بررسی دوربین دست دوم هنگام خرید

بررسی دوربین دست دوم هنگام خرید

در جهان دوربین‌ها در کنار دنیای عجیب تکنولوژی در حال پیشرفت است، وبرخی مواقع شاهد مدل‌های بروزی از آنها با قیمت و کارایی بهتر هستیم. بعضی از عکاسان حرفه‌ای هم دوست دارند بهترین‌ها را داشته باشند و برای پیشرفت در دوربین خود، مدل قدیمی‌تر خود را با اینکه سالم است فروخته و مدل جدید تهیه می‌کنند. از این رو در بازار دوربین‌های دست دوم این امکان را دارید تا محصولات خوب ، سالم و البته با قیمت بهتری تهیه کرد؛ در صورتی که بتوان کارکرد و میزان سلامت محصول را تشخیص داد. به همین دلیل در این مقاله از نمایندگی نیکون باهم چگونگی بررسی دوربین دست دوم هنگام خرید را بررسی می‌کنیم.

بررسی سلامت و میزان عمر شاتر دوربین

نخستین عامل مهمی که در خرید دوربین‌های دست دوم، میزان عمر شاتر دوربین است. شاتر همه ی دوربین‌ها دارای عمر محدودی است و نمی‌توان به صورت نامحدود از آن‌ها استفاده نمود. یکی از مواردی که اغلب در شرکت‌های سازنده دوربین‌های دیجیتال، در کنار دیگر مشخصات دوربین بیان می‌‌کنند، میزان عمر مفید شاتر است.

بررسی دوربین دست دوم هنگام خریدشما این امکان را دارید تا از روش‌های مختلفی مثل مراجعه به سایت سازنده، میزان عمر مفید شاتر را پیدا کنید. اما اکنون با یک مسئله دیگر رو به رو هستید و آن هم این است که نمی دانید شاتر دوربین مورد نظر شما چقدر کار کرده است. نماینده های سازنده دوربین‌های دیجیتال، برای حل این مشکل نیز راه حلی اندیشیده‌اند.

تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های دیجیتال، شماره‌گذاری ویژه دارد. به صورتی که شماره هر عکس برابر با تعداد شات‌های دوربین تا آن لحظه است و می‌توان با توجه به شماره عکس نهایی، تعداد کارکرد دوربین را متوجه شد اما در کنار این فرآیند امکان صفر کردن و ریست کردن این شماره نیز وجود دارد و برای تعیین کارکرد صحیح و دقیق شاتر دوربین، می‌توان از نرم افزارها و وبسایت های گوناگونی که با دریافت فایل آخرین عکس دوربین، تعداد دقیق کارکرد شاتر را اعلام می‌کنند، استفاده نمود.

این مقاله را بخوانید
تضاد در عکاسی

بدنه و ظاهر دوربین های کارکرده

ساده ترین موردی که شاید به راحتی بتوان بررسی کرد ظاهر دوربین های کارکرده است. آثار پوسیدگی و شکستگی دوربین های کارکرده به طور معمول بسیار مهم هستند که ممکن است از ظاهر دوربین هم مشخص باشد.

سطوح پلاستیکی اغلب در اثر سایش زیاد و در واقع استفاده‌ی زیاد، صیقلی و براق می‌شوند. از این نکته می‌توان در بررسی دکمه‌های پلاستیکی شاتر و قسمت های پرکاربرد دوربین استفاده کرد. به همین دلیل باید ابتدا در اینترنت عکس‌های دوربین را مشاهده کنید تا بدانید که شاتر و دیگر بخش‌ها در ابتدا چه قدر صاف و براق بوده‌اند.

بررسی دوربین دست دوم هنگام خرید

نکته‌ی دیگر در مورد دکمه‌هایی فلزی یا پلاستیکی دارای روکش است. به مرور زمان روکش این بخش‌ها از بین می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد که دوربین چه قدر کار کرده است. بند دوربین و درپوش لنز هم در اثر استفاده‌ی زیاد قدبمی می‌شوند. در مورد لنز دقت کنید که اتصال لنز به بدنه باید به راحتی صورت بگیرد. اگر پین‌ها و قفل لنز مشکل پیدا کرده باشد نمی‌توان آن را به سادگی متصل کرد.