مزایای بودن میکروفن دوربین

استفاده از میکروفون خارجی در تصویربرداری DSLR

دوربین های عکاسی DSLR به افرادی اختصاصی دارد که می خواهند به گونه ی حرفه ای این کار را انجام دهند. حرفه ای که در آن با دوربین DSLR می توان تصویربرداری باکیفیتی داشت.که امروز به طور مختصر راجب میکروفون در دوربین و مزایای بودن میکروفن دوربین را توضیح دهیم

دوربین‌های فیلم‌برداری یا DSLR معمولا به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بهترین نتیجه‌ ممکن در تصویربرداری را ارائه دهند ولی این ابزار‌ها برای ضبط صدای باکیفیت، به میکروفون‌های جانبی ( میکروفن اکسترنال ) نیاز دارند چرا که وظیفه اصلی دوربین در مرحله اول ثبت باکیفیت تصویر است و نه ضبط صدا.

البته دوربین‌های دیجیتال که امروزه وجود دارند از توانایی ضبط صدا با کیفیت معمولی برخوردار هستند که برای فیلم‌برداری‌های غیرحرفه‌ای کاملاً مناسب به نظر می‌آید. میکروفون دوربین‌های DSLR نسبت به میکروفون‌های داخلی گوشی‌های هوشمند، کارایی به مراتب بهتر را از خود نشان می‌دهند. ولی نکته قابل توجه اینجاست که برای فیلم‌برداری به صورت حرفه‌ای، میکروفون‌ داخلی دوربین‌های امروزی ابداً یک ابزار مناسب به شمار نخواهد رفت و باید از یک میکروفن اکسترنال باکیفیت برای رکورد صدا کمک گرفت.

انواع مختلفی از میکروفون‌های اکسترنال تا به حال طراحی شده است که ویژگی های اتصال به دوربین‌های مختلف را دارد تا بنا به نیازی که دارید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. و گفتنی است که  برشمردن مزیت‌های بهره‌گیری از یک میکروفون جانبی، نگاهی به طور کلی به چند میکروفن اکسترنال برتر خواهیم انداخت که از نظر پیکسل ارزش بالایی برای خرید دارند.

مزایای بودن میکروفن دوربین

مزیت‌های استفاده از یک میکروفن اکسترنال

همان‌طور که مشخص است اساسی ‌ترین مزیت استفاده از میکروفن‌ اکسترنال ، پیشرفت کیفیت صدای ضبط شده می‌باشد. در حال حاضر با ارزان‌ترین دوربین‌های DSLR نیز می‌توان عکس هایی باکیفیت و رزولوشن اچ‌ دی یا فول‌ اچ ‌دی را رکورد کرد

این مقاله را بخوانید
نکاتی برای انتخاب لنز مناسب

اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کیفیت صدا نیز به اندازه کیفیت تصویر مناسب باشد. به همین دلیل است که این دوربین‌ها توانایی اتصال به طیف گستر‌ده‌ای از میکروفن‌های اکسترنال را دارند.

میکروفون‌های داخلی دوربین‌های عکاسی DSLR یک ابزار حرفه‌ای به شمار نمی‌روند. این میکروفون‌ها را اغلب نمی‌توان برای ثبت صدا تنظیم کرد و در ضمن از تفکیک‌پذیری بالایی نیز برخوردار نیستند و تا برد نسبتاً کمی می توانند صدای محیط اطراف را ضبط کنند. نکته دیگر در مورد این میکروفون‌ها نسبت سیگنال به نویز نسبتاً بالای آن‌ها در مقایسه با میکروفن‌های اکسترنال می‌باشد.بخاطر دلایلی که فوق به کارگیری از میکروفن‌ اکسترنال می‌تواند در رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب و باکیفیت بسیار کارآمد باشد.

چگونه یک میکروفون مناسب برای دوربین‌ DSLR خود انتخاب کنیم؟

اولین نکته ای که در مورد خرید یک میکروفون مقدار هزینه‌ای است که برای آن کنار گذاشته‌اید. در خرید همواره باید به این نکته توجه داشت تا متناسب با هزینه‌ای که قرار است بپردازید، بهترین و ارزنده‌ ترین محصول موجود را خریداری کنید.

به چه نوع میکروفونی نیاز دارید؟

همان‌ گونه که گفته شد انواع مختلفی از میکروفن‌های اکسترنال تحت برند‌های مختلف به بازار عرضه شده است که هر کدام برای نوعی خاص از صدابرداری مناسب هستند.

میکروفون‌های شات‌گان (Shotgun):

میکروفون‌های شات‌گان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌‌ها برای ضبط صدا به حساب می‌آیند که امکان این را دارند تا اتصال به بیشتر دوربین‌های DSLR را دارند. این نوع میکروفون‌ها در بیشتر کاربرد‌های فیلم‌برداری نیاز‌های لازم را برآورده می‌کند. توسط میکروفن‌های شات‌گان می‌توان از طریق اتصال به بوم صدابرداری و هم با نصب مستقیم بر روی دوربین، صدای محیط را با کیفیتی مطلوب به ثبت رساند.

این مقاله را بخوانید
اموزش عکاسی خلاقانه

میکروفون‌های دستی (Handheld)

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که از میکروفون‌های دستی که اغلب در بازار برای رکورد صدا استفاده می شود تهیه کنند. این نوع میکروفن‌ها بیشتر در مصاحبه‌های خبری به کار ‌می‌آید و میکروفون‌ محبوب بسیاری از خبرنگاران نیز به شمار می‌رود.