم دارند که به تبع نوع ساخت، قیمت نسخه‌های بی سیم کمی بیشتر است.

عکاسی از راه دور

استفاده از آنها بسیار راحت است و برای ثبت عکس کافی است دکمه‌ای که بر روی آن‌ها قرار دارد را فشار دهید تا بدون لمس کردن دوربین، عکستان را ثبت کنید. این مورد برای عکاسی در فواصل زمانی طولانی یا عکاسی از منظره بسیار عالی می باشد.ریموت شاترها بر اساس مدلشان امکانات مختلفی از قبیل کنترل سرعت شاتر، کنترل دیافراگم و سایر موارد را می‌دهند.

این مقاله را بخوانید
چگونه به بالاترین کیفیت در عکاسی برسیم؟

من به شخصه از طرفداران ریموت شاترهای بی سیم هستم، چرا که بسیار سبک و ارزان بوده و در عین حال بسیار ساده به دوربین متصل می‌شوند؛ می‌توانید یکی از آنها را برای همیشه در کیف دوربین عکاسی خود داشته باشید.

گزینه‌های دیگری که در این لیست به شما ارائه خواهم کرد، بیشتر هزینه‌ای زیاد داشته یا متصل شدن آنها به دوربین زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل می‌توانم بگویم داشتن یک ریموت شاتر بی سیم برای هر عکاسی کاملا ضروری است.

من از پیکسل TW – ۲۸۳ استفاده می‌کنم. این ریموت شاتر از هر دو حالت اتصال با سیم و بی سیم پشتیبانی می‌کند. تنها موردی که نیاز است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، پشتیبانی سیم آن از درگاه دوربینتان است.

سوژه خود را محکم قاب کنید

لنزهای تله فوتو به شما این دسترسی را می دهد به سوژه خود نزدیک شوید  و باید از این ویژگی ها برای ایجاد تأثیرات زیاد استفاده کنید. ژست های محکم همیشه خوب نیستند و مواقعی هم هست که بهتر است کمی عقب بکشید تا سوژه را در محیطش نشان دهید. اما یک ترکیب بندی فشرده مکان خوبی برای شروع است، به ویژه اگر سوژه شما شامل جزئیات جالب زیادی باشد.

عکاسی از راه دوراپلیکیشن

اما قشنگ ترین نکته در مورد این گزینه رایگان بودن آن است؛ اگر دوربین شما از وای فای یا بلوتوث پشتیبانی می‌کند و در عین حال یک گوشی هوشمند خوب دارید، بدون لحظه‌ای درنگ اپلیکیشن دوربینتان را دانلود کنید!

از دیگر مزیت‌های این نوع اتصال، بهره‌مندی از نمایش زنده یا لایو ویو در صفحه نمایش گوشی هوشمندتان است که کنترل دوربین را ساده‌تر می‌کند. اگر واقعا نمی‌توانید نزدیک دوربین خود باشید یا حداقل می‌خواهید یک پیش نمایش از تصویر دوربینتان داشته باشید، این روش کاملا مناسب شما است.

این مقاله را بخوانید
دیافراگم در دوربین

برای اتصال دوربین‌ d850 نیکون به کامپیوتر نیز می‌توانید از اپلیکیشن DigiCamControl استفاده کنید که همانند نرم‌افزار قبلی، برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک عرضه شده است.

اتصال بی سیم

هر عکاسی برای کنترل دوربین از راه دور از یک روش استفاده می‌کند و این به مدل دوربین او بستگی دارد. اتصال بی سیم دست کم شما را در عکاسی خانوادگی کمک خواهد کرد و مطمئن باشید که بسیار کاربردی است. همچنین توصیه می‌کنم هر عکاس منظره و طبیعت نیز سعی داشته باشد تا از یکی از این روش‌ها استفاده کند.

اگر قصد دارید از مناظر ویدیوهای تایم لپس ضبط کنید یا به هر شکلی نیاز داشته باشید عکس‌هایتان را در فواصل زمانی متنوعی ثبت کنید، بسیار مهم است که این قابلیت را دوربینتان به صورت بی سیم کنترل کنید.