نکاتی برای عکاسی از فصل گرما

نکاتی برای عکاسی از فصل گرما

تابستان فصلی است که این امکان را دارید تا به سادگی بیرون بروید و از مناظر طبیعی آن استفاده کنید. در این فصل با مشکلات آب و هوایی روبرو نیستید و بهترین فرصت برای عکاسی است. در این فصل ایده‌های جذابی به ذهنتان خواهد رسید و عکس‌های عالی خواهید گرفت.در این مقاله نکاتی برای عکاسی از فصل گرما را نمایندگی نیکون برای شما به اشتراک میگذاریم.

در اولین قدم بیایید با تابش آفتاب شروع کنیم ، تابستان را با روزهای آفتابی مرتبط می دانیم. آفتاب روشن بدون توجه به فصل برای گرفتن منظره عالی است ، اما در تابستان پیامدهای متنوعی دارد. اولاً ، خورشید در اواسط روز در آسمان بسیار بالاتر است ، که تمایل به ایجاد نور غیرطبیعی دارد ، و منجر به ایجاد تصاویر منظره با کنتراست کم می شود.

عکاسی در ساعات طلایی

برای اینکه بهترین عکس خود را در فصل تابستان ثبت کنید تلاش کنید در ساعات طلایی استفاده کنید. این ساعت ها به عبارتی همان زمان طلوع خورشید است که نور در آن زمان به رنگ طلایی بسیار زیبایی درمی‌آید. زیاد هم دشوار نیست لازم است که از طریق اخبار ساعت طلوع خورشید را پیدا کنید. ساعات طلایی احتمال دارد کمی طول بکشد ولی این ساعات، بهترین زمان برای عکاسی پرتره و عکاسی از شهر و چشم‌اندازها می‌باشد.

نکاتی برای عکاسی از فصل گرما

وقتی از روز پس از طلوع آفتاب و دوباره درست قبل از غروب آفتاب است، که وقت  مناسب و مورد انتظار برای عکاسان است. در طول ساعت طلایی، خورشید تابش گرم و زیبایی را به همه چیز می‌بخشد، در نتیجه تصاویر با رنگ غنی و طلایی به وجود می‌آید. ساعت‌های طلایی یکی از ایده عکاسی در تابستان است که می‌توانید به وسیله آن تصاویری زیبایی رقم بزنید.

این مقاله را بخوانید
تعادل در ترکیب‌ بندی عکاسی

این وقت از روز زمان بسیار خوبی برای پرتره‌ها و تصاویر منظره است و در طول تابستان که غروب خورشید تمایل به طولانی‌تر و نمایشی‌تر از زمستان دارند، زمان ایده آل برای گرفتن این تصاویر است. برخی از برنامه‌ها وجود دارند که ساعات طلایی در منطقه شما را نشان می‌دهند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

عکاسی پرتره در تایستان

تابستان زمان بسیار خوبی برای شروع عکاسی است. در این فصل فرصت‌های مختلفی برای عکس‌های خلاقانه وجود دارد، به ویژه اگر کودکان در تصاویر وجود داشته باشند. شما می‌توانید از کودکانی که در کنار یک برکه نشسته‌اند و در حال آب بازی هستند و یا در حالی که با اسباب‌بازی محبوب خودشان بازی می‌کنند عکاسی کنید.

فیلتر های تابستانه

  • فیلتر GND را امتحان کنید

تابستان حتما وقت بسیار خوبی برای امتحان فیلتر GND است. فیلتر GND یا فیلتر چگالی خنثی به شما این اجازه را می‌دهد تا تصاویر را در جایی که آسمان و زمین در جایگاه متفاوت قرار دارند، ثبت کنید. به ویژه منظره غروب آفتاب یا هر منظره‌ای که شامل یک آسمان روشن و پیش‌زمینه تاریک باشد برای استفاده از این فیلتر ایده آل است.

  • فیلتر پلاریزه استفاده کنید

اگر تا حالا از فیلتر polarizer در کیت عکاسی خود استفاده نکردید، خوب است آن را برای نخستین بار امتحان کنید. از آن برای تقویت اشباع رنگ استفاده کنید. این کار به سایه‌های عمیق‌تر و پر جنب‌وجوش تر و همچنین آسمان آبی در تابستان کمک کند. البته با استفاده از این فیلتر می‌توانید ابرها را از پس‌ زمینه آبی جدا کنید. با امکانات این فیلتر می‌توانید بازتاب را در سطح آب کاهش دهید.بنابراین با دوربین نیکون d3200 می توانید این فیلتر را امتحان کنید.

این مقاله را بخوانید
خرید دوربین و لنز دست دوم

نکاتی برای عکاسی از فصل گرمابازتاب نور خورشید

در ساعات اول روز و در هنگام عصر، خورشید با زاویه بر کره زمین می‌تابد که بهترین زمان برای یافتن سایه‌ها است. در خیابان، پارک‌ها و معابر، بلوک‌ها یا میله‌هایی را پیدا کنید که پشت سر هم در زمین کاشته ‌شده‌اند و سایه آن‌ها مانند نواری متوالی بر زمین نقش بسته، به سایه ساختمان‌ها، درختان و حتی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی توجه کنید، در بین آن‌ها می‌توان سوژه‌های خوبی برای عکاسی پیدا کرد.

از شکلی که سایه‌ها ایجاد می‌کنند، الهام بگیرید و خود تکمیل کننده سایه‌ها باشید، الگوی سایه‌ها بر روی زمین، ساختمان‌ها یا بر روی صورت شما، می‌تواند ایده‌ای جذاب برای عکاسی در تابستان باشد.