عکاسی با دوربین نیکون d3200

عکاسی با دوربین نیکون d3200

عکاسی با دوربین نیکون d3200 : سری دیگر از دوربین های نیمه حرفه ای نمایندگی نیکون را میتوانید در این دوربین مشاهده کنید.از قابلیت های مهم این دوربین میتوان به سنسور MP CMOS 24 مگاپیکسلی آن اشاره نمود و از نظر بالاترین تعداد پیکسل که تا به حال در سنسورهای APS-C شاهد بودیم شبیه به دوربین های سونی آلفا SLT-A65  ، آلفا ۷۷ و NEX-7 می باشد.

مشخصات کلیدی دوربین دیجیتال نیکون D3200

  1. سنسور CMOS 24 مگاپیکسلی
  2. ایزو ۱۰۰ تا ۶۴۰۰
  3. پردازنده ی Expeed 3
  4. نمایشگر ۳ اینچی ۹۲۰k
  5. فیلمبرداری فول اچ دی ۳۰ فریم در ثانیه ( آپشن ۲۴ و ۲۵ فریم در ثانیه )
  6. سوکت میکروفن
  7. گیرنده ی ریموت ۲ قلو IR
  8. عکاسی پیاپی ۴ فریم در ثانیه
  9. برخورداری ازمود Guide (راهنما)

درحالی که این دوربین، از دوربین های سطح پایین و در واقع ارزان‌ ترین دوربین DSLR نیکون در این نسل می باشد، اما رزولوشن حسگر آن برابر ۲۴ مگاپیکسل می‌باشد. با استفاده از آن می‌توان تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت کند که برای چاپ در سایز های بزرگ بسیار مناسب است و اکثر افراد می‌توانند به‌ سادگی و بدون افت کیفیت در اندازه‌های کوچک‌تر چاپ، قسمت هایی از اطراف عکس را برش دهند.

علاوه براین دوربین مجهز به تکنولوژی اختصاصی Active D-Lighting نیکون، برای ثبت جزئیات هایلایت‌ها و ایجاد کنتراست طبیعی در تصاویر می‌باشد. این تغییرات به صورت خودکار روی عکس‌های JPEG اتفاق می‌افتد، اما این دوربین همچنین به منوی رتوش عکس‌ها در خود دوربین برای ویرایش کامل تصاویر نیز مجهز می‌باشد.

عکاسی با دوربین نیکون d3200سایز چشمی و برش

یکی از مشخصات دوربین های DSLR که از تصورات خیلی ها جا مانده است سایز چشمی دوربین می باشد.سایز نمایشگر یکی از عوامل کلیدی در استفاده از دوربین است.در اصل چشمی بزرگتر به معنی فریم بندی و فوکوس راحت تر است.در دیاگرام زیر چند چشمی مختلف از جنبه اندازه شان با هم مقایسه شده اند.

این مقاله را بخوانید
دوربین nikon d3500 body

لنز

به همراه این دوربین یک لنز زوم Nikkor 18-55mm VR نیز ارائه شده است. ضریب فاصله کانونی دوربین‌های DX نیکون برابر با x1.5 می‌باشد و در نتیجه ی فاصله کانونی حقیقی لنز کیت همراه دوربین  D3200 Kit 18-55mm VR با در نظر گرفتن ضریب فاصله کانونی معادل ۲۷-۸۳mm  در یک دوربین فول‌ فریم خواهد بود .

و همینطور کاربران می‌توانند از این لنز برای فیلم‌ برداری نیز استفاده کنند که اگرچه مثل لنز‌های سری STM کانن تماما بی‌صدا نیست، ولی سرعت و دقت خوبی دارد و تأثیر صدای موتور فوکوس آن در زمان فیلم‌برداری بسیار ناچیز است. همچنین همراه با این دوربین می‌توان از انواع لنزهای ثابت سریع برای عکاسی پرتره، از لنزهای Micro برای عکاسی ماکرو و از لنزهای تله‌فتو برای عکاسی از سوژه‌های دور استفاده کرد.

کیفیت تصویر

می توان در رابطه با کیفیت عکس در این دوربین بگوییم که عکاسی با دوربین نیکون d3200 فوق العاده است نتایج زیبایی را ثبت میکند. به غیر از دقت ۲۴ مگاپیکسلی این دوربین، حساسیت وسیع که در بازه ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ قرار دارد در برخی موارد مفید است.

جزئیات زیادی در یک عکس در حساسیت های (ISO) پایین بیشتر قابل مشاهده است. حساسیت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ اکثر جزئیات را پوشش می دهد. در حالی که حساسیت های بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ نشانگر پردازش بیشتری می باشد. این تنظیمات حساسیت در عکس، خود را کمی نرم تر (منظور از نرمی تاری خاصی است که با افزایش حساسیت در عکس ایجاد می شود) از حالت قبل نشان داده ولی مقداری نیز خاکستری تر خواهد شد اما در حالت خلاصه هنوز کیفیت خوبی دارد.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون D850 kit 24-120mm

عکاسی با دوربین نیکون d3200ویژگی فوکوس

با استفاده از سیستم فوکوس  خودکار ۱۱ نقطه‌ای در دوربین D3200  می‌توانید با دقت و سرعت بسیار زیاد، از سوژه‌های ثابت یا متحرک عکس‌برداری کنید. البته این دوربین مجهز به فوکوس هوشمندی برای فیلم‌برداری می‌باشد که به کمک آن می‌توانید از فوکوس خودکار دائمی حین فیلم‌برداری استفاده کرده و وضوح سوژه در فیلم را حتی در حال حرکت به‌ خوبی حفظ کنید.