استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرو

استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرو

یکی از شیوه هایی که برای گرفتن عکس های شگفت انگیز استفاده می شود این است که از یک پس زمینه سفید پُرنور (High-Key) در عکاسی ماکروی خود استفاده کنید.در ادامه با نمایندگی نیکون در این مقاله در باره ی استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرو توضیح خواهیم داد.

کاری که باید انجام دهید این است که رو به ابر ها یا خورشید عکس بگیرید. ساده است اما هر دو مورد نکته هایی دارند که در این مقاله می آموزید. به علاوه نکات عکاسی دیگری که می توانند در شاخه های مختلف عکاسی غیر از ماکرو نیز برایتان مفید واقع شوند. پس زمینه های سفید به برجسته و جذاب شدن سوژه های شما کمک می کنند. و یک ظاهر فاین آرت یا هنری به عکس های ماکروی شما می دهد. برای انجام نکات این آموزش عکاسی به تجهیزات خاصی نیاز ندارید.

استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرونور پردازی با فلاش

نور اصلی من از یک فلاش تامین می‌شود و برای نورپردازی تصاویرم معمولا از دو تا چهار واحد نور مجزا استفاده می‌کنم. اگر پس زمینه تک رنگ باشد، کار من نیز در نورپردازی ساده‌تر خواهد شد. ولی اگر در پس زمینه ترکیب‌های رنگی یا تنالیته و یا هر چیز دیگری را قرار دهم، باید عمق میدان را هم کاهش دهیم. وقتی این کار را انجام می دهم به نظر می رسد که نقاط روی مقوا با ملایمت و خوشایند مخلوط می شوند.

استفاده از فلاش برای کنترل نور

بهتر از فلاش استفاده کنید، چرا که کنترل کاملی را روی نوردهی  می‌دهد. من می‌توانم به طور جداگانه خروجی هر یک از واحدهای نوری‌ام را تنظیم کنم، در نتیجه اگر می‌خواهید یک برجستگی در یک طرف موضوع ارائه دهید، به سادگی توان فلاش را در آن سمت افزایش بدید. در نتیجه، می‌توانید هر نسبت نوری‌ای که می‌خواهید را تولید کنید.

این مقاله را بخوانید
عکاسی حرفه ای از ماه

من همیشه از یک فلاش در سمت راست سوژه خود و یکی در سمت چپ آن استفاده می‌کنم. اگر من به طور مساوی به آنها قدرت دهم، طوری به نظر می‌رسد که انگار نور همه جانبه و دور موضوع است. اگر قدرت یکی را افزایش دهم و دیافراگم را بر روی خروجی آن قرار دهم، مدلی به من می‌دهد که انگار منبع نور قوی‌تری در سمت راست یا چپ دارم. من این را بر اساس ترکیب بندی مد نظرم و تأثیرگذاری‌ای که در آخر از آن می‌خواهم، تنظیم می‌کنم.

استفاده از فلاش برای کنترل پس زمینه

همچنین استفاده از فلاش برای کنترل پس زمینه هم موثر است. برای تحقق این هدف ، یک فلاش کوچک را با یک سوم نور منبع اصلی اضافه می‌کنم و در نزدیکی پس زمینه قرار می‌دهم. من می‌توانم آن فلاش را به مقوا نزدیک‌تر کنم تا زمینه را روشن‌تر شود یا برعکس، و آن را تاریک کنم. من همچنین می‌توانم آن را به بالا یا پایین ببرم تا همین اثر را ایجاد کنم. در بعضی موارد، خوب است آنچه که در پس‌زمینه موضوع وجود دارد نشان داده شود، اما در بعضی دیگر بهتر است بی‌خیال آن شوید.

استفاده از پس زمینه در عکاسی ماکرو

ایجاد پس زمینه‌ی سیاه

برای ایجاد پس زمینه‌ی سیاه، دو گزینه را در اختیار دارید. ساده‌ترین راه استفاده از یک مقوای سیاه و تاریک کردن آن است. حالت دوم استفاده از دو فلاش به عنوان نور اصلی است. از آنجا که نور ناشی از فلاش خیلی سریع خاموش می‌شود، اگر من دو فلاش اصلی خود را روشن کنم، بنابراین مجبور هستم از دیافراگم‌هایی مثل ƒ/۱۶ یا ƒ/۲۲ استفاده کنم، که در این حالت حتی اگر یک مقوای سبز هم در پشت سوژه‌ی خود داشته باشم، سیاه خواهد شد. اگر می‌خواهم در ظهر یک روز آفتابی عکاسی کنم و در عین حال به پس زمینه‌ی سیاه نیاز دارم، این تکنیک بسیار کاربردی خواهد بود.

این مقاله را بخوانید
گیمبال چیست و کاربرد گیمبال