عوامل مهم در عکاسی

عوامل مهم در عکاسی

عوامل مهم در عکاسی علاوه بر تجهیزات عکاسی به نکاتی مانند نورو کیفیت لنز ، حوصله و دقت ، موقعیت موضوع ، انتخاب نور افکن ها ، ذوق و نگاه عکاسی وابسته است که این کار در عکاسی صنعتی و  عکاسی تبلیغاتی مشهود تر است .

اگر شما هم از آن دسته از عکاسانی هستید که معتقدید در جهان عکسبرداری عوامل مهم در عکاسی و هر چیزی که  به شرکت تولید کننده دوربین و نیز به و ویژگی های بکاررفته در آن است، قطعا خواندن نوشته این مقاله نمایندگی نیکون به شما کمک بزرگی میکنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. چنانچه هیچ کاربری مخالف مهم بودن مدل دوربین و ایفای نقش آن در جهان عکسبرداری نخواهد بود، اما حقیقت این خواهد بود که برای انداختن عکس‌های پیشرفته، تمامی فاکتور ها به دوربین ختم نخواهد شد.

عوامل مهم در عکاسیکیفیت لنز

بروز بودن لنز دوربین هایتان، جزوی از پر مهم ترین عامل در انداختن یک عکس با کیفیت میباشد. اگر به عکس های انداخته شده با لنزهای بی ارزش و قیمت پایین توجه داشته باشید، قطعا متوجه متفاوت بودن کیفیت در بخش وسط عکس و اطراف آن نیز میشوید. در لنزهای قیمت پایین و میان‌ رده، کیفیت عکس در وسعت میانی عالی به‌نظر خواهد رسید اما در کنار عکس ها، کم شدن شفاف بودن عکس نمایان میشود. پس، میشود اشاره کرد که از بین عامل پر اهمیت در جهان عکاسی ،با کیفیت بودن لنز در رتبه اول جای دارد.

نور

کلمه عکاسی به معنی نقاشی با نور است. کیفیت نور مستقیما بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد و باعث می شود کار عکاسی خوب باشد. نور نرم، نور شدید، نور گرم، نور خنک، نور رامبراند، نور زیبایی و غیره وجود دارد. نورسنج دوربین شما می‌تواند شدت نور را اندازه‌گیری کند، اما تنها شما می‌توانید کیفیت نور را قضاوت کنید.

این مقاله را بخوانید
سبک عکاسی معماری

هیچ فرمولی برای ارزیابی کیفیت نور وجود ندارد . این صرفا یک قضاوت زیبایی‌ شناختی است. چطور یک فرد یاد می‌گیرد که این قضاوت را بکند؟ با مطالعه عکاسی و نقاشی خوب، تماشای این که چگونه عکس ها برای استفاده از احساسات روشن می‌شوند. عکاسان خوب، کلید خوبی در نور خوب هستند. زمانی که نور خوب را می‌بینند، یک سوژه برای عکاسی پیدا می‌کنند. زمانی که سوژه خوبی می‌بینند، منتظر نور خوب هستند (یا آن را با نورپردازی استودیو و غیره)ایجاد می‌کنند.

احساس

دست‌ها بر روی مهم‌ ترین جنبه هر عکس، توانایی آن در استفاده از یک واکنش احساسی است. این نتیجه آن چیزی است که باعث می‌شود شما بیشتر از دیگران به چند عکس نگاه کنید، شاید حتی تصمیم بگیرید که یک نسخه چاپی از آن را بخرید و آن عکس را روی دیوار خود آویزان کنید. بنابراین می‌تواند هر چیزی از شادی به افسردگی، گرما، سردی، آرامش و وحشت باشد. می‌تواند حس کنجکاوی و یا فراخوانی برای عمل باشد. این می‌تواند به سادگی یک عکس غذا باشد که باعث می‌شود دهان شما آب بیافتد.

عوامل مهم در عکاسی

دیدن

حاشیه نخواهیم رفت که اگر اشاره کنیم که از بین عامل مهم در دنیای عکاسی ،  دیدن بینظیر و خلاق، از مهم ترین فاکتورهای گرفتن عکس زیباست. دید عالی و خلاق برای گرفتن عکسی زیبا بسیار پر اهمیت است و ابزار بینظیری در بیشتر موقعیت ها، صرفا به زیباترشدن آن کمک شایانی خواهد کرد. این قابلیت صدرصد تا حد بالایی وابسته به آگاهی و داتشن  تجربه کافی و چاشنی خلاقیت در عکاسی میباشد. پس پیشنهاد می کنیم تا حد زیادی دانش خود را زمینه عکسبرداری بالا برده و با تحقیق و تجربه کردن های پی در پی و مداوم، به بیشتر شدن دانش خود کمک کنید.

این مقاله را بخوانید
انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها