فریمور دوربین چیست؟

فریمور دوربین چیست؟

درون دوربین شما یک ریزپردازنده (رایانه کوچک) وجود دارد که از نرم افزارهای ذخیره شده روی حافظه داخلی دوربین استفاده می‌کند. فریمور (firmware) یا به تعبیری دیگر سیستم عامل دوربین، به شما امکان کنترل ویژگی ها و عملکردهای دوربین را می‌دهد.نمایندگی نیکون در این مقاله پاسخ سوال شما ( فریمور دوربین چیست؟ ) را بدهد.

این سیستم عامل همچنین فوکوس خودکار، نوردهی، پردازش تصویر، کاهش نویز و سایر عملکردهای مهم دوربین را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، دوربین شما بدون آن نمی‌تواند کار کند. فریمور به عبارتی رابط کاربری نصب شده روی دوربین شما است که باعث می‌شود حداکثر کارایی از سخت افزار دوربین استخراج شود.

فریمور دوربین چیست؟

دلیل بروزرسانی های فریمور چیست؟

بروزرسانی ها به طور خلاصه  شامل اصلاحات و ارتقای ویژگی ها هستند. بروزرسانی های سیستم عامل همیشه  نیازی ندارد. اما بعضی از دوربین ها هرگز بروزرسانی ها را دریافت نمی کنند.

زمانی که یک دوربین جدید ساخته می شود ، تولید کننده ، فریمور طراحی شده برای دوربین را روی آن بارگذاری می کند. پس از آنکه دوربین برای عموم منتشر شد ، احتمال دارد افراد متوجه شوند که در مورد نحوه ی عملکرد دوربین اشکالات یا مشکلاتی وجود دارد. تولیدکننده این مشکلات را بررسی کرده و اصلاحات انجام شده را در قالب بروزرسانی های فریمور منتشر می کند. برخی از این اصلاحات می تواند جزئی بوده ، اما برخی از این مشکلات ممکن است جدی تر باشد مانند مشکل در فوکوس خودکار ، مشکل در تخلیه ی باتری و یا قفل شدن غیر منتظره ی دوربین.

این مقاله را بخوانید
کیج دوربین چیست؟

دلایل دیگری که بروزرسانی های سیستم عامل منتشر می شوند ، می تواند ویژگی های جدید برای دوربین است مثل اضافه شدن زبان های جدید و یا اضافه شدن قابلیت تنظیم دستی است که قبلا بصورت خودکار بودند. برخی از بروزرسانی ها برای پشتیبانی بیشتر از لوازم جانبی جدید برای دوربین شما (مانند عملکردهای بی سیم یا ماژول های GPS و غیره) هستند. این بروزرسانی ها را میتوان به دید یک ارتقای رایگان نگاه کرد.

چه زمانی فریمور به بروزرسانی نیاز دارد؟

توصیه می شود برای به روز رسانی هر چند ماه را بررسی کنید. پس از خرید یک دوربین جدید نیز زمان مناسبی برای بررسی بروزرسانی دوربین است. این احتمال وجود دارد که به روز رسانی سیستم عامل دوربین برای دوربین های قدیمی تر کمتر باشد اما بررسی سالانه ی بروزرسانی ها خالی از لطف نیست, می تواند به روز رسانی سالانه باشد. اگر شما هرگز بررسی به روز رسانی سیستم عامل دوربین خود را, در حال حاضر زمان خوبی برای انجام این کار است.

فریمور دوربین چیست؟

آیا دوربین شما آخرین بروزرسانی فریمور را دارد؟

ابتدا بررسی کنید که چه نسخه از فریمور دوربین شما در حال اجرا است. این اطلاعات را می توان در یکی از گزینه های موجود در منوی دوربین یافت. پیدا کردن این اطلاعات در هر دوربینی متفاوت است و همیشه واضح نیست. کتابچه ی راهنمای برای این کار به شما کمک می کند که چه مکان هایی را جستجو کنید.