مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

معرفی دوربین های نیکون

دوربین عکاسی نیکون P950 بروز ترین دوربین عکاسی سوپرزوم نیکون است که یک دوربین عکاسی کامپکت و جمع و جور است که برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب می باشد. مهم نیست که سوژه شما چقدر از شما دور باشد با استفاده از این دوربین عکاسی میتوانید به راحتی از آن عکس و فیلم بگیرید.و حالا  دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 یکی از دوربین‌های نیمه ‌حرفه‌ای این شرکت است که قصد داریم در ادامه به مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000 آنها بپردازیم.

مقایسه حسگر و پردازنده دو دوربین نیکون

دوربین نیکون P950 مجهز به یک حسگر BSI CMOS 1/2.3 با عملکرد عالی است. طراحی BSI حسگر سبب کاهش میزان نویز و وضوح بیشتر عکس هنگام تنظیمات ایزو در محدوده ۶۴۰۰-۱۰۰ ISO می ­‌شود. حسگر و پردازنده­‌ EXPEED، امکان گرفتن­ تعداد زیادی عکس به صورت پشت سرهم و پیاپی با سرعت ۷ فریم بر ثانیه و رزولوشن مناسب برای سوژ‌ه ‌­های متحرک را فراهم می ­آورد.

در سوی دیگر دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 از حسگر نوع cmos که ابعاد ۲٫۳/۱ اینچی و دقت ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.که شما می‌توانید به ‌راحتی و با استفاده از این مقدار دقت تصاویر بسیار زیبا را به ثبت برسانید.

مقایسه فوکوس دوربین های نیکون

شرکت نیکون هیچ اشاره‌ای به ارتقاء سیستم اتوفوکوس دوربین عکاسی P1000 نمی‌کند و در اصل  سیستم اتوفوکوس این دوربین مثل سیستم مبتنی بر تشخیص کنتراست به کار رفته در مدل P900 است.

ولی در مقابل دوربین نیکون دارای محدوده فوکوس طبیعی: ۱/۶۴ فوت تا بی نهایت/۵۰ سانتی­ متر تا بی­ نهایت (گسترده) و۱۶/۴ فوت تا بی­ نهایت/۵ متر تا بی­ نهایت (تله فوتو) می باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون D750

مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000منظره یاب الکترونیکی دو دوربین

منظره یاب الکترونیکی Bright 2.36m-dot OLED دوربین عکاسی نیکون P950 یک وسیله واضح و مفید برای نظارت بر سطح چشم و مزایای کار در فاصله کانونی بیشتر با خدمت به عنوان یک نقطه تماس فیزیکی اضافی در برابر دوربین است.و دوربین نیکون Crystal Clear Pixel P1000 نیز دارای منظره یاب الکترونیکی ۲٫۳۶ میلیون نقطه‎ای و ۰٫۳۹ اینچی می باشد، به راحتی عکاسی کنید.

مقایسه زوم و لنز دو دوربین نیکون

دوربین نیکون P1000 مجهز به  زوم بی نهایت است. لنز شیشه ای NIKKOR ED با قدرت زوم معادل ۳۰۰۰ میلی‌متر، قدرتمندترین لنزی است که در دوربین نیکون کول پیکس COOLPIX استفاده می‌شود و دنیایی جدید از امکانات عکاسی را در مقابل شما باز می‌کند.

از مزایای اصلی و تفاوت های بارز این دوربین نسبت به مدل P950 میتوانیم به لنز زوم سوپر آن اشاره کنیم، این لنز در ابعاد و فاصله کانونی ۳۰۰۰-۲۴ میلی متر تولید شده که در حالت دیجیتالی به ۶۰۰۰ میلی متر قابل افزایش است که این میتواند امکان دسترسی به هر نقطه ای را با استفاده از زوم P1000 ایجاد کند که در کنار این شاهد کاهش دو وجهی ارتعاش نوری در ۵ مرحله از سنسور تثبیت کننده (ضد لرزش) بر روی این لنز سوپر هستیم.

و اما از ویژگی های دوربین نیکون P1000 می توان گفت در زمان عکسبرداری با قدرت زوم زیاد، حرکات کوچک دوربین تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. دوربین نیکون COOLPIX P1000 با استفاده از یک سیستم ارتعاش نوری دوگانه تشخیصی، حرکات افقی و عمودی را تثبیت می‌کند.

مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

مقایسه مشخصات فیزیکی دوربین نیکون P950 و نیکون P1000

  1. ابعاد۱۴۰ در ۱۱۰ در ۱۵۰ میلی‌متر_____________۱۴۶ در ۱۱۹ در ۱۸۱ میلی‌متر
  2. وزن (با احتساب باتری)۱۰۰۵ گرم_____________۱۴۱۵ گرم
  3. نوع باتریباتری لیتیوم یون EN-EL20a_____________باتری لیتیوم یون EN-EL20a
  4. عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA)290_____________250