عکاسی از هرپتوفونا

عکاسی از هرپتوفونا

عکاسی از هرپتوفونا ( herpetofauna ) در جنگل‌های بارانی گرمسیری اتفاقات ویژه ی خود را دارد. در این مقاله از نمایندگی نیکون به جنبه‌های متنوع عکاسی از هرپتوفونا می‌پردازم و در مورد بعضی از چالش‌های آن صحبت خواهم کرد.

در ابتدا هرپتوفونا چیست؟

هرپتوفونا  به تمام گونه‌های جانوری موجود در دو دسته خزندگان و دوزیستان، یعنی مارها، قورباغه‌ها و وزغ ها، مارمولک‌ها و گکوها، لاک پشت‌ها، تمساح‌ها و غیره اشاره دارد. در جهان، سه منطقه گسترده از بین مناطق جغرافیایی وجود دارد که حضور هرپتوفوناها در آن معروف تر است، مرداب‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌های بارانی گرمسیری.

لازم به گفتن نیست که هر یک از این انواع زیستگاه دارای گونه‌ها و چالش‌های منحصر به فرد خود است. شما می توانید برای عکاسی این نوع از سبک عکاسی از دوربین نیکون D500 استفاده کنید عکس های خود را ثبت کنید.

عکاسی از هرپتوفوناچالش‌های عکاسی از هرپتوفونا

کسانی که به هر یک از جنگل‌های بارانی سفر کرده‌اند، موافقند که عکاسی در آنجا واقعا بی‌نظیر است، این جنگل‌ها مرطوب، ملکوتی، جادویی و خوف انگیز هستند و تمام اینها را در همه جای جنگل می‌توانید مشاهده کنید.

در نخستین گام، سایه‌ ی متراکم از درختان جنگل را مشاهده می‌کنید، که حتی در طول روز میزان نور محیط را نیز محدود می‌کند. همچنین، میزان رشد آن در بعضی مکان‌ها چنان متراکم و زیاد است که ممکن است مسیرها را تا حدی مبهم و سخت کند. همچنین به غیر از ان بیشتر موجوداتی که در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند، شکارچیان شب هستند !

  • حفظ ایمنی و سلامت :

 محافظت از خود در برابر اتفاقات مختلف داخل جنگل یک نگرانی بزرگ و به جا است. باران ممکن است به صورت ناگهانی ببارد و هیچ گونه سرپناهی در این جنگل بی سر و ته برایتان وجود نخواهد داشت، بنابراین تجهیزات مناسبی را برای مقابله با باران با خود به همراه داشته باشید. همچنین، ممکن است در جستجوی سوژه‌ها مجبور شوید از میان جریان آب در رودخانه‌ها عبور کنید، بنابراین مراقب سطوح لغزنده و تیز هم باشید.

  • محافظت از خود در برابر موجودات خطرناک :

مارها گرچه خطرناک‌ ترین خزندگان درون جنگل‌های بارانی هستند، ولی خطرهایی که شما را تهدید می‌کنند تنها جزو مارها نمی باشد ! این ها می‌توانند از پشه‌های متعدد تا زالو و موجودات سمی متنوع باشند. باز هم تکرار میکنم که پوشیدن لباس مناسب برای پوشاندن کامل بدن، ماندن در مسیرهای مشخص و داشتن یک متخصص با شما کاملا ضروریست.

  • محافظت از دوربین و تجهیزات عکاسی :

محافظت از دوربین و تجهیزات عکاسی که همراه با خود می‌برید در برابر اتفاقات و خطرات مختلف بسیار مهم است. بی شک داشتن پوشش بارانی به شما کمک خواهد کرد، و همچنین از تغییر لنز در این مکان تا حد احتمالا جلوگیری میشود.

  • عکاسی از هرپتوفونا محدود بودن نور محیط :

 کمبود نور تقریباً در تمام طول روز یک مسئله کاملا جدی است، مگر اینکه شما در دریافت نور برای سوژه‌تان در یک روز روشن خوش شانس باشید. شما باید با ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی یا حتی به طور بالقوه، کاملاً مصنوعی عکس‌هایتان را ثبت کنید.

  • مکان یافتن موضوعات :

پیدا کردن موضوعاتی که به طرز فوق العاده‌ای در شاخ و برگ‌های انبوه استتار شده بسیار سخت بوده و شناسایی صحیح آنها یک چالش بزرگ است. این دانش و تجربه های ویژه ای را می‌طلبد که ممکن است شما از آنها برخوردار نیستید. درنتیجه خوب است که یک متخصص با خود داشته باشید. این می‌تواند یک فرد محلی یا یک زمین شناس باشد. این به تنهایی شانس شما برای گرفتن عکس‌های خوب را افزایش می‌‍دهد.

این مقاله را بخوانید
عکاسی با فاصله زمانی