عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز

سوژه های خود را راحت بگذارید

من مدل استخدام نمی کنم، در نتیجه برخی از موضوعات خوب کار می کنند و برخی دیگر کمتر. چیزی که می‌خواهید از آن دوری کنید، تصویری از سوژه است که با پای صاف، راست بالا و پایین ایستاده و لبخندی ساختگی در دست دارد. به همین خاطر، ایده خوبی است که جلسه خود را با جلب علاقه و اعتماد آنها شروع کنید. اگر تعدادی عکس دارید که گرفته اید و پردازش کرده اید، آنها را به سوژه خود نشان دهید تا ایده ای از آنچه به دنبال آن هستید به آنها بدهید (و امیدواریم علاقه آنها را برانگیزد).

همچنین، نشان دادن عکس‌های گذشته به شما کمک می‌کند بلافاصله متوجه شوید که به دنبال سوژه خود نیستید که فقط بایستید و لبخند بزنید. همچنین باید نشان دهد که انتظارات شما از ژست دادن اساسی است.

عکاسی پرتره با زاویه باز

بهترین ترکیب بندی

وثتی که سوژه عالی را پیدا کردید، تنها یک عکس نگیرید و وسایل خود را جمع نکنید. در مقابل ، تعداد کمی را انتخاب کنید. با تصور اینکه سوژه شما حوصله داشته باشد. و همانطور که عکس های خود را می گیرید، مطمئن شوید که صحنه را کار می کنید.

من دوست دارم کاملا به موضوعاتم نزدیک شوم. برای من، چشم ها بخش مهمی از تصویر هستند و باید بسیار واضح باشند. من روی نزدیکترین چشم فوکوس می کنم، اگرچه در حین حرکت در اطراف سوژه، مرتباً دوباره فوکوس می کنم.

این مقاله را بخوانید
نورپردازی در عکاسی ماکرو

من به طور خلاصه از سوژه می خواهم که به طور مستقیم به دوربین نگاه کند و لبخند نزند، البته همیشه جواب نمیدهد. سپس شروع به حرکت کمی به چپ یا راست می کنم. از آنها می خواهم سرشان را ثابت نگه دارند و فقط با چشمانشان دوربین را دنبال کنند. من اغلب از کمی زیر سطح چشم عکاسی می‌کنم و از آنها می‌خواهم بایستند یا با زاویه به دوربین بنشینند. اگر سوژه ایستاده است، از آنها می خواهم که وزن خود را روی پای عقب بیاندازند.

من دوست دارم دست های سوژه را در ترکیب بندی هایم بگنجانم. با یک لنز زاویه باز، دست ها در پیش زمینه بزرگ به نظر می رسند، در نتیجه تلاش کنید تعادل را ایجاد کنید مطمئن شوید که دست ها برجسته هستند اما خیلی بزرگ نیستند. به راحتی دست ها را نزدیک یا دورتر از لنز قرار دهید.

عکاسی پرتره با زاویه بازنحوه تنظیم موارد

  • با خاموش کردن فلاش یا ماشه خود در گام اول شروع کنید.
  • دوربین نیکون خود را روی حالت دستی قرار دهید .
  • اگر جلسه ای در خارج از منزل دارید ، در برخی از تنظیمات اولیه شماره گیری کنید – من معمولاً دیافراگم f/7.1، سرعت شاتر حدود ۱/۱۶۰ ثانیه و ISO 100 را هدف قرار می دهم. شما می توانید f-stop و سرعت شاتر را تنظیم کنید، اما به یاد  داشته باشید که نمی توانید سریع تر از حداکثر سرعت همگام سازی فلاش دوربین خود عکس بگیرید .
  • تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید تا پس‌زمینه به میزان ۱/۳ تا ۲/۳ استاپ کمی کمتر شود. من معمولاً با تنظیم سرعت شاتر شروع می کنم، اما نه کمتر از ۱/۶۰ ثانیه و نه بیشتر از ۱/۱۶۰ ثانیه. در صورت امکان ، دیافراگم را روی f/5.6 (در گسترده ترین حالت) تنظیم کنید. سپس، و فقط پس از آن، باید شروع به افزایش ISO کنید.
  • اگر در داخل خانه هستید، در نخستین گام با ISO بالاتر شروع کنید و سپس تنظیمات خود را برای سرعت شاتر و f-stop به همان شیوه انجام دهید.
این مقاله را بخوانید
تفاوت عکس‌های RAW و JPEG

بهترین نتیجه فلاش

مهم ترین قانون فلاش “عکس خود را خراب نکنید” است که معمولاً با قرار دادن فلاش زیاد روی سوژه انجام می شود. در عوض، شما می‌خواهید تعادل مناسبی از نور طبیعی و مصنوعی داشته باشید، به طوری که فلاش برای چشم‌های آموزش‌دیده غیرقابل تشخیص باشد، اما سوژه‌تان را روشن‌تر از پس‌زمینه نوردهی نشده روشن‌تر کند.