معرفی میکروفون برای تولید محتوا

معرفی میکروفون برای تولید محتوا

میکروفن‌های مختلفی از انواع یقه‌ای، شات‌گان، استودیویی برای تولید محتوا در بازار ایران موجود هستند. بهترین میکروفون برای تولید محتوا چه اینستاگرامی، چه پادکست، ضبط موسیقی، ولاگری یا هر محتوای دیگری را در این مقاله معرفی می‌کنیم.به این ترتیب در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید تا به معرفی میکروفون برای تولید محتوا بپردازیم.

بهترین میکروفن های یقه‌ای 

این مدل از میکروفون به دو نوع بی سیم و سیمی تقسیم شده است.این میکروفون گرانبها میکروفون برگردان سیمی ارزان تر از نوع بی سیم است, اما محدودیت فاصله تا گیرنده است. به این معنا که, شما نمی توانید در هنگام استفاده از نوع سیمی ازادی و تحرک یک سوئیچ کامل و بالا ببرید. ما تعدادی از مدل های یقه را به عنوان بهترین میکروفون برای تولید محتوا ارائه می دهیم.

معرفی میکروفون برای تولید محتواBOYA BY-M1

آیا شما به دنبال یک میکروفون همه کاره و البته ارزان هستید ؟ پیشنهاد ما میکروفن یقه سیمی مانند مدل بویا BY-M1 می باشد. میکروفون به راحتی به یقه لباس با کلیپس پشت خود متصل می شود. سیم ۶ متر آن اجازه می دهد تا شما را به در فاصله مناسب از دوربین و یا هر گیرنده دیگر نگه دارید. بخش کنترل به میکروفون یقه نزدیک تر است ، و آن را برای تولید محتوای Instagram یا youtube مناسب است.

شما نیاز به یک باتری برای کار با دوربین دارید ، اما اگر آن را به تلفن وصل کنید ، به آن نیاز نخواهید داشت.

این میکروفون دارای یک پورت ارتباطی ۳٫۵ mm است که به دوربین متصل می شود. برای اتصال به گوشی های آیفون و آندروید ، شما نیاز به خرید کابل اتصال به طور جداگانه و یا مدل های خرید کنید که هیچ نیازی به  تبدیل خروجی usb c یا لایتنینگ برای آیفون ندارند . میکروفون یقه کوچک خود را ثبت صدا از تمام جهات و طول می کشد سر و صدا در اطراف شما (نسبت سیگنال به نویز: ۷۴ دسی بل) تا آنجا که ممکن است.معرفی میکروفون برای تولید محتوا

این مقاله را بخوانید
نکات عکاسی از ساختمان برای معماران

میکروفون بی‌سیم Comica BoomX-D

Comica BoomX-D میکروفونی کوچک، بی‌سیم و باکیفیت است که شما را به یک حرفه‌ای در تولید محتوا تبدیل می‌کند. در سری BoomX-D برند کامیکا عنوان D2 به معنی داشتن دو فرستنده است. همین گزینه امکان ضبط همزمان صدای دو نفر را برایتان فراهم می‌کند. سایر مدل‌ها دارای یک میکروفون یا درگاه‌های اتصال متفاوت هستند.

میکروفون می فرستد صدای دیجیتال ضبط شده در ۲٫۴ GHz به گیرنده از طریق بی سیم می فرستد.

الگوی قطبی این میکروفون، Omnidirectional یا ضبط صدا با حساسیت یکسان در تمام جهات است. ویژگی فیلتر نرم‌کنندگی صدا با حذف فرکانس‌های بالا و پایین و فیلتر پاپ، کیفیت صدای ضبط شده در هنگام ضبط پادکست یا گفتگو را افزایش می‌دهد تا گوش شنونده اذیت نشود.

قابلیت خروجی صدای ضبط شده به صورت مونو یا استریو، مانیتورینگ و کنترل بلندی (gain) در این میکروفون قابل توجه است.

این میکروفون با باتری داخلی لیتیومی کار می‌کند و تا ۵۰ متر صدای شما را بدون افت کیفیت ضبط خواهد کرد. روی صفحه نمایش این میکروفون می‌توانید اطلاعاتی از قبیل مونو یا استریو، میزان شارژ باتری، میزان حساسیت و اتصال به گیرنده نشان داده می‌شود.

گیره منعطف پشتی آن، اجازه می‌دهد تا آن را به لباس، موبایل یا دوربین متصل کنید. برای اتصال به دوربین یا گوشی کابلی جداگانه با پورت type-c دارد. در بسته‌بندی این مدل، کابل‌های سیم‌پیچی کوچک با جک ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال به دوربین، USB مدل C به همراه یک میکروفون باسیم (Lavalier) وجود دارند.